Igrati Šekspira (1564-1616) danas i onde, a veran mu
biti pitanje je biti ili ne biti. Ne izneveriti ga a moderan biti moguće li je?
Pozorišna trupa pozorišta šabačkog na Velikoj sveni Narodnog pozorišta sinoć
pokaza i dokaza da moguće je. I očekivano pobra dugotrajne aplauze publike beogradske.
U maniru srednjovekovnih trupa,
poletno i zabavno, a opet tako savremeno. Onako kako bi to, da može, i sam
Šekspir danas učinio. U okviru ciklusa „Šekspiru u čast“. Predstava je igrana i na „Šekspir festu“ letosu Čortanovcima, kada su ih, po rečima samih glumaca, dobrano izujedali komarci.
U pitanju bejaše komad „Perikle“ (1608),
koji se ne izvodi često, pa eto razloga za dodatnu radoznalost. Pratimo smucanje tirskog kneza Perikla, kojega sudbina kruta, baca s jednog kraja sveta na drugi. To ge ne sprečava da po tamošnjim dvorovima ne očijuka sa ćerkama vladara. Na kraju se njegov napor isplati oženi princezu i s njom dobije kćer Marinu. No, kao što već samo Šekspir može, uspe da ih obe zagubi i eto ti zapleta! Po rečima samog
reditelja ovo nije komad koji nudi velike istine, već „nekakave fantastične priče
prepune neverovatnih događaja, sa puno obrta i iznenađenja, ali i sa dosta
nedoslednosti i neusaglašenosti među događajima. Dosta toga je vremenski i
prostorno imaginarno i deluje kao "bajka"“.
Scenografski i dramaturški
zabavno i fascinantno, vizuelno dopaljdljivo, predstava fenomenalno
korenspodira s publikom (deli im i hleb, čak i gospodinu s prve galerije), te
publika se lako teleportuje u vremena
Šekspirova i to čini sa zadovoljstvom. Šarmantno i primereno Šapčanima
duhovito, u čemu prednjači narator, da ovom prilikom ne uvredim i ostatak sjajnog asambla. Glumci munjevito
menjaju likove i situacije, ali tako da možete da ih pratite i shvatite. Predstava
neguje fenomem vremenskog skoka, te taman kada se udubite i možda biste se
previše opustile, prelazite u neko drugo vreme i na neko drugo mesto. Da to
bude sve još upečatljivije, još vernije doprinosi sjajni perkusionist koji
stvara čitavu paletu zvukova od bure do šuma talasa.
Nikita Milivojević, reditelj
Jedan je od vodećih srpskih
pozorišnih redatelja danas. Dobitnik je svih relevantnih pozorišnih priznanja
za režiju u našoj zemlji: Nagrade „Bojan Stupica“, nekoliko Sterijinih nagrada
za režiju, BITEF-ove nagrade, Nagrade kritike pozorišnog časopisa „Scena",
kao i godišnjih nagrada: Narodnog pozorišta u Beogradu, Jugoslovenskog dramskog
pozorišta, Budva grada teatra, Narodnog pozorišta „Ljubiša Jovanović" iz
Šapca. Dobitnik je i nagrada na festivalima u Kragujevcu, Vršcu, Novom Sadu,
Šapcu, Mladenovcu, Ohridu... U zajedničkoj anketi pozorišnih kritičara Srbije,
predstava Banović Strahinja je proglašena najznačajnijim ostvarenjem 90-ih
godina u srpskom teatru. Od 2000. godine karijeru gradi i u inostranstvu.
Režirao je u Grčkoj, Švedskoj, Sloveniji, Makedoniji, Turskoj, Nemačkoj, Kipru,
Italiji, SAD... Režirao je dela Kalderona, Šekspira, Ešila, Sofokla, Čehova,
Bulgakova, Pintera, T. Mana, H. Milera, Ruževiča, Vitraka, Joneska, Bonda,
Beketa, Stoparda, Meterlinka, Sartra, Strinberga, Ibzena...
Po motivima knjige
Njujork-Beograd D. Miklje, napisao je scenario i režirao igrani film „Jelena,
Katarina, Marija“. Od 2005 do 2009. direktor je Bitef teatra i BITEF-a. Od
2009. redovni je profesor na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, odsek gluma /
režija.
Osnivač i direktor Itaka art
centra u Inđiji (2013) i Šekspir festivala u Srbiji (2014).
ŠABAČKO POZORIŠTE
Prvo teatralno predstavlenije
Šabac je imao 1840. godine. Te godine, pred Božić, profesor Šabačke gimnazije
Damjan Marinković pripremio je Svetislava i Milevu, Jovana Sterije Popovića.
Predstava je u zgradi mlaĐe Šabačke gimnazije izvedena dva puta, prvog i drugog
dana Božića.
Godine 1906. osnovano je
profesionalno Šabačko pozorište.
Neposredno posle oslobođenja u
Šapcu je formirano Narodno pozorište, koje je prvu predstavu dalo 14. decembra
1944. godine, i sve do danas nastavlja tradiciju pozorišne umetnosti u ovom
gradu.
Fizionomiju Šabačkog pozorišta
stvarali su, pored ostalih: Jurij Rakitin, Teja Tadić, Aleksandar Ognjanović,
Mira Stupica, Anka Majcenović, Branislav Drda Đorđević, Blaženka Katalinić,
Boža Matić, Mihajlo Nikolić Zelenko, Aleksandar Radovanović, Rejhan Demirdžić,
Boris Kovač, Ružica Todić, Dobrila i Milutin Džimić, Đorđe Vukotić, Sima
Krstović, Đorđe Jelisić, Branko Milenković, Tomanija Đuričko, Radoje Gojkić,
Cane Firaunović i mnogi drugi.
Danas Šabačko pozorište radi u
zgradi Zanatskog doma, napravljenoj 1933. godine. Ima tri scene: Dečiju, Malu
scenu Dr Branivoj Đorđević i Veliku scenu Ljubiša Jovanović. Godišnje pripremi
5 – 8 premijera i prikaže oko 200 predstava na svojim scenama i oko 50 na
gostovanjima. Sala Šabačkog pozorišta ima 314 mesta. 235 u parteru i 79 na
balkonu.
ITAKA ART CENTAR
Osnovna funkcija Itaka art centra
jeste da, kroz raznovrsne oblike međunarodne saradnje, podstiče kulturni razvoj
grada i promoviše Inđiju na međunardnom planu.
Svojom aktivnošću Centar bi bio
jezgro svega onoga što podrazumeva brigu o duhovnom razvitku jedne sredine. U
tom smislu dve osnovne aktivnosti Centra su: edukativni program prilagođen
različitim uzrastima (dečije pozorište, srednjoškolci...) dok bi drugi
podrazumevao vlastitu produkciju i promociju različitih visoko profesionalnih
projekata (pozorišnih, filmskih, audio-vizuelnih i sl.) Ovaj deo aktivnsoti
Centra je međunarodnog karaktera, što podrazumeva saradnju sa drugim
internacionalnim organizacijama, institucijama i umetnicima, kako u u regionu, tako
i šire u svetu.
Najavu predstave možete pogledati OVDE.
ŠABAČKO
POZORIŠTE-PERIKLE
Produkcija: Itaka art centar Inđija i Šabačko pozorište,
Srbija; pod pokroviteljstvom Grada Novog Sada
Adaptacija, režija i scenografija: Nikita Milivojević
Kostimografija: Jelena Stokuća
Muzika : Kosta Pavlović
Asistent reditelja: Vladimir Milojević
Igraju:
Aneta Tomašević
Sonja Milojević
Zoran Karajić
Ervin Hadžimurtezić
Dejan Šarković
Vladimir Milojević
Deana Kostić
Miloš Vojnović
Strahinja Barović
Kristina Pajkić
trajanje: 1h 30'
Нема коментара:
Постави коментар