Ovogodišnji 3. Novi Tvrđava
Teatar (NTT) je održan od 10. do 16. jula 2016. godine u Vili Stanković, u
Čortanovcima, kao i u SNP-u u Novom Sadu, u saradnji sa Studentskim kulturnim
centrom Novog Sada, kao ko-producentom Festivala. Svečano proglašenje pobednika
će biti održano u VIP salonu SNP-a, u četvrtak, 17. novembra, sa početkom u 12
časova.
Žiri u sastavu Igor Burić, predsednik
žirija, Miroslav Radonjić i Emina Elor dodeljuje sledeće nagrade:
Nagrada za najbolju režiju: Dino Mustafić (NAŠ RAZRED, Kamerni teatar 55, Sarajevo)
Najbolja predstava: PIAF
MARCHE (Újvidéki Színház Novi Sad / Kostolanji Deže, Subotica)
Najbolji glumac: Radoje
Čupić (DUH KOJI HODA, Srpsko Narodno Pozorište, Novi Sad)
Najbolja glumica: Kinga
Mezej (PIAF MARCHE, Újvidéki Színház Novi Sad / Kostolanji Deže, Subotica)
Specijalna nagrada: JAZAVAC
U KEREMPUHU (Satirično kazalište Kerempuh, Zagreb)
ODLUKE ŽIRIJA 3. “NOVOG TVRĐAVA TEATRA“
Žiri 3. pozorišnog festivala “Novi Tvrđava teatar” u vili
“Stanković”, u Čortanovcima, održanog od 10. do 16. jula 2016, radio je u
sastavu Emina Elor, Miroslav Miki Radonjić, Igor Burić (predsednik) i doneo
odluke da nagradu za najbolju predstavu dodeli predstavi “Pjaf marš“ Kinge
Mezei (Novosadsko pozorište/ Pozorište “Kostolanji Deže”, Subotica), nagradu za
najbolju režiju dodeli Dinu Mustafiću (“Naš razred” Tadeuš Svobođanek, Kamerni
teatar 55, Sarajevo), nagradu za najbolju glumicu dodeli Kingi Mezei za ulogu
Edit Pjaf (“Pjaf marš“), nagradu za najboljeg glumca dodeli Radoju Čupiću za
više uloga (“Duh koji hoda” Dejan Dukovski, režija Aleksandar Popovski (Srpsko
narodno pozorište/ Centar za razvoj vizuelne kulture). Žiri je dodelio i
specijalnu nagradu autorima predstave “Jazavac u Kerempuhu” (Oliver Frljić,
Vilim Matula, Hrvoje Kečkeš, Borko Perić, Rakan Rushaidat) Satiričnog kazališta
Kerempuh, Zagreb.
Predstava “Pjaf marš“
(Pjaf hoda), kreirana povodom stogodišnjice od rođenja velike muzičke umetnice
Edit Pjaf, celovito je autorsko delo Kinge Mezei. U produkciji pozorišta
“Kostolanji Deže” iz Subotice i Novosadskog pozorišta (Ujvideki sinhaz), Kinga
Mezei i igra čuvenu francusku divu, čiji je život dramaturški zaokružen pesmama
koje opisuju sve uspone i padove, kako u intimnom, tako i u životu Evrope 20.
veka. Biranim audio-vizuelnim - koregrafskim, glumačkim i pevačkim izvođačkim
tehnikama - Kinga Mezei je praktično sama uspela da kreira i izvede predstavu
vrhunskih estetskih kvaliteta, što je vanredan uspeh u savremenom pozorištu,
lišenom klasične hijerarhije pisac-reditelj-izvođač. Uspostavljajući malu
junakinju (na francuskom Pjaf znači vrabac) dovoljno velikom da pokrije čitav
dijapazon tema, stavova, osećanja, Kinga Mezei se i sama nametnula kao heroina
“Novog Tvrđava teatra”, potvrđena nagradama za najbolju predstavu i najbolju
glumicu festivala.
“Naš razred” je
jedan od najizvođenijih komada u međunarodnim pozorišnim krugovima u poslednje
vreme, što je prednost, ali i dodatan balast za onog ko se prihvati njegove
režije. Svobođanek je Poljak i komad zasniva na istinitom događaju, pogromu
jevrejskog stanovništva u jednom poljskom selu tokom Drugog svetskog rata,
činjenici koja je dugo bila prećutkivana, jer pokolj nisu izvršili nacisti,
nego lokalni meštani, što je čest scenario ratnih katastrofa širom sveta. U
“moru” ostvarenja po ovom tekstu, Dino Mustafić je uspeo da se nametne kao
autentičan reditelj predstave za koju ne treba posebno napominjati koliko je
aktuelna u Sarajevu, gradu simbolu ratova 20. veka. Smeštajući izvođače i
publiku na scenu, orkestrirajući veliki glumački ansambl, nudeći jedinstvena
rešenja u pogledu reprezentacije smrti i užasa, Mustafić je uspeo da se izbori
sa svim društveno i estetski relevantnim zahtevima, pretvarajući svoj posao u
ono najviše - u poziv.
Radoje Čupić je
izuzetnom fleksibilnošću, glumačkom plastičnošću i transformacijom - mogućnošću
“vajanja” sopstvenog tela i govorne radnje prema zahtevima nekolicine uloga -
nedvosmisleno jasnom gradacijom i povezanošću predočio opasnost svakog od
likova u lancu nasilja komada i predstave “Duh koji hoda”. Od bezopasnog
Kelnera do zlog Vuka, Čupić je pokazao vrhunce glumačke igre u savremenom
repertoarskom pozorištu.
U predstavi “Jazavac
u Kerempuhu” reditelj Oliver Frljić je snažnu podršku u kreiranju predstave
imao u glumačkom ansamblu (Vilim Matula, Hrvoje Kečkeš, Borko Perić, Rakan
Rushaidat), koji je zaslužan za partiture koje objedinjuju autorsko umeće
oblikovanja teksta i fizičke igre na sceni, što je i za reditelja i za glumce,
pa i za predstavu, dvostruko (veće) postignuće. Tim pre jer je reč o neobičnom
opredeljenju da se radi u formi stend-ap komedije.
Нема коментара:
Постави коментар