Ulaz u Bitef teatar za vreme Bitef festivala, photo: Boško Karanović |
Dvostruko, 54. i 55. izdanje Bitef festivala je na programu od 13. do 25. septembra 2021. godine. U glavnom programu će biti prikazano četrnaest predstava iz deset zemalja, dok će domaća pozorišta imati čak četiri predstavnika.
Predstave Living room i Cement Beograd u prologu festivala |
U prologu festivala, 13. i 14. septembra, publika će imati priliku da vidi dve predstave Beogradskog dramskog pozorišta, Living room u režiji Ersana Montaga i Cement Beograd u režiji Sebastijana Horvata. Ovakav izbor za sam početak festivala nikako nije slučajan. To je rezultat potrebe umetničkog tima Bitefa da široj javnosti još jednom ukaže na pozitivan iskorak koji je Beogradsko dramsko pozorište napravilo u cilju kreiranja umetnički relevantne ponude savremenog pozorišta. Sebastijan Horvat i Ersan Montag su autori koji su afirmisani u širem međunarodnom kontekstu upravo na Bitefu, pa je ovo i dokaz teze da Bitef, uprkos oprečnim mišljenjima, ima značajan uticaj na pozorišni život u Srbiji.
Living room Ersana Montaga je deo trilogije koja se zasniva na likovno spektakularnoj slici jednog sveta koji nastanjuju otuđene egzistencije, a izvođenje na Bitefu će ujedno biti i svetska premijera koprodukcije Beogradskog dramskog pozorišta i Bitef teatra. Predstava prati različite trenutke iz života operske pevačice iz Beograda koja je izgubila svoje najbliže u ratovima devedesetih u Jugoslaviji. Po rečima umetničkog direktora Bitefa Ivana Medenice, Living room nije politički komentar, već lirska meditacija o prolaznosti, vremenu, izneverenim nadama, usamljenosti i kao takva daje doprinos viziji „posthumanog sveta“, što je jedna od centralnih tematskih odrednica Bitefa 2021. godine.
Cement Beograd |
Samo dve godine posle trostrukog trijumfa predstave, Ali: strah jede dušu na 53. Bitefu (Grand Prix „Mira Trailović“, Nagrada Politike za najbolju režiju, Nagrada publike), autorski tim Sebastijan Horvat i Milan Ramšak Marković je ponovo na Bitefu. Cement Beograd je predstava inspirisana komadom Cement Hajnera Milera i autorski je projekat koji, kroz dva stilski oštro razdvojena dela, gradi metaforičko upozorenje u vezi sa tim da odustajanje od ideala revolucije vodi ka duhovnoj, moralnoj i fizičkoj degradaciji.
Нема коментара:
Постави коментар