"Mrzim da putujem i volim da ostajem kod kuće i radim",
našalio se Linč; "Prošao sam, međutim, kroz Beograd "Orijent
ekspresom" 1965, i imam mnogobrojna iskustva iz bivše Jugoslavije. U vozu
sam bio veoma gladan, i neki čovek je odmotavao papir u kome je bila vekna
hleba. Počeo je da seče hleb nožem, a unutar hleba su bili sir i meso. Dao mi
je veliki komad tog divnog hleba".
Dok svet već uživa u trećoj sezoni serijala "Tvin
Piks", publiku je zanimalo šta će se dogoditi u sledećoj sezoni, ali Linč
se nije pokolebao i otkrio detalje. Govorio je i o većem uticaju televizije u
odnosu na filmove:
"Ovo nije dobro vreme za dugometražni film, ali dobro je
što je kablovska televizija zamenila bioskope u kojima se prikazuju filmovi
koji nisu namenjeni masovnoj publici. Slika i zvuk na kablovskoj nisu dobri kao
u bioskopu, ali to je nov dom za priču koja teče bez reklama, a kvalitet se
popravlja Kada bi Felinijev "Osam i po" bio
objavljen danas, verovatno bi potrajao nedelju dana u bioskopima u SAD, a potom
bi bilo moguće da emiteru platiš da ga gledaš na televiziji."
Dejvid Linč (71) poznat je po filmovima koje karakteriše nadrealistički
pristup, odnosno specifičan aranžman sekvenci, na granici sna i jave, koje se
često preklapaju, tako da je teško razdvojiti realno od irealnog.
"Uloga umetnika je da stvara nove svetove. Logika filmova
je divna, apstraktna i omogućava da se pojedinačne ideje pretope u jednu veliku", ustvrdio je Linč u dokumentarnom filmu "Meditacija, mir i
kreativnost", koji je prikazan u Dvorani Kulturnog cenra Beograd.
Kada govori o stvaralaštvu, Linč ga definiše kao intuitivno
istraživanje našeg "drugog ja", snova, strahovanja i predrasuda, koji
nisu očigledni na prvi pogled.
Publika je od 1. septembra u prilici da u Kulturnom centru Beograda pogleda izložbu „Male priče“ (Small Stories), koju čini 56 crnobelih slika velikog formata slavnog reditelja
Нема коментара:
Постави коментар