петак, 9. април 2021.

Није злато све што сија у Музеју науке и технике

 


У Музеју науке и технике можете погледати  изложбу „Нија злато све што сија“ кустоса Музеја науке и технике Зорана Левића и Ненада Лукића, посвећену злату као материјалу и његовој технолошкој обради.

 


Изложбом се тематски обрађује добијање, производња, обрада и употреба злата. Током историје злато се користило у разне сврхе, од израде новца и накита, преко верских и уметничких предмета, до предмета за свакодневну употребу. Савремени живот је немогућ без злата јер се оно налази и у сваком електронском уређају.

 


Посетиоци на изложби могу да виде минерале, рударску и опрему за испирање злата, примену злата у свакодневом животу, економији, медицини и електроници. Велики део изложбе посвећен је златарском занату, где су приказани алати и технологије обраде злата. 


Представљене су и различите технологије позлате, као и испитивање и обележавање предмета од злата. За ову изложбу, у златарској радњи Стефановић 1886, наменски је снимљен филм који приказује целокупан процес израде прстена, од процеса топљења, па све до крајње припреме за излагање.

 


Током трајања изложбе биће организовано неколико практичних радионица на тему златарства, на којима ће бити представљен процес како израде, тако и поправке накита, као и организована три стручна предавања. За најмлађе посетиоце планирана је радионица ручног испирања злата.

Изложени предмети су из збирки Музеја науке и технике, Музеја рударства и металургије из Бора, Збирка минерала и стена Рударско-геолошког факултета у Београду, Дирекције за мере и драгоцене материјале, Градског музеја из Бечеја, Музеја за историју фармације Фармацеутског факултета у Београду,  Златаре Стефановић 1886, као и из приватних колекција и предузећа.

 


Пријатељ изложбе Златара Стефановић 1886 је већи број изложених експоната поклонила Музеју науке и технике.

 


У каталогу изложбе представљен је историјат производње и употребе злата у Србији, као и процеси добијања, прераде, производње и употребе у свакодневне и научне сврхе.

 

Нема коментара:

Постави коментар