„Kada igra dostigne krešendo,
ja više ne postojm.
Postoji samo ples.“
Vaclav Nižinski
Baletski igrač koji je nastupao na Exitu i u filmova „Igrač“(Dancer) i „Bela vrana" (The White Crow),na otvaranju obnovljenog
Narodnog muzeja u Beogradu dolazi opet
u Beograd ovaj put sa predstavom „Posvećenje“ (Sacre). Učenik je oca Konstantina Kostjukovog.
Dame i gospodo čovek koji se odrekao sigurnosti prvog igrača
Karnegi hola i krenuo svojim putem u
cilju da redefiniše i populariše balet— Sergej
Polunjin.
Ivana Vujović v.d
direktorka Narodnog pozorišta u Beogradu
napomenula je da je ovo veliki trenutak za našu kulturu i da nam je gost
vrhunski igrač. Ona se osvrnula i na lepo vreme i spomenula da su Konstantin
Sergejevič Stanislavski i dramski pisac i reditelj Vladimir Nemirovič Dančenko
u junu 1897. ručali punih 14 časova i da je taj obed promenio teatar i čitav
svet.
Baletska zvezda Sergej
Polunjin nastupiće 7, 8. i 9. marta
u Narodnom pozorištu u Beogradu u baletu „Posvećenje”
koreografkinje Juke Oiši, koji je
inspirisan ličnošću i delom Vaclava
Nižinskog, a rađen je na muziku Igora
Stravinskog, u produkciji Polunjinove fondacije.
U predstavi „Posvećenje” igraju i Aleksej Ljubimov i Dejan
Kolarov. Premijera je bila 14. jula 2018. u Švajcarskoj, na Festivalu kulture „Origen” u Sent Moricu. Već je igrana u Rusiji i
Sloveniji, a posle Srbije nastavlja međunarodnu turneju.
„Čudesna veza i spoznaja, iskustvo kroz predstave, iskorak, čovek koji
putuje među ljude“, tako Ivana komentariše Polunjinovu baletsku misiju.
Japanska balerina i koreografkinja Juka Oiši (Osaka, 1984.) izjavila je da je Polunjina upoznala na festivalu u Sent Moricu 2017. godine:
“Bila sam iznenađena koliko je stidljiv, a na sceni harizmatičan. Dualne
prirode, ali ekstrovertne na pozornici. Podatke o Nižinskom možete da nađete na
internetu, a je sam želela sam da prikažem suštinu, njegovo unutarnje biće .elela
sam sa se pozabavim svetlom i senkama, onim što svi imamo unutar sebe.”
Sergej Polunjin je poznat i kao „loš momak baleta“
spreman je da plati cenu doslednosti sebi, a Ivana mu se pridružila u takvom
životnom stavu i napomenula da upravo takvi menjaju svet:
“Uvek sam iskren. Naravno, moja doslednost ima svoju cenu, pre svega u
uskraćivanju reklama od kojih inače stiže najveći prihod.”
Polunjin je istakao da mu je stalo do baleta kao umetnosti,
te da smatra da klasični koraci ne bi trebalo da se menjaju, a da
osavremenjenje mora da se desi kroz popularizuju klasičnog baleta:
„Treba da idemo po klubovima i na festivale, a ne da igramo samo u
teatru.”
Na pitanje kako je pristupio „Posvećenju“ kaže:
„Pokušao sam da zavirim u emociju, da sebe stavim u njenu službu, ne
kroz prosta fakta, već kroz svoju unutrašnost.“
Polunjin je rođen 1989. godine u Ukrajini. Zaigrao je sa
samo četiri godine. Sa 19 godina postao je najmlađi prvak londonskog
Kraljevskog baleta, ali je to prestižno mesto napustio:
„Umetnik u meni je umirao!“
Smatra da baletski igrači trenutno svugde imaju
nezadovoljavajuću poziciju u odnosu na ono šta pružaju. Nastupao je i u
milanskoj Skali, Boljšoj teatru, Pozorištu Stanislavski u Moskvi, Rojal Albert
Holu u Londonu...Svetsku slavu postigao je nastupom u Hozijerovom spotu „Take me to chirch“ u režiji Dejvida Lašapela. Polunjin je 2016. dobio državljanstvo Srbije.
Aleksej Ljubimov je izjavio da njegove dve prisutne kolege
neguju različite stilove u baletu, te je on u takvom odnosu bio neka vrsta
spone, koja premošćuje njihove razlike. Dejan
Kolarov rad na „Posvećenju“ definiše kao
brz, bez suvišnih pitanja.
EKLUZIVNO: Ivana Vujić je najavila i da će
se Sergej Polunjin pojaviti u „Labudovom jezeru“ koju beogradski nacionalni
balet priprema.
Polunjin je svoju fondaciju, koju
je osnovao u Beogradu, predstavio sa izvršnom direktorkom Zrnkom Mišković. Planovi su veliki, ali ne želi o njima da govori
unapred. Odnose se na misiju i pomoć
baletskim igračima, kao u slučaju Đorđa
Kalinića koji je primljen na baletsku
akademiju u Beču, a fondacija mu obezbedila stipendiju.
Нема коментара:
Постави коментар