eue Dringlichkeit u saradnji sa Nada Espezial Tanz i Teorijom koja Hoda predstavlja:
SAID TO CONTAIN: / Kontejner navodno sadrži
- performans istraživanje o svetskoj trgovini -
Autori: Bojan Đorđev, Laura Kalauz, Maja Leo, Christopher Kriese, Miriam Walther Kohn, Lisa Schröter
Izvode: Bojan Đorđev, Christopher Kriese i Stephan Stock
*performans se izvodi na engleskom jeziku bez prevoda
* Said to contain
(eng): Navodno sadrži
Nakon
premijere u Cirihu 2016. godine i gostovanja u Štutgartu, Rijeci i
Ljubljani – a pre odlaska u Šangaj, SAID TO CONTAIN: se prikazuje u
Beogradu u okviru 51. Bitefa u programu 18. Bitef polifonije.
Svetska premijera: 10. jun 2016, Theater der Künste, Cirih
Premijerna izvođenja u Beogradu u okviru 18. BITEF polifonije, 51. BITEF-a:
ponedeljak 25. septembar u 18 časova
utorak 26. septembar u 17 časova
Dorćol Platz, Dobračina 59b
Produkcija i organizacija u Beogradu: Dragana Jovović i Olivera Kecojević
Koprodukcija: Zürich
Hochschule der Künste, Theater der Künste (Cirih), Kulturni centar
Magacin (Beograd) i Art Space La Darsena (Buenos Aires)
Program podržali: Odeljenje
za kulturu Grada Ciriha, fondacija Ernst Göhner, Migros Cultural Per
Cent, Pro Helvetia i Sekretarijat za kulturu Grada Beograda;
Hvala: Pomorsko rečna agencija Transagent d.o.o. Beograd
Ulaz je besplatan. Obavezno je unapred izvršiti rezervaciju ulaznica
na broj telefona: 064 6497735 ili e-mail adresu: dragana.jovovic@tkh-ge nerator.net
“Said to contain” (STC) je
oznaka koja se može pronaći na teretnici, pismenoj prevoznoj ispravi
koju koriste brodarske kompanije prilikom primanja kontejnera za
transport bez provere njihovog sadržaja. Budući da kompanije ne mogu
znati šta se tačno nalazi u kontejneru, oznaka im služi kako bi se
zaštitili u slučaju da sadržaj robe ne odgovara navedenom popisu na
teretnici.
SAID TO CONTAIN: je i umetničko-istraživački projekt Laure Kalauz, Maje Leo i Bojana Đorđeva, nastao 2013. godine. Ovaj tim se prevezao u proleće 2016. godine teretnim brodom iz Hamburga u Buenos Aires, provevši 24 dana na toj logističkoj supermašini.
Kontejneri
su svuda oko nas – služe kao privremene kancelarije, kao prinudni
smeštaj u slučajevima prirodnih ili humanitarnih katastrofa, ali i kao
luksuzne vikendice ili cool izložbeni prostori – reč je o teretnom
kontejneru. Ali njihova sveprisutnost je fundamentalnija i ne toliko
očigledna u svakodnevici – jer 90% stvari koje posedujemo je preko pola
sveta upravo kontejnerom stiglo do nas. Bez obzira nalazili se na obali
ili u dubokom kontinentu, razgranata infrastruktura i univerzalnost i
razrađenost sistema kontejnera koji se bešavno i brzo premeštaju sa
broda na železnicu, sa vagona na kamion kao prikolice, doprinosi tome da
je naš svet u potunosti zavisan od njih. Paradoksalno, teretni
kontejneri čine da je savremeni svet povezaniji nego ikad, ali i
podeljeniji – na deo koji proizvodi, deo koji prenosi i deo koji troši.
Putem izvedbenih
akcija, umetnici nastoje istražiti ekonomske fenomene kako bi ih učinili
razumljivima široj javnosti. U istraživanju se bave manifestacijama globalne
trgovine u gradovima iz kojih dolaze, a to su Beograd, Hamburg, Buenos Aires i
Zurich ali i svim gradovima u kojima projekat gostuje. Prateći rute kojima se
kreću teretni kontejneri, tragajući za kompanijama koje ih poseduju i
analizirajući regulacije koje sve to omogućuju, projekat nastoji prodreti kroz
pukotine neprozirne ljušture globalnog kapitalizma i doznati kako proizvodnja,
potrošnja i cirkulacija dobara oblikuje naša razmišljanja i živote.
Umetnici se u radu
služe metodom “javnog razmišljanja”, što nije samo čin uključivanja
publike u njihovu (umetničku/aktivističku) praksu, već i doslovnog istraživanja
mogućnosti razmišljanja u javnosti. U saradnji s lokalnim umetnicima,
istraživačima i drugim ljudima koje zanima pokretanje javne rasprave o
neo/post-kolonijalizmu, organiziraju tzv. “sesije javnog razmišljanja”,
hibridni format između performansa, radionice i rasprave u kojem teretni
kontejneri postaju središnjim mestima dijaloga i izvedbene proizvodnje znanja.
Umetnici koriste u javnom prostoru postavljeni kontejner kao studio za rad,
prostor susreta s javnošću, mesto izvedbe, ali i nešto što se neprestano puni i
prazni – znanjem, situacijama, otkrićima, predavanjima – nematerijalnim dobrima
koja se nastoje materijalizovati putem izvedbenih sesija javnog razmišljanja.
Ovde možete pogledati najavu.
Bojan Đorđev je pozorišni umetnik iz Beograda,
obrazovan u polju pozorišta i teorije umetnosti u Beogradu na Fakultetu
dramskih umetnosti i Univerzitetu Umetnosti i u Amsterdamu na DasArts. Pored
Beograda, njegovi radovi su prikazivani u Berlinu, Briselu, Amsterdamu,
Njujorku, Beču, Cirihu, Zagrebu, Rijeci, Ljubljani… Inscenirao tekstove H.
Guiberta, E. Jelinek, J. Joyce-a, G. Ferčeca, I. Sajko ali i tri opera,
uključujući i Les enfants
terribles J. Cocteau-a/P.
Glass-a. Jedan od su-osnivača platforme i časopisa Teorija koja Hoda. Od 2002 zajedno sa likovnim umetnikom Sinišom Ilićem razvija i izvodi
nomadski (Gent, Zagreb, Štutgart, Bukurešt, Beograd, Beč, San Diego) projekat Pustinja slike. Član uredničkog
kolektiva i su-osnivač platforme Teorija koja Hoda i TkH časopisa za teoriju
izvođačkih umetnosti. Umetničke rezidencije: Akademie Schloss Solitude,
Štutgart 2004 i 2005/06; Les laboratoires d’Aubervilliers, Pariz u okviru TkH
projekta How to do Things by Theory
2010; Artslink/New York Theatre Workshop, Njujork 2011; Kamov, Rijeka 2013 i
Akademie der Künste der Welt, Keln, 2015; Kulturkontakt, Beč 2016 i Komuna
Warszawa 2017.
Njegova recentna umetnička praksa istražuje
potencijalne javne, performartivne formate Marksističke misli i nasleđa levice.
Laura Kalauz je rođena u Buenos Airesu 1975 gde je studirala ples i
društvene komunikacije na Univerzitetu u Buenos Airesu. Poslediplomske studije
Plesa i performansa završava na Univerzitetu umetnosti u Arnhemu, Holandija.
Laura živi na relaciji Cirih – Buenos Aires, gde
radi kao nezavisna pozorišna autorka i izvođačica. Njen rad postavlja pitanja o
rutinama i matricama savremenog života. Zainteresovana je za ponovno
promišljanje pretpostavki zdravo-za-gotovo koje vladaju društvenim ponašanjem i
oblikuju naše modele komunikacije. Kalauz je sarađivala sa umetnicima: Martin
Šik, Krut Jurak, Simon Aughterloni, Nikolas Galeaci i Marina Belobrovaja.
Režirala je i izvodila nekoliko projekata, među njima i: Turist (2005),
Multiverse (2007), Excuse me please could you choreograph me (2007-12), Do what
you see/ See what you do (2009) i Title (2009) & CMMN SNS PRJCT (2011).
Poslednja dva u saradnji sa Marinom Šikom. U 2012, Kalauz je kreirala pozorišni
projekat Punto de fuga, saradnju sa zatvorenicama zavoda Ezeiza u Buenos
Airesu. Projekat o istrebljenom plemenu Ona u Patagoniji Science Fiction
Future's Nostalgy u saradnji sa Sofiom Mediči prikazan je na Venecijanskom
bijenalu 2015 godine.
Maja Leo je pozorišna autorka iz Hamburga. Studirala režiju na
ciriškom Univerzitetu umetnosti i Socijalni dizajn na Univerzitetu likovnih
umetnosti u Hamburgu kod profesorke Marijetice Potrč. Njeno polje delovanja je
umetničko istraživanje sa fokusom na kolektivnu proizvodnju znanja u izvođačkim
umetnostima. Maja je su-osnivač ciriškog umetničko-izvedbenog kolektiva Neue
Dringlichkeit (Nova urgentnost). Njihovi radovi su prikazivani na Venecijanskom
bijenalu 2014, Pozorišnom festivalu Favoriten u Dortmundu 2014, ifa Galeriji,
Štutgart 2016, i Shedhalle i Gessnerallee u Cirihu u 2017. Od 2013 Maja radi
kao selektorka Tskaltubo Art Festival u Ckaltubu, Gruzija.
Нема коментара:
Постави коментар