Beogradske muzičke
svečanosti i ove godine nastavljaju tradiciju poručivanja kompozicija od domaćih
autora. Na zatvaranju 49. BEMUS-a, 20.
oktobra u Kolarčevoj zadužbini, Simfonijski orkestar RTS, pod
upravom Bojana Suđića, premijerno će izvesti delo “Matematički san”, mladog kompozitora Damjana
Jovičina.
Osnovne studije
Jovičin je završio na FMU u Beogradu kod profesora Zorana Erića, gde se trenutno
nalazi na master studijama. Sarađivao je sa kompozitorima kao što su Majkl
Doherti, Mark Eplbaum, Aleksandra Vrebalov, Osnat Netser, Vim Hendriks, Kerolajn
Malouni, Alesio Sabela, Volfgang
Hajniger, Ivo Medek... Za svoja
dela “Jutro u parku Manjež“ (za solo saksofon), “Mistral“ (za violu i klavir) i
druga, osvajao je nagrade na domaćim takmičenjima, njegova muzika je izvođena u Srbiji, Bosni i
Hercegovini, SAD, Finskoj, Belgiji i Češkoj.
’To je
ostvarenje jedne odavno negovane želje i moj prvi formalni profesionalni
angažman kao studenta i nedavno diplomiranog kompozitora. Porudžbina najstarijeg
muzičkog festivala u zemlji za mene kao i svakog mladog kompozitora je velika
čast, priznanje za moj dosadašnji rad, kao i motivacija za dalje stvaranje.
Pošto je BEMUS festival koji je ugostio mnoge renomirane
svetske umetnike, posebno zadovoljstvo mi je kao domaćem umetniku pravo na
individualnu umetničku izjavu, na čemu sam iznimno zahvalan profesoru
Svetislavu Božiću, umetničkom direktoru festivala,’ izjavio
je Damjan Jovičin povodom premijere svog novog dela na predstojećem
BEMUS-u.
Mladi
kompozitor definiše „Matematički san“ kao 'formalno stanje sna, i
neformalno stanje stvaralaštva’:
"Za mene takav pojam predstavlja samoprozvani nesvestan, nepoznato strukturisan proces koji često mimoilazimo kao nerazumljiv, nedefinisan. Takvu definiciju svojom percepcijom moguće je pripisati pojedinim promišljenijim namerama i umetničkim delima. Umetničko delo, kao posledica umetničkog rada zavisi od prirode rada. Posledice su mnogobrojne. Pitanje koje me je zaintrigiralo oko ovog naziva, ali i u umetnosti, i koje mi daje mnogobrojne podnaslove za kompozicije je distinkcija između strukturisanog i haotičnog, namernog i nenamernog, umerenog i neumerenog, više nego klasičnog i neklasičnog, i to isključivo kao subjektivni perceptivni kvalitet. Koje su to retoričke granice? Kada možemo očigledno konstatovati da je govor transformisao ili promenio sadržinu? U jednoj razmeni doživljaja krije se istraživački rad o našoj ili mojoj (individualnoj ili kolektivnoj) unutrašnjosti (a i spoljašnjosti), koji potpomažu posmatrači/slušaoci."
Na istom koncertu biće još izveden Paganinijev Koncert br. 2 za violinu i orkestar, u kom će se kao solista predstaviti talentovani ruski violinista Jurij Revič, i svita ’Romeo i Julija’ Sergeja Prokofjeva.
Ulaznice
su u prodaji na blagajni Kolarca po ceni od 600, 800 i 1000
dinara.
Нема коментара:
Постави коментар