FyraBen teatar, Rekonstrucija ženski fond, Stanica – servis za savremeni ples i Bitef teatar najavljuju:
PREMIJERU -24. novembar u 20h
Autorskog projekta Sally O’Neill, Nine Marković Matthis, Ane Dubljević i Milana Markovića Matthis
OVO OSTRVO
Rasprava o ljudskom stanju u tri poglavlja
Izvođačice: Sally O’Neill, Nina Marković Matthis, Ana Dubljević i Milan Marković Matthis
Progon
“veštica”, događaj kojim se u istoriji niko nije ozbiljnije bavio dok
to nisu uradile feminističke spisateljice sedamdesetih godina prošlog
veka, označava kraj “mračnog” i neproduktivnog Srednjeg veka i početak
nove ere prosvećenosti.
Ljudsko telo prestaje da bude magično i celovito - pod uticajem
mehanicističke filozofije i prodora naučnog pogleda na svet, ljudsko,
društveno telo pa i sama priroda počinju da se posmatraju kao mašina na
čije funckionisanje se može uticati, i što je još važnije, čiji se rad i
plodovi mogu eksploatisati. Pogrom koji je izvršen nad ženama od
sredine XV do početka XVIII veka naročito u srednjoj i severnoj Evropi u
novom svetlu koje nam pruža knjiga Silvije Federiči "Kaliban i veštica"
vidimo ne kao ostatke sujevernog Srednjeg veka koje je tek Doba razuma
uspelo da zaustavi, već upravo kao uslov bez kog novo buržoasko društvo
ne bi moglo da bude uspostavljeno, a društveni trenutak u kome se danas
nalazimo kao finalnu fazu procesa menjanja "lenjog, nemoralnog i
neproduktivnog" društvenog tela u mehanizam čiji je jedini cilj
stvaranje viška vrednosti. Ali taj prelazak iz vis erotica u vis lavorativa,
od erotske snage u radnu snagu, nikada nije do kraja završen - svaka
kriza Kapitala praćena je ekplozijom otpora prema radu, a svaki trenutak
normalizacije otkrivanjem novog prostora za ograđivanje i
privatizaciju, novih identiteta za stvaranje razlika i novim talasom
nasilja prema ženama.
Predstava Ovo ostrvo pravljena je uz večito pitanje zašto radimo i za koga, i koliko je zapravo stara ta prevara na koju svakodnovno iznova pristajemo.
Autorke:
Sally O'Neill je koreografkinja, plesačica i izvođačica. Diplomirala je na ArtEZ Hogechool voor de Kunsten u
Arnhemu, Holandiji. Od 2010. godine radi kao koreografkinja i nastupa
kao izvođačica u predstavama u Evropi, Americi i Jermeniji. Trenutno
živi u Malmeu, Švedska.
Nina Marković Matthis je slobodna umetnica koja živi i radi u Malmeu i Beogradu. Diplomirala 2008. godine je u Cantabile School of Stage Arts
u Danskoj i od onda nastupala u brojnim solo projektima kao i u
saradnji sa drugim umetnicima. Kao izvođačica, Nina stvara u različitim
granama izvođačkih umetnosti - od teatra pokreta i butoa, preko
savremenog cirkusa i tehnika scenskih borbi do dramskog pozorišta i
pripovednog teatra. Koosnivačica teatra FyraBen.
Ana Dubljević
je izvodjačica i autorka u polju plesa, koreografije i koreografije kao
proširene prakse. Njeni umetnički interesi bave se plesom koncepata,
pitanja, odnosa, jezika i tela. Fokusira svoj rad na pitanje
političnosti, s jedne strane umetnosti i umetničkog dela, i sa druge
strane političnosti naših svakodnevnih individualnih i kolektivnih
života, danas.
Milan Marković Matthis
je dramaturg, dramski pisac i scenski izvođač nastanjen u Malmeu i
Beogradu. Drame su mu izvođene u Hrvatskoj, Engleskoj, Sloveniji i
Srbiji i objavljene na bosanskom, engleskom, slovenačkom, srpskom i
nemačkom jeziku. Kao dramaturg je radio na predstavama u Danskoj,
Hrvatskoj, Italiji, Nemačkoj, Sloveniji i Srbiji. Koosnivač teatra
FyraBen.
FyraBen teatar
je kolektiv iz Malmea koji stvara u širem polju savremenog plesa,
performansa i dramskog pozorišta. Grupa je razvila tehniku nazvanu triksterizam ili dramaturgija izdaje istraživajući šta to znači biti političan u sistemu koja zahteva kritiku da bi se održao status quo.
Нема коментара:
Постави коментар