Магдалина (Jелена) Миладиновић
Фотографија и цртеж – сапостојање
докторски уметнички пројекат
22. август – 5. септембар 2018.
Галерија ФЛУ
Поставку
у Галерији ФЛУ чине обимни циклуси цртежа изведених на папиру и низ
фотографија/принтова, као и серија радова у којима су визуелни корелати звука
(изговорених речи) који су такође дати као одштампани отисци екрана. Све те
радове обједињује веома важан концептуални основ, а то је потреба да се
препозна и у први план у раду изнесе духовност. Важан део тезе представља
и одређење – шта се под тим заиста широким појмом подразумева.
Као
што Умберто Еко у својим чувеним „Коментарима уз Име руже“, наводи да је
у роману Три мускетара Александра Диме Оца заправо реч о четвртом, тако
су и у раду Магдалине Миладиновић иконе присутне виртуелно – увек ту али
неизложене. Изложени су заправо радови који теже да другачијим ликовним
средствима постигну онај ефекат духовне пуноће који поседују иконе и
утолико је тај ДИЈАЛОГ који је полазиште рада уистину донео резултат:
радови Магдалине Миладиновић су медитативне студије у којима сензитивни поглед
може препознати утицај сакралне слике иако на њима нема никакве дословности.
Већ на први поглед јасно је да основну енергију
радовима у оквирима докторског уметничког пројекта даје „понављање са
(минималним) разликама“ – то се подједнако односи на цртеже и на
фотографије.Тај приступ, успостављен у њеном раду још на завршним годинама
редовних студија уноси и димензију темпоралности и пригушене наративности у
остварења присутна на изложби.
Tема светлости и сенке јесте једно од важних поља
истраживања Магдалине Миладиновић, нарочито у медију фотографије.
Прве
фотографије из циклуса који ће се касније развити и разгранати настале су у
манастиру Градац током зиме 2012. То су серије снимака у којима се растиње,
грање, пробија кроз високе наносе снега: на готово савршен начин ове
фотографије обједињују елементе битне за дотадашњи рад Магдалине Миладиновић –
ту су линије, сложени сплетови, сенке бачене на хомогену и нетакнуту површину
снега. По речима кандидаткиње ти фотографски радови „...носе атмосферу тишине
интимног простора и скоро молитвено искуство мира.“
Радови
који чине даљи искорак у уметничкој пракси Магдалине Миладиновић – то су
одштампани дијаграми гласовних модулација забележени на направи која је постала
свеприсутна – мобилном телефону као наследнику магнетофона. Визуелно узбудљиви
ти дијаграми виртуелно садрже речи и конструкције од посебних интимних значења
за кандидаткињу и настају у тренуцима поновног егзистенцијалног преиспитивања.
Извод из извештаја комисије за оцену и одбрану
докторског уметничког пројекта
Нема коментара:
Постави коментар