Ovogodišnji festival nezavisnog
američkog filma obrađuje mračnu stranu zemlje američkog sna. Na početku pozdravili smo se sa Marokom Popovićem, koji napušta funkciju filmskog programa Doma omladine Beograd, ali za sobom ostavlja dobro trasiran put i ostvarene rezultate.
Par filmova na početku obrađuje živote žena koje traže svoje mesto pod suncem. Prvi u nizu, koji otvara ovu smotru je „Kejti kaže zbogom“ (Kathie Says Goodbye), mladog reditelja u usonu, Vejna Robertsa, kojeg smo imali čast i da upoznamo i da s njim porazgovaramo.
Par filmova na početku obrađuje živote žena koje traže svoje mesto pod suncem. Prvi u nizu, koji otvara ovu smotru je „Kejti kaže zbogom“ (Kathie Says Goodbye), mladog reditelja u usonu, Vejna Robertsa, kojeg smo imali čast i da upoznamo i da s njim porazgovaramo.
Ispiraciju je pronašao u
koleginici koja se zvala kao junjakinja njegovog filma, a koja je na
univerzitet došla u kelnerskoj uniformi. Kaže da je imao sreće na kastingu i da
mu je za oko odmah zapala Brtitanka, Oliviju Kuk, koju je posle ovog filma
prisvojio i slavni Stiven Spilberg.
Kaže da su film izneli glumci,
koji su u njega uneli ne samo svoje emocije i energiju nego i ponešto dolarskih
novčanica. Film je odlično primljen u Evropi, a u centralnoj Americi, po
njegovim rečima, projekciju napusti 20 % publike, a još ponešto posle scene
silovanja. Definitivno radi po evropskim standardima, i za jednog Amerikanca
deluje da mu profit nije na prvom mestu.
Film nas vodi u američku zabit,
tamo negde u Arizoni, gde postoje samo kafana, policijska stanica i
automehaničarska radnja. Gde ljudi životare, bespogovorno prihvatajući
nametnutu sudbinu. Upoznajemo prostodušnu devojku koja živi s nezaposlenom,
problematičnom majkom i pored konobarsianje pruže seksualnu utehu putnicima
namernicima i susedima, kako bi popravila porodično slabo finansijsko stanje. Mašta
o velikoj, pravoj ljubavi i odlasku u San Francisko, za šta špara novac. Da li
će joj se ostvariti snovi?
Reditelj Vejn Roberts je upravo
završio snimanje novog filma sa Džoni Depom, tako da je pitanje da li i njega
snovi vode od nezavisnog filma ka Holivudu. Bila bi šteta. Snimio je mračan,
ali zanimljiv film, a kako rado će razmeniti iskustva sa svim zainteresovanim u
subotu, 30. septembra tačno u podne u Velikoj sali Doma omladine.
Danas će publika imati priliku da
odleda film i da zatim pogleda “BUĐENJE LILIT ” (Lilith’s Awakening), Monike
Demeš, horor čiji je umetnički supervizor Dejvid Linč. Snimljen u Ajovi, ovaj
“linčovski” crno-beli rimejk Drakule, nas “plaši onim za čim žudimo”. Direktor fotografije Gregor Kresal (amerikanizovan Slovenac) će biti prisutan i posle filma odgovarati na pitanja gledalaca o filmu, ali i o radu sa Dejvidom Linčom.
Sledi,
zatim, hipnotički dokumentarac “DEJVID LINČ – UMETNIČKI ŽIVOT”, premijerno
prikazan u Veneciji, u kome veliki autor sugestivno pripoveda o svom
detinjstvu, fantazmagorijama i umetničkom sazrevanju.
Нема коментара:
Постави коментар