петак, 23. септембар 2016.

KKQ TRIO u nastavku "Džeza za Dž" u Domu omladine Beograda


 


U subotu 24. septembra od 13 časova na trećem koncertu novog ciklusa serijala besplatnih koncerata “Džez za DŽ”, koji Dom omladine Beograda organizuje u susret 32. Beogradskom džez festivalu, na Platou Milana Mladenovića (u slučaju kiše Klub DOB) nastupiće mladi KKQ trio. Ovaj sastav talentovananih muzičara predstaviće publici interesantan repertoar sastavljen od kompozicija velikana džeza, ali i autorske numere Katarine Kočetove, džez pijanistkinje, vokalistkinje i kompozitorke.
 
Kada i kako je nastao KKQ trio? Predstavi nam članove.

Katarina Kočetova: KKQ Trio je nastao nedavno i članovi benda su Marko Ćurčić – kontrabas i bas gitara, Bogdan Đurđević - bubnjevi i moja malenkost, Katarina Kočetova - klavir, vokal, kompozicija.

Marko Ćurčić, sjajan kontrabasista i basista, učenik je SMŠ "Kornelije Stanković" i SMŠ "S. S. Mokranjac". Aktivno svira sa muzičarima beogradske džez scene. Stalan je član bendova "KKQ Trio" i "FunktastiCoalition". Svirao je širom Srbije, čak i regiona. Ne treba izostaviti da je nastupao i na "Nisville Jazz Festivalu". Takođe, bio je stalan član “Big benda” Gorana Grbića.
Bogdan Đurđević, mlad i veoma ambiciozan bubnjar, učenik je SMŠ "Kornelije Stanković" i SMŠ "Josip Slavenski". Stalan je član "KKQ Tria" i benda "Masterblastersi" škole “Master Blaster”. Bio je finalista takmičenja "The Best Musical Mind". Dobitnik je mnogih nagrada na takmičenjima što se klasičnih udaraljki tiče.

Kao bend nastupali smo i na "ART AVLIJA Jazz & Blues Festivalu" u Bavaništu, po mnogim klubovima u Srbiji, a jednom mesečno možete nas čuti i u “Kulturnom Centru GRAD".

Sa trinaest godina si upisala srednju muzičku školu „Kornelije Stanković“, odsek za džez klavir - odakle je potekla odluka da se usmeriš ka džezu? Šta za tebe predstavlja džez muzika?

Katarina Kočetova: Džez se oduvek slušao u mojoj kući jer su mi i roditelji džez muzičari. Ljubav prema džezu sam počela da gajim kao mala, ali sam već sa trinaest godina, kada sam završila nižu muzičku školu "S. S. Mokranjac" u klasi prof. Milice Vasiljević-Bisenić i prof. Ružice Gojković, odlučila da se zaista bavim džezom. Upisala sam iste godine i džez klavir u SMŠ "Kornelije Stanković" u klasi prof. Miloša Krstića i prof. Aleksandra Grujića, gde sam trenutno treća godina.
Džez je sloboda. Ceo taj "sistem" improvizacije na licu mesta me je privukao jos na početku, jer ste u tom trenutku ujedno i izvođač i kompozitor. Volim da se igram harmonijama i melodijama, odakle i nastaju moje kompozicije, jer pre svega muzika i sam džez jeste igra.

Imala si priliku da na jam session svirkama podeliš binu sa mnogim svetskim džez muzičarimakoliko je to važno za jednog mladog muzičara i kakvo iskustvo nosiš sa tih nastupa? Ko je od umetnika sa kojima si svirala na tebe ostavio najveći utisak?

Katarina Kočetova: Smatram da je veoma važno da mladi muzičari što više nastupaju, kako sa vršnjacima, tako i sa profesionalnim muzičarima, jer samim tim stiču se i nova i veoma bitna iskustva. Iz svakog tog iskustva naučite mnoge stvari: način na koji i drugi muzičari razmišljaju, način na koji komuniciraju kroz muziku... Takvi nastupi i takva iskustva vas zaista teraju da još više vežbate, daju vam inspiraciju i želju da postanete veliki muzičari poput njih.
Svirala sam sa mnogo profesionalnih muzičara među kojima su: Brad Leali, Jure Pukl, Steve Fishwick, Dušan Novakov, Milan Nikolić, Anna Lauvergnac, Milan Pavković... Svi su ostavili ogroman uticaj na mene, zaista ne bih mogla da izdvojim ko mi je ostavio najveći uticaj.

Trenutno radiš na svom prvom autorskom albumu - možeš li da nam kažeš nešto više o njemu.

Katarina Kočetova: Počela sam da komponujem pre, otprilike, godinu dana i do sada je gotovo več devet pesama, ali na prvom albumu se neće pojaviti svih devet. Počela sam da pišem još novih pesama za ovaj prvi debitni album koji će biti fokusiran na instrumentalnoj muzici, a naći će se i nekoliko numera koje su vokalne - balade.

Osvojila si mnoge nagrade na takmičenjima iz klavira, kao i na džez takmičanjima, i bila učesnik mnogih internacionalnih dečijih festivala, sve to sa sobom nosi veliki rad i trud, neka odricanja, ali i zadovoljstvo – šta je za tebe najveći uspeh koji si ostvarila do sada? Ko je tvoja najveća podrškaali i najveći kritičar u umetničkom razvoju?

Katarina Kočetova: Najveći uspeh koji sam stekla do sada su: osvojena druga nagrada na takmičenju "The Best Musical Mind" u kategoriji za najbolju kompoziciju, gde sam kao nagradu dobila školovanje nedelju dana u Sao Paulu (Brazil) koje će tek biti u januaru 2017. godine; i osvojeno četvrto mesto na svetskom takmičenju "Lee Ritenour's Six String Theory Competition" u kategoriji najboljeg pijaniste ritam sekcije.

Najveća podrška mi je, naravno, porodica. Roditelji su mi najveći kritičari, a samim tim i ja sama.

Osim što sviraš klavir i pevaš, baviš se i komponovanjem– ko su tvoji umetnički uzori, a šta su tvoji profesionalni ciljevi za naredni period?

Katarina Kočetova: Umetničkih uzora imam mnogo. Među njima su: Thelonious Monk, Bud Powell, Chick Corea, John Coltrane, Freddie Hubbard...

Planiram da upišem Muzičku akademiju, a zatim i master nakon srednje škole, ili možda čak u toku školovanja u MŠ "Stanković". Imam planove, ali... kuda me životni put odnese.


Sa svojim bendom prvi put nastupaš ispred Doma omladine Beograda na Platou Milana Mladenovića u okviru serijala koncerata „Džez za DŽ“ – šta za vas znači ovaj nastup? Kakav program pripremate?


Katarina Kočetova: Ove godine nam je prvi put da nastupamo na Platou Milana Mladenovića u okviru serijala koncerata „Džez za DŽ“. Drago nam je da postoje ovakvi koncerti jer su dostupni svima koji su zainteresovani da dođu i slušaju džez besplatno. Ovaj koncert za nas predstavlja stepenik više u daljem razvoju naših karijera. Program koji spremamo biće interesantan, jer pored džez standarada i kompozicija velikih džez muzicara, sviraćemo i neke od mojih autorskih kompozicija.

Нема коментара:

Постави коментар