Svetski poznata bluz gitaristkinja i pevačica Ana Popović, u sklopu turneje na kojoj promoviše trostruki album Trilogy, stiže i u svoj rodni grad!
Na koncertu, koji organizuje Dom omladine Beograda, u saradnji sa BELEF-om i pod pokroviteljstvom Sekretarijata za kulturu Grada Beograda, nastupiće u petak, 6. jula od 21 čas u Bašti SKC-a.
Beogradska publika biće u prilici da uživo čuje najambiciozniji projekat u dosadašnjoj karijeri ove istaknute bluz muzičarke, uz pratnju ritam sekcije iz Teksasa.
U okviru turneje povodom promocije albuma Trilogynastupićete 6. jula u bašti SKC-a.
REČ UREDNIKA
KULTURNIKA: U vozu sa Anom Popović
Ukrcajmo se na ponoćni voz i
pogledajmo još jednom kako je bilo na koncertu Ane Popović.
Ana Popovic, naša a svetska bluz
kraljica sa američko—italijanskim muzičarima oterala je kišne oblake nad
Studenskim kulturnim centru u petak, dok e Belgija igrala protiv Brazila, a
mnogobrojne obožavatelje provela duž i popreko Amerike ovim svojevrsnim bluz
vozom. Ne čudi stoga što joj se poklonio i Brus Springstin. A, ona je zbog
svoje, beogradske publike menjala haljine. Crnu za srebrnu. Ali i prašila
Jer, bato to je bluz. Mada ima i
malkice fankija.
A onda sa scene poruči da možemo
da promenimo i svet. Bilo bi lepo i korisno.
Kao da me čuje kaže moguće je, ne
obraćaj pažnju šta ljudi kažu, verujte, vi to možete!
I kada je delovalo da je sve
odsvirano i sve odpevano, grupa je opet izašla na scenu na poziv publike,a tu
bonus pesmu Ana je posvetila svojoj majci.
Šta beogradska publika može da očekuje na promociji Vašeg najambicioznijeg projekta do sada?
Sviraćemo muziku sa “Trilogije”, koja nam je donela 23 nove pesme u
različitim žanrovima: ‘Morning’ – funk&soul, ‘Mid-day’ – rock&blues, i
‘ Midnight’ – jazz. Kao i nekoliko pesama sa prethodnih albuma. Biće žestok
koncert sa mojom fenomenalnom ritam sekcijom iz Teksasa, koja prvi put dolazi u
Beograd.
Svirate na najvećim festivalima i u najbitnijim koncertnim
prostorima širom sveta, ali se redovno vraćate i u Beograd. Šta za Vas znače
susreti sa publikom u rodnom gradu?
Koncert u Beogradu je za mene poseban, jer to je prvenstveno vraćanje
mojim korenima. Ljudi koji me znaju od kako sam počela, znaju koliko vremena,
truda i energije je uloženo u moj zvuk i nastup, koji se toliko puta menjao i
usavršavao tokom godina. Verujem da, takođe, prepoznaju onaj moj prvobitni
‘drive’ – da sviram dobru muziku sa sjajnim muzičarima.
Po čemu je za Vas lično “Trilogy” poseban i drugačiji album?
“Trilogija” je moj najambiciozniji album što se tiče produkcije, a tome
svedoči tim od preko 30 muzičara, u samom vrhu muzičke scene, počev od Joe
Bonamasse, Robert Randolfa, preko Bernard Purdyja i Delfeayo Marsalisa. Ja sam
stoprocentno bila in charge. Lično sam izabrala svakog producenta, muzičara,
aranžera, prema stilu i zvuku albuma. Sve do poslednjeg detalja je bio moj
izbor. Za svaki od tri albuma stilistički potpuno različitog zvuka, ništa nisam
prepuštala slučajnosti. I dala sam sebi odrešene ruke da prema stilu izaberem
prave ljude iz tri muzičke meke: Memfisa, Nešvila i Nju Orleansa.
Kakva iskustva nosite iz saradnje sa Džo Bonamasom i ostalim
muzičkim velikanima sa kojima ste sarađivali na poslednjem albumu?
Svako od njih je veoma različit, ali svi su vrhunski muzičari i svi
daju sebe stoprocentno. Ako si na tom nivou ne otaljavaš stvari. Stojiš iza
svake note koju odsviraš.
Publika, ali i ljudi iz muzičke industrije sa
severnoameričkog kontinenta brzo su prepoznali Vaš talenat. Kako ste se
odlučili da se preselite u SAD i tamo nastavite da gradite svoju karijeru?
To je bio logičan sled događaja. Ništa nisam forsirala, jer dok sam
živela u Amsterdamu takođe sam snimala i nastupala u Americi. Mene je Amerika
uvek privlačila i inspirisala, i bilo je prirodno da u jednom momentu nemam
više šta da tražim u Evropi. Takođe, put do zapadne obale trajao je četiri
godine, ali sada se po prvi put zaista osećam kod kuće u Los Anđelesu.
Bluz je tipično američka muzika. Koliko je teško nekome ko nije iz Amerike da ostvari intenacionalnu karijeru sa obe strane Atlantika svirajući bluz?
Izuzetno teško. Tome svedoči podatak da i dalje osim britanskog
uticaja, dakle što se kontinentalne Evrope tiče, ne postoji niko ko je bilo šta
uradio u Americi. A mnogi su godinama pokušavali. Ja sam pre skoro 20 godina
bila nominovana za Američku Bluz nagradu kao prvi muzičar sa teritorije
kontinentalne Evrope i to je tako, mislim, ostalo i do danas. Jednostavno, vrlo
je teško da te prime i da zaradiš njihovo poštovanje kao bluz muzičar.
Da li su Amerikanci
skeptični prema neameričkim izvođačima bluz muzike?
Mislim da neameričkim izvođačima često fali identitet, većina samo kopira
Amerikance. Retko se desi da izađu sa nečim zaista drugačijim i pomere stvari.
A ako to i nije slučaj, često im akcenat ili pogrešan izbor reči u pesmama ne
ide u prilog, što Amerikanci ‘ne kupuju’.
Učestvovali ste u Hendrix experience projektu. Kakav je
osećaj svirati Hendriksovu muziku? Ima li većeg izazova za nekoga ko svira
gitaru?
Naročito svirati u sklopu takvog line up-a je veliki izazov. Nije stvar
samo odsvirati Hendriksa, već odsvirati na svoj način, kada pre i posle tebe takvi
gitaristi kao što su Dweezil Zappa ili Zakk Wylde isto to rade. Ja sam se
potpuno osećala ‘kod kuće’ na toj turneji i posebna mi je čast bila da
predstavljam žene, jer kao i na većini gitarskih festivala i na ovom je bila
samo jedna, a godinama pre mene to je bio isključivo muški line up.
Ako Brus Springstin za nekoga kaže da je “opako dobar
gitarista”, koliko je zahtevno da se novim projektima održava svetska reputacija?
Sa ili bez Springstina bitno je da se sa novim projektima pomere neke
stvari, sa svakim novim albumom pomeram svoje granice i dodajem novi zvuk.
Takođe i sa novim albumom, koji ponovo zvuči potpuno drugačije i koji je
rezultat saradnje sa četvorostrukim dobitnikom nagrade Grammy, Keb’ Mo’.
Odrasli ste u kući u kojoj se slušala i svirala dobra
muzika, koju ploču iz kolekcije Vašeg oca najbolje pamtite? Koje ploče iz tog
perioda i danas volite da slušate?
Toliko dobrih ploča je u Milutinovoj kolekciji: Albert King, Collins,
Stevie Ray Vaughn, War, Delta blues... I danas slušamo neke od njih kada sam
kod kuće i naravno džemujemo kad nam se ukaže prilika. Sada nam se pridružuje i
moj sin koji voli da džemuje sa dedom.
Koji savet biste dali mladim, talentovanim muzičarima iz
Srbije, koji su na početku karijere?
Ne slušaj savete drugih i radi stvari na svoj način.
Kada publika može da očekuje novi album?
Novi album izlazi 15. septembra.
Ulaznice su dostupne na Blagajni Doma omladine Beograda i preko EVENTIM mreže, po pretprodajnoj ceni od 1200 RSD.
Нема коментара:
Постави коментар