Галерија Артгет – 17. година, Трг републике 5/I
Отварање: четвртак, 10. мај у 19.00
* Уметнички директор Галерије Артгет у 2018: Иван Манојловић
1 НА 1
Кустоси : Уметници
Иван Манојловић : Никола Радић Луцати
Јелена Матић : Ива Контић и Маја Максимовић
Андреа Палашти : Слободан Шушњевић
Ана Панић : Андреј Ђерковић
Слађана Петровић Варагић : Стефана Савић
У основи овог кустоског процеса је игра. Као и
свака игра тако и ова има своја правила и
ограничења. Поштовање правила игри даје структуру, али омогућава и
њихово кршење. Правила ове игре су доста једноставна: један кустос, један
уметник и један зид. Ово формално правило прати и једно тематско – изабрани
уметник односно њен или његов рад треба да се ослања, илуструје, покреће неки
од актуелних друштвених проблема. Изложба-игра.
полази од претпоставке да се у
данашњем свету револуције спроводе свакодневно – политички, друштвено и
технолошки и да се процесима дигиталне продукције, апропријације, приказивања и
дистрибуције слике истовремено бележе и изазивају друштвене промене. Друштвене
и политичке трансформације које су се догодиле у последњих неколико година не
би биле могуће без те револуције која је захватила фотографску слику.
Из уводног текста Ивана Манојловића
Ликовна галерија, Кнез Михаилова 6
Отварање: четвртак, 10. мај у
19.00
БИНА 2018 у Културном центру
Београда
(1) Изложба ЛИСАБОН НАСТУПА
Концепт и организација:
Лисабонски тријенале архитектуре, Португал
(2) НАГРАДЕ И КОНКУРСИ 2017–2018
Уредник: ДАБ, БИНА
БИНА 2018- ОД
COMMUNIS ДО КОМУНИКАЦИЈА је тема 13.
Београдске интернационалне недеље архитектуре, која ће се одржати у периоду
од 10. до 31. маја. Тема је посвећена комуникацији у архитектури,
комуницирању архитектуром и ширењу и размени идеја о просторима града и њиховом
коришћењу.
У оквиру програма БИНА 2018,
представљамо две поставке у Ликовној
галерији.
ЛИСАБОН НАСТУПА / LISBON ACTS
Током
деценије од када је настало Лисабонско
тријенале архитектуре (2007–2017) овај древни град је био сцена континуиране
идеолошке, друштвене, економске и градитељске промене. Град је више од пасивног
простора, сценографије, град је актер и зато – ЛИСАБОН НАСТУПА.
Град је
истовремено и објекат и субјекат метаморфозе. Становници захтевају промене у
урбаном миљеу, како би га прилагодили стално променљивој животној свакодневици,
док истовремено, урбано ткиво мења своје становнике. Лисабон захтева
сналажљивост, креативност, прилагодљивост и дух сарадње. Архитекте имају главну улогу у драми у којој
их овај град пун парадокса изазива и у истој мери, инспирише.
На
изложби је представљено шест студија који су настали и извели своје прве
значајне радове управо у овој кључној деценији урбане трансформације – шест
студија који су обликовали Лисабон у мери у којој је и град обликовао њих. Из
опуса изабраних архитектонских студија изабрано је шест простора који су
послужили као сценографија за драму лисабонског живота, док је локални писац
написао сценарио за филм који је повезујући елемент ове мултидисциплинарне
изложбе.
Учесници: Студио aspa, Студио
Barbas Lopes Architects, Студио can ran, Студио Miguel Marcelino, Студио PLCO
Architects, Студио site specific, architecture
Филм: ЛИСАБОН НАСТУПА
Педро Кабелејра – режисер,
Патрисија Портела – сценариста, Катарина Ботељо – фотографија
Изложба се премијерно приказује
у Београду у оквиру БИНА 2018.
(2) НАГРАДЕ И КОНКУРСИ 2017–2018
Прегледи годишњих активности на
пољу архитектуру у периоду кроз две поставке:
Годишње награде за архитектуру и Архитектонски и урбанистички конкурси
стални су програмски сегмент Београдске интернационалне недеље архитектуре.
Прва приказује годишње награде за архитектуру које додељује више институција за
реализоване објекте, док друга пружа увид у награђене конкурсне пројекте у
организацији и/или у сарадњи са струковним удружењима Друштвом архитеката
Београда и Удружењем архитеката Србије.
Галерија
Подроом, Трг републике 5
Отварање: четвртак, 10. мај у 19.00
MECCANICISMO
/ MEHANICIZAM
Фабрицио Беломо
Кустос: Марио Маргани
Поводом своје прве
самосталне изложбе у Србији, Фабрицио Беломо спроводи истраживање о улози и
утицају механичких средстава на развој и опстајање механистичке мисли у
савременом друштву. Инсталација у Галерији Подруом у Културном центру Београда
представља најновије филмове и одабране видео радове настале у последњих десет
година, посматране у светлу критичке путање коју Беломо скицира својим
уметничким и књижевним дигресијама у области архитектуре и проучавања
материјалне културе.
Механицистички начин
мишљења је камен темељац модерности од доба Декарта и Хобса. Обликовао је
индустријску револуцију и прожима савремена достигнућа на пољу информационе
технологије и система контроле. Механизми и алати кроз које се открива за многе
данас остају невидљиви и неодређени. Ипак, изгледа да су они свакако најмоћнија
средства за обликовање искуства стварности. Мреже, приказивање простора кроз
тачке нестајања, картезијански координатни системи, кодирање и шифровање: сви
ти алати подстичу технолошки развој и одређују однос појединца са окружењем,
прилагођавајући га и форматизујући, помоћу филтера, интерфејса и калибрација,
тако да буде јузер-френдли искуство. Несумњиво је слика генерисана широко
распрострањеном употребом средстава фотографске репродукције – механичке или
дигиталне – постала кључна као средство за доживљавање, разумевање и стварање
стварности.
Беломо се бави овим питањима кроз перформансе, инсталације, филмове,
видео радове и есеје. Примењује метод истраживача слике како би испитао
друштвене и естетичке ефекте хегемонистичке механицисчке мисли у индивидуалном
и колективном односу према памц́ењу, урбаном простору, људском телу и
ауторепрезентацији, са посебним интересовањем за технику и технолошку опрему
која обезбеђује испитивање и архивирање стварног.
Пројекат су подржали Nctm
e l’arte, Apulia Film Commission, ECF European Cultural Foundation, Istituto
Italiano di Cultura Belgrado.
Фабрицио Беломо (* 1982 Бари, Италија) врши истраживања на разнородан и
мултидисциплинаран начин. Излагао је у Италији и иностранству на самосталним и
колективним изложбама, учествовао у јавним пројектима, филмским фестивалима и
презентацијама, међу којима: Talent Prize MACRO (Рим), plat(t)form 2015
Fotomuseum Winterthur (Cirih), Double Feature Tirana Art Lab (Тирана),
ArtAround MuFoCo Cinisello Balsamo (Миланo); 2004-2014 10 anni del museo di
fotografia contemporanea, Тријенале у Милану, Un minuto prima, Fondazione Forma
(Милано); Objet Perdù e Giovane Fotografia di Ricerca in Puglia, Fondazione
Museo Pino Pascali (Полињано а Маре); Progetto Memoria Fondazione Apulia Film
Commission (Бари-Тирана); Videominuto Pop e Byob Museo Pecci (Прато – Милано),
Video.it Fondazione Merz (Торино), Camera con Vista – Incontri di Fotografia
GAMEC (Бергамо), 55° Festival dei Popoli di Firenze, 34e Cinemed – festival
international du cinéma méditerranéen de Montpellier.
Нема коментара:
Постави коментар