Piše: Nataša Dimitrić
"Za nas je ovo gostovanje interesantno iz više razloga, pre svega što je
poznati švedski glumac, Erlan Jozefson, pisac ovog dela, igrao u našim
filmovima i često je bio naš gost."
Ivana Vujić Kominac nam je rekla i to da je švedskog ambasadora smestila sa
svoje leve strane, strane srca, a reditelja sa desne strane srca, koje malo
jače kuca, pa kako je manje potrebno je da jače kuca.
Ovo je četvrto gostovanje švedskog teatra u Narodnom pozorištu u Beogradu, na osnovu Ugovora o saradnji potpisanog 2004. godine ("Igra vatrom" Strindbergova drama (2004.), "Magbet" (2006.) i "Hamlet" (2009.) sve u režija Stefana Valdermana Holma.
Narodno poyori[te u Beogradu gostovalo je u Stokholmu sa Nušićvom "Gospođom ministarkom" u režiji Jagoša Markovića (2006.) i Sofokolovom dramom "Car Edip" u režiji Vide Ognjenović (2008.)
Narodno poyori[te u Beogradu gostovalo je u Stokholmu sa Nušićvom "Gospođom ministarkom" u režiji Jagoša Markovića (2006.) i Sofokolovom dramom "Car Edip" u režiji Vide Ognjenović (2008.)
Ambasador Švedske u Srbjii, Jan Lundin, nas je ukratko upoznao da je za postojanje i stvaranje
švedske pozorišne scene zaslužan kralj Gustav 3, koji je 1787. godine stvorio
tu scenu i nacionalni teatar. On je shvatao značaj kulture, bio veliki
kralj sa izuzetnim zaslugama za švedsku kulturu, arhitekturu i identitet. Stvorio je švedsku
akademiju. Ambasador je izneo da je predstava pobrala odlične kritike uz sledeću konstataciju:
"Jozefson se u ovom intrigantnom komadu bavi snimanjem poslednjim filmom Andreja Tarkovskog "Žrtva", na ostrvu Gotland 1985. godine, gde na nežan i duhovit način opisuje susret ruskog režisera i švedskih glumaca.
Dok glumačka i autorska ekipa jedne letnje noći nestrpljivo iščekuje taj susret, njihovo viđenje drame, života, jezika i umetnosti biva dovedeno u pitanje..."
Citirao je Ingmara Bergmana:
"Kada film nije dokumentarac, onda je san.
Tarkovski, najveći, u sobama snova, kreće se sa jednostavnošću.
Ovde je prikazan susret kultura i sudar kultura. Kroz to se menjamo i
obogaćujemo. Tarkovski je bio spiritualan čovek, genije koji je tražio
perfekciju. Za perfekciju treba vremena. On je poželeo da mu Bergmanov kamerman
bude kamerman i glumice da mu budu tim. Bergman je bio jako ljubomoran zbog
toga.
Ipak je rekao, Tarkovski je najveći, on se kreće kroz prostore na koje sam ja uspeo samo da zakoračim, nikako da ih osvojim sa velikom lakoćom. I pored ovakvog mišljenja o njemu, odbio je susret sa njim, sedeo je u montaži i do susreta ta dva giganta nikada nije došlo."
Ipak je rekao, Tarkovski je najveći, on se kreće kroz prostore na koje sam ja uspeo samo da zakoračim, nikako da ih osvojim sa velikom lakoćom. I pored ovakvog mišljenja o njemu, odbio je susret sa njim, sedeo je u montaži i do susreta ta dva giganta nikada nije došlo."
Kulturnik: Koliko se dugo igra predstava u Švedskoj?
Premijera je bila u avgustu 2018. godine
Kulturnik: Oni koji su gostovali u Beogradu, kakve utiske nose sa gostovanja kod nas, a kakve iz nekih drugih gradova gde su gostovali?
Glumica Lena Endre: "To je bilo najveselije
gostovanje od svih koje sam imala u životu, to je bila proslava nakon premijere
i bila je muzika tipa Kusturice. Igrala sam sedam sati bez prestanka
i da je to bila ŽURKA NAD ŽURKAMA".
Dakle, "Jednu švedsku letnju noć" možete pogledati 2. novembra u 19:30h na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Komad je na srpski prevela Vesna Stanišić,
Нема коментара:
Постави коментар