Remek-dela rimskog
vajarstva biće predstavljena na jedinstvenoj izložbi pod nazivom ROMA AETERNA (Večni Rim) koja će biti otvorena za
posetioce od 1. jula do 11. septembra
2020. u Zbirci strane umetnosti Muzeja grada Novog Sada (Dunavska 29).
Dela dolaze iz Fondacije
Dino i Ernesta Santareli, društveno-korisne neprofitne organizacije
koja je nastala sa ciljem da podstiče istraživanje i širenje znanja iz istorije
umetnosti i istorije Rima u Italiji i inostranstvu, a kustoskinja je Danijela
Riči.
Izložbu organizuju Glocal Project
Consulting, Italijanski institut za kulturu u Beogradu i Muzej grada Novog
Sada, pod pokroviteljstvom Ambasade Republike Italije u Beogradu i Grada Novog
Sada, uz podršku Banca Intesa i DDOR
osiguranja.
Postavka
ove izuzetne izložbe vodi posetioce kroz 19 vekova istorije rimskog
kolekcionarstva kroz 33 umetnička dela raspoređena hronološkim redom od I veka
p.n.e. do XVIII veka n.e. Skulpture, uglavnom od mermera, alabastera i porfira
koje na reprezentativan način prikazuju razvoj umetnosti i stilskih pravaca u
Rimu, podeljene su na portrete istorijskih ličnosti ili životinja i portrete
paganskih božanstava, satira ili svetih božanstava.
Izložba, između ostalog, sadrži: portret kraljice Kleopatre VII, portret
Ulpije Felicitas koji je verovatno bio deo nadgrobnog spomenika, niz
muških bista, zatim tu se nalazi glava palmirskog sveštenika svrstana među najbolje skulpture Palmire. Posetioci mogu videti i monumentalnu
konjaničku statuu orijentalnog strelca, dve skulpture
životinja: psa koji leži od žutog mermera, izrađenog po uzoru na sličnu
skulpturu iz V veka p.n.e. koja se čuva u Akropoljskom muzeju u Atini, i vepra
koji je pripadao rimskom nadgrobnom spomeniku.
Biće
izloženi i portreti Didija Đulijana i kardinala Marcija Đinetija, statua
boginje Dijane od mermera u boji, veličanstvena
Vestalka od alžirskog alabastera i pozlaćene bronze i velika statua Bahusa čiju
je restauraciju realizovao neki od Berninijevih saradnika u XVII veku.
Zatim
je tu i ženski torzo Viktorije ili Nike sa Dionisovom glavom na bogatoj osnovi
od mermera u boji tipičan za rimsko kolekcionarstvo XVII veka. Slede dela
religioznog karaktera poput Bogorodice sa detetom Gregorija di Lorenca,
Arhanđela Gabrijela i euharističkog ćivota iz radionice porodice Gađini, koja
je stvarala u Tičinu, Đenovi i naposletku na Siciliji. Izložba se završava
statuom Apostola Svetog Bartolomeja. Ova jedinstvena figura potiče iz ikonografske
tradicije koja se javlja u drugoj polovini XVI veka sa prvim naučnim
publikacijama koje istražuju anatomiju ljudskog tela.
Ova
izložba je imala prvo predstavljanje 2012. godine u Palati Šara u Rimu, a pre postavke u Novom Sadu gostovala je u Narodnom muzeju Slovenije u Ljubljani i u Narodnom muzeju Gruzije
u Tbilisiju.
Нема коментара:
Постави коментар