U četvrtak 27. septembra Opera i teatar Madlenianum je otvorio svoju 21. sezonu premijernom obnovom opere Ruđera Leonkavala PAJACI.
Ova veristička opera je jedan od naslova koji svaka svetska renomirana
operska kuća ima na svom repertoaru. Posle premijere koju je imala 2011.
godine Pajaci, u režiji i inscenaciji ruskog reditelja Jurija
Aleksandrova, ovog puta pod dirigentskom palicom maestro Đorđa
Stankovića, su opet pred domaćom publikom.
„Mlađa
ekipa pevača bila je predvođena iskusnim Nikolom Kitanovskim, koji je
sa mnogo emocija i uz sjajnu glumu izveo poznatu tenorsku ariju, ali i
izneo celu predstavu. Zahvaljujući njemu, Leonkavalovo delo dobilo je na
belkanto štimungu. Sopran Branislava Podrumac koju znamo po operskim
ulogama i nastupima u mjuziklima, pokazala se kao izvanredno rešenje za
lik stastvene heroine Nede. Posebno bi trebalo da se istakne duet Nede i
Silvia koga je tumačio Vasa Stajkić; duet u kojem su dva glasa gradila
skladnu celinu i u okviru kojeg je došlo do lepo ostvarenog uklapanja
boja njihovih glasova. Naboj između dvoje pevača iskazan je kroz
erotizovane gestove glasa i pokreta i predstavljao je istinsku najavu
ubistva ova dva lika, koje je u naletu najnižih strasti učinio Kanio. Sa
pevačke strane, Vasa Stajkić je bio siguran, te je mekana i lepo
oblikovana baritonska boja, mogla da dođe do punog izražaja. Upečatljivu
rolu grbavca Tonia ostvario je bariton Marko Pantelić. Afektivnost
iskazana kroz pevanje i dobro ostvarene glumačke gestove, dovele su do
gradnje lika čiju psihologiju odbačenog muškarca i osvetnika gradi
izraziti nemir. Pantelićeva uloga u ovoj operi bila je upečatljiva i
ostaće upamćena po dobrom pevanju. S obzirom na činjenicu da su u
postavci opere Pajaci učestvovali najbolji od mlađih pevača na operskoj
sceni, ovakva postavka bila bi nezaobilazna bez Ljubomira Popovića,
tenora koga znamo po izvrsnim operskim i koncertnim nastupima. Uloga
Bepa, odnosno Harlekina bila je mala, ali i sa pevačke i sa glumačke
strane, izuzetno ostvarena. Ansambl je predvodio dirigent Đorđe
Stanković koji je bio precizan u instrukcijama i koji je uspeo da
orkestar učini jednim od sastavnih delova opere. Zahvaljujući
rediteljskim zahvatima, ulozi hora je dat izuzetan značaj“, prenosimo
utiske muzičkog kritičara Srđana Teparića. Prva repriza Pajaca je 14. oktobra.
U
„muzičkom oktobru“ nas očekuje i gostovanje Narodnog pozorišta na našoj
Velikoj sceni. Naime, zbog rekonstrukcije njihove Velike sale Narodno
pozorište će svoje muzičke naslove igrati u Madlenianumu. Gostovanje
otvara opera Karmen Ž. Bizea 8.10, sa Aleksandrom Angelov u naslovnoj ulozi, zatim slede opera, Travijata Đ. Veridja, 19.10, sa Snežanom Savičić Sekulić i Dejanom Maksimovićem, opera Figarova ženidba V.A.Mocarta, 27.10, sa Vladimirom Andrićem i Nebojšom Babićem k.g i opera Seviljski berberin Đ. Rosinija, 29.10, sa Ljubodragom Begovićem i Ljubomirom Popovićem. Igra se još i balet Don Kihot
L. Minkusa, u koreografiji čuvenog ruskog koreografa Vladimira
Vasiljeva, 24.10. Ljubitelji muzičkih predstava će moći da vide i
muzičke predstave sa repertoara Madlenianuma, pre svih mjuzikle Ljubav i moda 16.10. i Jadnici 25.10, ali i operu Orfej, koja posle duže pauze 23.10 igra na našoj sceni i balet Hazarski rečnik 28.10, sa sjajnom Sonjom Vukićević i solistima Baleta Narodnog pozorišta.
Fotografije Zoran Škrbić
Нема коментара:
Постави коментар