Novembar 2016
sreda |
9
|
|
|
Umetnici:
Jacek Malinovski
(Jacek Malinowski, PL)
Agnješka Polska (Agnieszka Polska, PL)
Karolina Bregua
(Karolina Breguła, PL)
Asaf Gruber
(Assaf Gruber, IL/GER)
Dušan Otašević (SRB)
Jacek Malinovski
(Jacek Malinowski, PL)
Agnješka Polska (Agnieszka Polska, PL)
Karolina Bregua
(Karolina Breguła, PL)
Asaf Gruber
(Assaf Gruber, IL/GER)
Dušan Otašević (SRB)
Međunarodna izložba pod nazivom
Dogodilo se sutra rezultat je saradnje Muzeja savremene umetnosti i Zaheta
Nacionalne umetničke galerije iz Varšave. Saradnja podrazumeva realizaciju dve
izložbe, prve u Salonu Muzeja savremene umetnosti i druge u izložbenom prostoru
Zaheta galerije (Zachęta Project Room / Miejsce Projektów Zachęty) koja će se
održati sledeće godine. Izložbe se konceptualno razlikuju i podrazumevaju
kustosko istraživanje strane umetničke scene i uočavanje umetničkih i
produkcionih posebnosti.
Izložba Dogodilo se sutra ima
nameru da predstavi umetničku fikciju, moguću nelogičnost u događaju, odnosno
fikciju koja u osnovi ima realističku naraciju i izgled, kako i sama jezička
sintaksta u naslovu govori. Postavka teži da interpretira žanr kao što je
pseudodokument u umetnosti. Predstavljeni radovi na zanimljiv i intrigantan
način bave se studijama dokumentarnog, propituju razlike između realnog i nalik
realnom, ugrađujući konceptualne postupke i ličnu imaginaciju u određene
prostorne i vremenske narative. Pored samih priča koje prenose, priča o
ljudima, gradovima, prostorima, u fokusu je i izvedba, stilski i likovni jezik
za kojim umetnici posežu da bi dočarali stvarno – od kompleksnog filma, do
kućnog videa, animacije i realnog objekta.
Uz savremene poljske umetnike,
koji u velikoj meri stvaraju u mediju filma i izvode kompleksne umetničke
radove koji se mogu opisati i kao slojevite orkestracije različitih elemenata i
značenja - Agnješku Polsku, Karolinu Breguu, Jaceka Malinovskog i nemačkog autora
Asafa Grubera, na izložbi će se predstaviti i dobro znani domaći umetnik Dušan
Otašević objektima iz serijala o Iliji
Dimiću. Jedinstven koncept o Iliji Dimiću „geniju i idealnom umetniku“, njegovu
živopisnu biografiju zajedno su osmislili Dušan Otašević i Branko Vučićević,
ugledni filmski teoretičar, kritičar i scenarista. Materijalizovani i
„rekonstruisani“ objekti Ilije Dimića, inspirisani retorikom prošlosti i
avangardnih stilova, između ostalog fino prožimaju i otelotvoruju predmet
fokusa većine izloženih filmskih radova. Tematika kojom se izloženi radovi
bave, između ostalog su pitanja umetničke produkcije, istorije umetnosti,
pozicije umetnika, kulturne politike i institucionalnog angažmana.
Narativni video radovi Jaceka
Malinovskog, složene fikcije o savremenim socijalnim i političkim pitanjima,
slede opšta pravila dokumentarnog filma, kao što su objektivizam ili emotivna
uzdržanost, igrajući igru sa gledaocima, često ih zbunjujući. Agnješka Polska u
radu Korektivne vežbe koristi fotografije iz starih medicinskih knjiga i ovu
arhivsku građu „stavlja u pokret“, pravi animirani film, koji niskom
rezolucijom i blagom zamagljenosti, čini se kao stari dokumentarac. Inscenirani
dokumentarac Karoline Bregue, Strah od vatre, govori o seriji požara koji su
pogodili imaginarni severnoevropski grad i grupi respektabilnih istoričara
umetnosti koji su ubeđeni da redovni razorni požari koji uništavaju muzejske
zbirke omogućavaju mladim umetnicima da napreduju. Asaf Gruber se predstavlja
radom The Right (2015), koji se kao deo kompleksnog projekta The Anonimity of
the Night (Anonimnost noći) usredsređuje
na pitanja umetnosti i njenih institucija.
Нема коментара:
Постави коментар