"Lepota je dubina površine"
„Čovekove težnje i želje, koje nameće ta kolektivna svest, za sve nas su često nedokučive i nedostižne a neobuzdan poriv za „boljim” životom uzrokuje nelagodnost, nezadovoljstvo i bol. Moguće je da je upravo taj osećaj izvor moje kreativnosti. Ali još jedna stvar ima neverovatnu moć da me pokrene. Osećaj zadovoljstva i ispunjenosti kada stvorim nešto dobro nezamenljiv je. Zašto onda ne skulptura ili slikarstvo? Možda upravo zato što u svemu tražim neki dodatni, praktični smisao, svrhu, razlog bez obzira koliko on prizeman bio. Funkcija je ono u čemu vidim smisao i potraga za inteligentnim rešenjima postala je proces koji me zabavlja. Industrijski dizajn je postao umetnički okvir koji mi daje neograničeni prostor da se iskažem”, izjavio je Nikole Kneževića za katalog koji prati izložbu.
U ponedeljak 19. septembra 2016.
godine u Muzeju primenjene umetnosti (MPU) otvorena je izložba „Dizajn kao
kiseonik“ Nikole Kneževića. Izložbu je otvorio Dejan Suđić (Deyan Sudjic),
direktor Muzeja dizajna iz Londona. Kustoskinja izložbe i urednica kataloga je Biljana
Vukotić. Izložba će trajati do 22. oktobra.
Nikola Knežević (1973) jedan je od naših vodećih industrijskih
dizajnera. Diplomirao je na Fakultetetu primenjenih umetnosti u Beogradu na
Odseku za industrijski dizajn i magistrirao na istom fakultetu 2007).
Profesor je od 2016. i trenutno priprema doktorat. Učestvovao je na tridesetak izložbi u zemlji i svetu, dobitnik brojnih nagrada i priznanja. Tvorac je brenda „Nikoladizajn“. Boravio je u Japanu na specijalizaciji (2002-2003).
Profesor je od 2016. i trenutno priprema doktorat. Učestvovao je na tridesetak izložbi u zemlji i svetu, dobitnik brojnih nagrada i priznanja. Tvorac je brenda „Nikoladizajn“. Boravio je u Japanu na specijalizaciji (2002-2003).
Aktuelna izložba u MPU-u sastoji se
od 61 rada, koj čine idejna rešenja, prototipovi, modeli i gotovi proizvodi.
Akcenat svoga rada Nikola Knežević stavlja na praćenju razvoja tehnologije, novim
materijalima, ali i posmatranju potreba i navika potrošača.
Njegov rad usmeren je ka budućnosti, razbijanju učaurenih shvatanja, kombinovanju kako estetskih, tako i funkcionalnih elemenata u čudesnoj fuziji.
Njegov rad usmeren je ka budućnosti, razbijanju učaurenih shvatanja, kombinovanju kako estetskih, tako i funkcionalnih elemenata u čudesnoj fuziji.
Tako imamo priliku da, između ostalog, vidimo čaše,
stolice, predmeti od keramike, lampe, sve do audio pojačala sa različitim
dizajnerskim koncepcijama.
„Čovekove težnje i želje, koje nameće ta kolektivna svest, za sve nas su često nedokučive i nedostižne a neobuzdan poriv za „boljim” životom uzrokuje nelagodnost, nezadovoljstvo i bol. Moguće je da je upravo taj osećaj izvor moje kreativnosti. Ali još jedna stvar ima neverovatnu moć da me pokrene. Osećaj zadovoljstva i ispunjenosti kada stvorim nešto dobro nezamenljiv je. Zašto onda ne skulptura ili slikarstvo? Možda upravo zato što u svemu tražim neki dodatni, praktični smisao, svrhu, razlog bez obzira koliko on prizeman bio. Funkcija je ono u čemu vidim smisao i potraga za inteligentnim rešenjima postala je proces koji me zabavlja. Industrijski dizajn je postao umetnički okvir koji mi daje neograničeni prostor da se iskažem”, izjavio je Nikole Kneževića za katalog koji prati izložbu.
Нема коментара:
Постави коментар