Prvi Sinemafest se polako zahuktava. Kod publike se obnavlja zanemarena navika
da je u novembru u Sava Centru praznik filma. To svakako raduje.
Sada više o novom, dvadesetom po redu, filmu Pedra Almodovara. Snimljen je po
kratkim pričama kanadske nobelovke Alis Munro (85). Započinje tako što čuveni
reditelj veliča ženskost; suptilno i simbolički. Tu se uobičajni, Almodovarski nagon za bizarnošću,
ovaj put, okončava.
Ovde se radi o najpoetičnijem i najživotnijem njegovom filmu dosad, sjajnoj i dubokoj životnoj drami. Niko kao Pedro ne zna da se tako suštinski divi ženama i da im u svojim fimovima odaje počast. Sve su one, kod njega, strastvene i jake, vođene ljubavlju, bez obzira da li su senzualne umetnice ili oštrokondže željne reda, ljubavnice ili majke. Sve su one samo žene. I sve su spremne da prelome, da donesu odluku, pa šta košta da košta. Bitno je samo šta srce kaže.
Ovde se radi o najpoetičnijem i najživotnijem njegovom filmu dosad, sjajnoj i dubokoj životnoj drami. Niko kao Pedro ne zna da se tako suštinski divi ženama i da im u svojim fimovima odaje počast. Sve su one, kod njega, strastvene i jake, vođene ljubavlju, bez obzira da li su senzualne umetnice ili oštrokondže željne reda, ljubavnice ili majke. Sve su one samo žene. I sve su spremne da prelome, da donesu odluku, pa šta košta da košta. Bitno je samo šta srce kaže.
Hulieta (Julieta) je sredovečna žena koja živi u Madridu. Pred samu privremenu
seludbu u Porutugaliju, na ulici, susreće prijateljicu njene, odbegle ćerke Ante.
To utiče da, ipak, ostane u Madridu i sagleda svoj dotadašnji život. Da se
presabere.
„Samo jednom se ljubi
Sve je ostalo varka
često udes nam grubi
Šale zbijati zna
...
Samo jednom se ljubi
I tad srce izgara
Kad se taj plam izgubi
Tad i prestaje sav čar
Kad nam se ljubav
U misli vraća
I svatko shvaća
Njen pravi žar“
(Ivo Robić Samo jednom se ljubi)
Sada nas Pedro vraća u 80-te i vidimo Hurijetu, kao lepu devojku obučenu
baš uobičajno za to vreme, u vozu (glumi je druga glumica, prelepa Adrijana
Ugarte). U vozu, pored kojeg prolazi jelen. I nekad se prosto desi da vam jedan
put i slučajni susret u njemu iz korena promeni život, bilo da voz saobraća po
Španiji ili na liniji Trst-Beograd. Neki slučajno susret, površna poznanstvo mogu
da preraste u nešto više. Film nam govori o prilikama i odlukama, i posledicama
koje njihovo povlačenje donosi.
O tome da se čovek promeni za jedan dan
(maestralno urađeno, zamenom mlađe starijom Hulietom, Emom Suares). I kao da ista
sudbina prati više generacija. To je nešto slatko romantično i tužno u isto
vreme, nostalgično, čemu Almodovar prosto ne može (i ne želi) da odoli.
Prepuno citata i aluzija na svet umetnosti, slučajni kadar koji baca svetlo na rad muzičara i kompozitora, Ričija Sakamota. Pedro se nije odrekao svojih, jakih omiljenih i kontrasnih boja, koje se kod njega uvek javljaju kao snažne metafore. Zaplet koji se plete ima nešto hičkokovsko u sebi, ali nije uperen ka tanosu, već prema erosu.
Prepuno citata i aluzija na svet umetnosti, slučajni kadar koji baca svetlo na rad muzičara i kompozitora, Ričija Sakamota. Pedro se nije odrekao svojih, jakih omiljenih i kontrasnih boja, koje se kod njega uvek javljaju kao snažne metafore. Zaplet koji se plete ima nešto hičkokovsko u sebi, ali nije uperen ka tanosu, već prema erosu.
Film je prikazan na 69. Međunarodnom filmskom festivalu u Kanu. O radu na ovom fimu sam Almodovar kaže:
“Ton
"Hulijete" veoma se razlikuje od prepoznatljivog tona koji je
prisutan u mojim ranijim filmovima, jer je dosta inspirisan scenarističkim
materijalom na kojem sam radio. Želeo sam da se što više približim tako
osetljivoj i emotivnoj temi kao što je odnos majke i ćerke, i bio sam veoma
odlučan da to uradim. To me je prilično koštalo, tako da u novom filmu neće
biti humora zato što bi se time ometao način pristupa ovoj temi. Jer, ono što
posebno želim da naglasim jeste osećaj krivice u njihovim odnosima, koji je učinio
da se majka i ćerka potpuno udalje jedna od druge”
Bilo je planirano da ovo bude prvi Almodovarov film na engleskom jeziku
u kom bi glumila Meril Strip, No, dobro je da se to nije desilo. Reditelj je, u
poslednjem trenutku, odlučio da priču smesti u svoj zavičaj. Promociju
ovog filma odgodio je nakon što se i njegovo ime našlo u dokumentima
"panamski papiri", međunarodnog skandala skrivanja novca u poreskim
oazama. Prilike i odluke, kao što rekoh. Prilike i odluke...
Pedro Almodovar (66) je jedan od najnagrađivanijih reditelja, scenarista i producenata današnjice; dobio je dva Oskara, dva Zlatna globusa, pet BAFTA nagrada, šest španskih "Goja", četiri francuska "Cezara", dve kanske Zlatne palme. Svet, ali i Srbiju “kupio” je svojim ostvarenjima poput “Veži me”, "Žene na rubu nervnog sloma", "Visoke potpetice", "Loše vaspitanje", "Sve o mojoj majci", "Vraćam se", "Prekinuti zagrljaji", "Pričaj s njom"...
Režija: Pedro Almodóvar
Scenario: Pedro Almodóvar, Alice Munro (kratke priče)
Uloge: Adriana Ugarte, Emma Suárez, Rossy de Palma
Žanr: romantična drama
Trajanje: 99 minuta
Distributer: Cinefest
Нема коментара:
Постави коментар