U okviru izložbe NACRT: Orijentisanje u savremenoj novomedijskoj umetnosti
u Salonu Muzeja savremene umetnosti, u četvrtak 24. maja u 18 časova
biće održan razgovor o izložbi i prirodi digitalnih medija.
U razgovoru učestvuju Tamara Vučenović, urednica emisije „Digitalne ikone“ na Radio Beogradu 2, Uroš Krčadinac, umetnik i predavač na odseku Digitalna umetnost Fakulteta za medije i komunikacije i Dejan Grba, kokustos izložbe, umetnik i profesor na odseku Novi mediji na Fakultetu likovnih umetnosti. Moderator razgovora je Una Popović, kustos Salona Muzeja savremene umetnosti.
U okviru razgovora razmotriće se pojam orijentisanja u savremenoj novomedijskoj umetnosti, što je ujedno tema izložbe u Salonu MSU. Neka od pitanja koja će biti razmatrana su: kako umetnička dela opredmećuju tumačenja stvarnosti; da li se uloga publike promenila u odnosu na upotrebu tehnologije u umetnosti; kako semantika informacije, slike i predstavljanja u današnjoj digitalnoj sredini menjaju umetnost; na koji način predstaviti digitalnu umetnost / informaciju na jednom analognom mediju kao što je radio.
U razgovoru učestvuju Tamara Vučenović, urednica emisije „Digitalne ikone“ na Radio Beogradu 2, Uroš Krčadinac, umetnik i predavač na odseku Digitalna umetnost Fakulteta za medije i komunikacije i Dejan Grba, kokustos izložbe, umetnik i profesor na odseku Novi mediji na Fakultetu likovnih umetnosti. Moderator razgovora je Una Popović, kustos Salona Muzeja savremene umetnosti.
U okviru razgovora razmotriće se pojam orijentisanja u savremenoj novomedijskoj umetnosti, što je ujedno tema izložbe u Salonu MSU. Neka od pitanja koja će biti razmatrana su: kako umetnička dela opredmećuju tumačenja stvarnosti; da li se uloga publike promenila u odnosu na upotrebu tehnologije u umetnosti; kako semantika informacije, slike i predstavljanja u današnjoj digitalnoj sredini menjaju umetnost; na koji način predstaviti digitalnu umetnost / informaciju na jednom analognom mediju kao što je radio.
Tamara Vučenović je urednik i novinar Radio Beograda od 1995. godine i teoretičarka medija i kulture. Emisiju „Digitalne ikone“ posvećenu novim tehnologijama u kulturi i umetnosti, nauci i društvu, uređuje i vodi od 2002. godine.
Uroš Krčadinac u svom radu nastoji da poveže iskustva iz oblasti digitalnih umetnosti, vizuelizacija podataka, računarskih nauka, književnosti, animacije i dizajna interakcija. Predavač je na odseku Digitalna umetnost na Fakultetu za medije i komunikacije, kao i stručni saradnik na Seminaru dizajna u Istraživačkoj stanici Petnica. Docent je u dve oblasti: digitalne umetnosti (umetnička oblast) i računarstvo (naučna oblast).
Dejan Grba je izlagao i predavao u brojnim institucijama širom sveta, njegovi radovi se nalaze međunarodnim kolekcijama, a njegovi teorijski tekstovi su objavljeni u prestižnim stručnim publikacijama. Predaje na odseku za Nove medije na FLU u Beogradu, predmet Transmedijska istraživanja.
Izložba „NACRT“ prikazuje izbor
novomedijskih umetnika koji istražuju različite idejne aspekte orijentisanja,
pretvarajući ih u nove platforme za razmišljanje i diskurs: od
utopijsko-apokaliptične društvene alegorije (Jin-Đu Čen i Džejms T. Hong, „Krajnji
prenos“), međuplanetarnog oprostorenja prolaznosti (Bedfejt VR, „Orbitalni
vanitas“) i kritike internet kulture (Džonatan Haris, „Mrežni efekat“) preko
indeksiranja stvaralačkog postupka (Ron Hat, „Sort“), praćenja ilegalne razmene
fajlova (Nikola Megre i Brendan Hauel, „Piratski bioskop“) i sažimanja medijske
konzumacije (Keli Mark, „REM“) do mašinskog nadziranja svakodnevnog života
(Julijan Palač, „Vizuelizacije nadgledanja“), narativnog rekonstruisanja
urbanog pejzaža (Aleksandar Šelov, „Kifisos“), generativnog satelitskog
mapiranja (Sintfarm, „Formacije“) i animiranja nepreciznosti globalnog
pozicioniranja (Dejan Grba, „Studija 7/0“).
Izložba „NACRT“ se premijerno prikazuje u
Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 30. marta do 28. maja, zatim
putuje u galeriju Pro Arts u Ouklendu, Kalifornija od 20. jula do 31. avgusta,
a tokom 2019. godine u Muzej evolucije u Burgosu, Španija.
U svakoj iteraciji izložba se oblikuje kao
autonomna, prostorno specifična konfiguracija radova sa pratećim obrazovnim
aktivnostima, onlajn i štampanom dokumentacijom, a knjiga u izdanju Mek Neli
Džeksona, Nju Jork obuhvata kompletan projekat.
Нема коментара:
Постави коментар