Mislili ste da je biti šuster lako. Odete da vam stavi flekice, malo razgazi nove neudobne cipele koje iritiraju kurje oko, blokeje već više niko ne stavlja. Da im uradi generalnu pred sezonu kiša.
Pred vama je portret čoveka, Manola Blanika koji je od cipele napravio čistu umetnost. Večno je pitanje kome žena pridaje više pažnje svojim cipelama ili svom dragom?
Manolo
Blanik cipele su „bolje od seksa“ rekla je Madona osamdesetih, verovatno tešeći se, nezadovoljna svojim ljubavnim životom. A možda je to i odgovr na gore postavljeno pitanje. Ana Vintur, urednica Voga nosi isključivo
manolice, i ne seća se kada je “poslednji put nosila cipele nekog drugog
dizajnera“, a ni ne gleda ih.
Keri Bredšo ih je proslavila u seriji
„Seks i grad“. Manolo i njegov rad koji je
ženske cipele pretvorio u umetnost inspirisao generacije dizajnera da ga
slede. Preko Gučija, Prade do imena sa nezavisne scene Manolo je imao
ključnu i vodeću ulogu u razvoju svetske modne scene.
Film "Manolo: kralj cipela" je ljubavna priča o neobuzdanoj ljudskoj strasti za svojim poslom. U filmu otkrivamo Manolov neverovatan uspon od dečaka sa udaljenih Kanarskih ostrva do svetske ikone luksuzne obuće i aksesoara koji je pomerio granice dizajna obuće i kojeg zvezde iz modnog sveta smatraju najboljim proizvođačem cipela XX i XXI veka.
Kao jedan
od najuticajnijih kreatora i proizvođača cipela, u biografskom filmu
“Manolo: Kralj cipela” hvaljen je od Rijane do urednice Voga, Ane
Vintur. On je umetnik koga porede sa Bodlerom, koji je stvorio potpuno
novu kategoriju obuće – cipele kao formu umetnosti i luksuzni brend
“Manolo”.
Čuveni modni novinar, reditelj filma Majkl Roberts u
ovom dokumentarnom ostvarenju istražuje šire teme kao što su priroda
izdržljivosti, moć kreativnosti i važnost samopouzdanja. Konačno,
njegova priča o najvećem svetskom dizajneru cipela će osvetliti
činjenicu da je umetnost vitalna za modu, te da inovacija i umetnički
rad zahtevaju doživotnu posvećenost i strast kakvu Manolo poseduje!
Manolo Blanik rođen je 1942. na Kanarskim ostrvima gde otkriva svoj zanat i interesovanje. Otac mu je bio strogi Čeh, a uz majku Špankinju naučio je kako da izradi savršene espadrile. Dugo je živeo u Londonu i na jugozapadu Engleske, gde poseduje dve kuće u kojima čuva između 25. i 30. hiljada pari prototipa Manolica. Više ih i ne broji.
Reditelj Roberts je prvi filmski umetnik koji jeimao čast da provirio u svetski fabulozan cipelarnik.
“Ja
ne živim u kući. Ja živim u muzeju cipela! Ili ne! U mauzoleju cipela,
to je još bolje“, priča Blanik i dodaje kako je prilikom neke poplave
‘izgubio 30 pari’. O cipelama govori kao da je reč o ljudskim bićima,
gotovo članovima porodice.
Blanik
se istakao 70-ih godina nakon što ga je Dajani Vrilend, koja je tada
bila na čelu časopisa Vogue, ohrabrila da svoje skice pretvori u nosive
cipele. Nakon što je izrađivao obuću za engleskog dizajnera Osija
Klarka, Manolo Blanik 1973. godine otvora svoj butik i tokom godina
postaje jedan od glavnih proizvođača cipela u industriji.
“Ne zaljubljujem se u ljude, zaljubljujem se u cipele”, priznaje Manolo.
Film
"Manolo: The Boy Who Made Shoes for Lizards", premijerno prikazan 15.
septembra u Nju Jorku, i nudi jedisntven uvid u život i karijeru
sedamdesetčetvorogodišnjeg španskog dizajnera, koji je zaista "karijeru"
započeo praveći cipele za guštere, od omota "kedberi" čokoladica, kada
je bio dete na Kanaraskim ostrvima.
Film u režiji čuvenog modnog novinara Majkl Robertsa donosi i prepliće istorijske snimke i intervjue sa velikim zverkama modne industrije, od Ane Vintur, Palome Pikaso, Iman, preko Naomi Kembel, Karli Klos do Rijane, koje govore o značaju Blanikovog rada za svet mode.
“On
je kralj cipela,“ rekla je Naomi Kembl, a Iman nastavlja: “Manolo
Blanik i manolice su jedno. Svaka žena to zna. I moja ćerka zna što su
manolice."
Iako
govori pet jezika i ima odgovor na svako pitanje, isprva je rekao ne
snimanju filma o njemu i njegovom radu. Ipak zbog reditelja koji mu je
dugogodišnji prijatelj konačno je pristao, a mi imamo priliku da
zavirimo prvi put u najfiscinantniji svetski cipelarnik i inspirišemo se
strastvenim radom čuvenog dizajnera. Ovo ostvarenje donosi priču o
čoveku koji je potpuno obuzet radom kojem je posvetio čitav život.
"Najveću
radost u životu pričinjava mi da provodim vreme u fabrici, znate",
ne stidi se da prizna Blanik: "Tužno je reći tako nešto, ali to je jedino što volim."
Ovaj
dizajner je izjavio da nakon njegove smrti neće više biti novih modela
sa čuvenim potpisom "Manolo Blanik". Taj brend "neće predati u
nasledstvo" nekim novim dizajnerima.
Posle njega, ostaće samo njegov
rad. Zato ne propustite ovaj fascinantni dokumentarni film koji dolazi u
2i distribuciji u domaće bioskope od 5. oktobra!
Нема коментара:
Постави коментар