-24. septembra od 19 časova-
DOĐITE U UDOBNOJ ODEĆI I PATIKAMA!
SPREMITE SE ZA BITEF MARATON!
OBAVEZAN DOLAZAK NA VREME!
Autori: Vesna Bogunović, Bojana Andrić, Petar Đinović, Lazar Sakan
Nebo nad Bitefom zajednički je naziv za četiri izložbe koje će biti otvorene u Danu prologa, a pre predstave Kantor Downtown, prve u glavnom programu jubilarnog Festivala.Ove četiri izložbe zasnivaju se na artefaktima povezanim sa Bitefom, njegovom istorijom i tradicijom, ali i institucijama koje su dale znatan doprinos Festivalu. Ideja projekta Nebo nad Bitefom jeste da publiku prošeta Bitefovom „zvezdanom stazom“, koja počinje od zgrade RTS-a, izložbom koja prikazuje na koji je način RTS pratio i pomagao Bitef,od njegovog osnivanja. Od zgrade RTS-a, šetnja se nastavlja ka Ateljeu 212, pozorištu u kome je Bitef počeo svoj istorijski put, to jest instituciji u okviru koje je Festival osnovan, i koja je organizovalanjegovih prvih dvadeset izdanja. Sledeća lokacija je galerija New Moment u kojoj će biti izloženi plakati Bitefa. Ovaj prostor izabran je da bi se prikazalo mesto koje, u istoriji Bitefa, pripada agenciji New Moment, koja se tokom prethodne decenije bavila vizuelnim identitetom Festivala. Na kraju, publika se spušta do zgrade Bitef teatra, pozorišta osnovanog s ciljem da se bavi produkcijom Festivala, ali i da – tokom pozorišne sezone – prati i prepoznaje bitefovske tendencije u okviru lokalne scene izvođačkih umetnosti.
Izložbe su uvrštene u program manifestacije DANI EROPSKE BAŠTINE – Kulturno nasleđe i zajednice – živeti s nasleđem.
SATNICA OTVARANJA IZLOŽBI:
24. septembar
19:00, Opština Stari Grad, Face paint u boje Bitef bikova
19:30, Radio televizija Srbije: BITEF I RTS
20:00, Atelje 212: BITEF I ATELJE 212
20:30, Galerija New Moment: BITEF I NEW MOMENT
21:00, Bitef teatar: BITEF I BITEF TEATAR
BITEF I RTS
Autori izložbe: Bojana Andrić i Petar Đinović, Redakcija za istoriografiju
Izložba u velikom holu RTS-a smeštena je u pet prostorija za udobno porodično gledanje televizije. Svaka prostorija opremljena je po modi svake od pet dekada Bitefa, a izgled i sadržaj sa TV ekrana odgovara decenijama kroz koje je prošao Festivala. Na njima će biti prikazivani snimci iz izuzetno bogate arhive RTS-a u kojoj je sačuvana čitava istorija Bitefa. U malom holu će svakog drugog dana raditi bioskop s repertoarom pozorišnih predstava snimljenih tokom prvih dvadeset godina Bitefa. Tokom trajanja izložbe biće organizovana tri stručna vođenja za srednjoškolce Elektrotehničkih škola, studente pozorišne umetnosti i posetioce Dana evropske baštine, manifestacije koja se istovremeno odvija u Beogradu. Tokom rada bioskopa biće organizovana i tri tematska razgovora s publikom. Ovu manifestaciju Bitefu u čast pratiće kamere RTS-a,a biće priređen i štampani materijal.
Pored izložbe posvećene Bitefu, Redakcija dramskog i domaćeg serijskog programa u septembru će, u okviru svoje redovne serije TV teatar, predstaviti izbor snimaka izuzetnih predstava s ranijih Bitefa.
To su predstave: Hamlet u podrumu (V. Šekspir, režija i adaptacija: Slobodanka Aleksić, 5 Bitef 71); Mara / Sad (P. Vajs, režija: Janoš Ač, 16 Bitef 82); San letnje noći (V. Šekspir, režija: Roberto Ćuli, 17 Bitef 83) i Ujka Vanja (A.P.Čehov, režija: Eimuntas Nekrošius, 22 Bitef 88).
Redakcija za kulturu i umetnost premijerno će prikazati emisiju Prostori slobodekao rekapitulaciju svih pedeset izdanja festivala, oslanjajući se na svedočenja savremenika, kao i na bogat audio-vizuelni arhiv RTS-a. Autori emisije su Olivera Milošević, scenaristkinja i urednica i Miško Milojević, reditelj.
BITEF I NEW MOMENT
Urednik: Lazar Sakan, kreativni menadžer agencije New Moment
Plakati koji su čitavih pola veka oživljavali duh, ideju i programsku koncepciju Bitefa, prikazani su u formi multimedijalne postavke. Tokom pedeset godina, kao autori su potpisivani renomirani konceptualisti, eminentni kreativni direktori i art direktori, ali i mladi dizajneri i umetnici, kreativne agencije i studija. Publika će moći da vidi dela Vladislava Lalickog, Slobodana i Savete Mašić, Slavimira Stojanovića i drugih, kao i agencija „S Team Bates“ i „Blumen Group“. Kreativna agencija „New Moment“, kao dugogodišnji saradnik Bitef festivala, potpisuje najveći broj radova koji će biti prikazani na izložbi, a koje su tokom više od deset godina kreirali Dragan Sakan, Slaviša Savić, Ivan Savić, Jana Miševa, Vladimir Radivojević, Vukašin Vukobratović i drugi. Svaki plakat predstavlja pečat jednog trenutka u istoriji kultnog Bitef festivala kroz prizmu novih pozorišnih tendencija datog vremena. Pored pozorišnih plakata, posetioci izložbe imaće priliku da vide i festivalske kataloge i video-projekcije. Tokom pola veka trajanja, likovno–vizuelni identitet Bitefa postao je sinonim za velike ideje, traganje za novim tendencijama, promene i nove teatarske izraze.
O galeriji New Moment
Galeriju New Moment osnovao je vizionar Dragan Sakan 1995. godine u okviru svoje marketinške agencije New Moment. Od svog osnivanja, pa do današnjih dana, galerija funkcioniše kao epicentar važnih kulturnih događanja u prestonici, ali i kao mesto inspiracije. Ljubiteljima kulture poznata je po ekskluzivnim postavkama najvećih svetskih umetnika, poput Dalija, Pikasa, Matisa, Vorhola, po svojoj stalnoj postavci koja obuhvata najpoznatije savremenike iz Srbije i regiona, ali i po tome što prepoznaje i afirmiše mlade stvaraoce.
BITEF I ATELJE 212 / BITEF I BITEF TEATAR
Atelje 212, 20:00/ Bitef teatar, 21:00
Kustoskinja: mr Vesna Bogunović, teoretičarka umetnosti i medija
Dve dokumentarne izložbe projekat su koji se u formi fragmentarnog, kolažnog prikaza razvija iz same umetničke koncepcije Beogradskog internacionalnog teatarskog festivala. Naime, one koncepcijski odgovaraju Bitefovoj heterogenoj i otvorenoj repertoarskoj orijentaciji, koja je opstajala u različitim, podjednako zanimljivim i značajnim istorijskim periodima i koji su svi obuhvaćeni ovim projektom.
Ove izložbe predstavljaju svojevrstan oblik kulturno-društvenog komentara, između ostalog i zbog toga što se odvijaju u prostorima koji nisu izlagački: u prozorima Ateljea 212 okrenutim ka ulici i u klubu Bitef teatra. Ovi prostori su izabrani, pre svega, zbog toga što je reč o dve ustanove koje su prvih dvadeset, odnosno drugih trideset godina organizovale i/ili organizuju manifestaciju Bitef: Ateljeu 212 u kom je Bitef ponikao, i Bitef teatru koji je nastao iz koncepta festivala i koji je organizaciono i programski neraskidivo s njim povezan. Drugi razlog za izbor baš ovih neizlagačkih prostora jeste naša želja da izložbe, kao i sam Bitef, budu u snažnoj i direktnoj interakciji sa (širokom) publikom, a izvan uobičajenih prostora, okolnosti i oblika prikazivanja umetničkih radova: u ovom slučaju, umetničkih fotografija svih predstava od osnivanja Bitefa. Foto-artefakti Bitefa, izvučeni s polica, iz koverata, iz posebnim jezikom obeleženih kutija, fondova i fototeka, u svojim novonastalim aranžmanima nisu skladišta već, voleli bismo u to da verujemo, umetnička dela sama po sebi. Taj inherentni umetnički kvalitet ovih postavki-instalacija proističe i iz toga što su načini/koncepti izlaganja fotografija morali da se prilagode arhitektonskim, urbanističkim i svetlosnim osobenostima prostora u kojima su izložbe postavljene.
Izložbe imaju za cilj da, pored drugačijeg iščitavanja umetničke, socijalne i duhovne dimenzije pozorišnih predstava, ukažu i na vrednost i potrebu dokumentarističkog otkrivanja „duha vremena u kome (se) festival stvara“. Tako istovremeno ukazuju na potrebu očuvanja i daljeg predstavljanja autentičnog „enciklopedijskog zapisa“ ove visoko rangirane institucije svetske pozorišne kulture.
Нема коментара:
Постави коментар