Tokom jeseni
prošle godine, sa početkom 72. sezone, Ansambl KOLO je uveo novinu u način na
koji komunicira sa javnošću - mesečni elektronski časopis posvećen radu
Ansambla. Tokom prethodnih devet brojeva, tim koji pravi e-časopis, na čelu sa
direktorom KOLA Vladimirom Dekićem, pokušao je da prikaže široj javnosti sve
aspekte života ove renomirane kulturne institucije.
Kroz e-časopis se
najavljuju i promovišu aktivnosti Ansambla, on je platforma za članove KOLA gde
se redovno, između ostalog pojavljuju i intervjui
sa saradnicima. Tokom vrhunca epidemije korona virusa e-časopis je, kroz
upečatljive naslovne strane čiji je autor bio kreativni direktor Miloš
Kozlovački, promovisao društvenu distancu, a redovno se među stranicama nalaze
oglasi o doniranju plazme.
Svako izdanje časopisa,
pre svega, služi promociji aktivnosti Ansambla. Tako su u desetom broju najavljeni
snimci dela koncerta povodom 70 godina Ansambla KOLO, kao i ceo vokalno-instrumentalni
koncert "KOLO bez struje" koji je održan povodom Dana Kola 2019.
godine u Atrijumu Narodnog muzeja u Beogradu.
Takođe, tokom
juna, KOLO će uvesti još jednu novinu u svoju onlajn prezentaciju. Ansambl će
preko svojih kanala na društvenim mrežama prezentovati svoj rad kroz tri časa -
orkestarski, pevački i igrački, tokom kojih će publika moći da vidi kako se
Ansambl priprema za sve koncerte i nastupe. Naravno, ti časovi će biti
sprovedeni uz mere držanja distance.
Jubilarno, deseto
izdanje e-časopisa KOLO se pojavilo na kanalima Ansambla na društvenim mrežama
početkom juna. Sa Vladimirom Dekićem, direktorom Ansambla i glavnim i
odgovornim urednikom e-časopisa, razgovarali smo o tome kako je nastao, koliko
se promenio u ovih deset brojeva, šta je postigao i koji su planovi za
budućnost i sledeću sezonu.
Kako se rodila ideja za e-časopis?
Sve je počelo
serijom studijskih fotografija Jelene Janković koju smo osmislili i realizovali
za potrebe vizuelnog identiteta naše 72. sezone KOLO72: Ka budućnosti.
Inspiraciju smo pronašli u tradicionalnim bojama, bojama tradicije i njihovim
značenjem. Pošto smo pregledali celu seriju, primetili smo da fotografije
predstavljaju svojevrstan modni editorijal i došao sam na ideju da fotografije
i plasiramo u javnost kao naslovne stranice nekog izmišljenog modnog časopisa.
To je našem kreativnom timu dalo impuls i vrlo brzo smo došli do predloga koje
je uradio naš dizajner Miloš Kozlovački, i kada smo konstatovali da zaista
izgleda fantastično i da bi moglo da se nađe na koricama i u prvim redovima
štandova štampe, upravo je on i postavio pitanje: A, zašto ne uradimo pravi
časopis? Kao i uvek na sastancima našeg kreativnog tima, svi rezultati i jesu
rezultat zajedničkog promišljanja, međusobne
inspiracije i konstantnog pomeranja granica. Prvi broj je izašao u septembru i
evo nas danas pred jubilarnim desetim brojem.
Ovo je gotovo retro
način promovisanja u današnjem vremenu. Kako su ljudi reagovali?
Možda jeste
nekome retro, ali je to logičan nastavak koncepcije Ansambla KOLO koje se
pridržavamo, a to je: tradicija na nov način. Časopis kao format jeste retro i
već tradicionalni način informisanja javnosti, ali njegov e-format kome smo
pribegli ne samo da je ekološki osvešćen i društveno odgovoran, već nam pruža
mogućnost komunikacije sa našom publikom, a ne samo puko informisanje. Povratni
utisci, pohvale i/ili zamerke nam mnogo znače, jer je to savremen pristup
predstavljanju i negovanju tradicije. Tradicija na nov, savremen način. Mene
nije iznenadila sjajna reakcija šire, a pogotovo stručne javnosti na ideju, ali
i realizaciju e-časopisa, jer prisustvujemo rađanju jedne nove platforme i
osvajamo prostor medijske i umetničke slobode. Prostor u kome možemo da
pronađemo, ali i plasiramo sve što je važno za umetnost kojom se bavimo.
Šta vidite kao najveći
uspeh magazina tokom ovih deset brojeva?
Kontinuitet. U
današnje vreme brzih promena i brzog zasićenja sadržajem, to da smo objavili
deseti broj smatram najvećim uspehom, pogotovo imajući u vidu planove koje
imamo i ideje koje bi tek trebalo da realizujemo. Ovaj časopis predstavlja, za
nas u Kolu i nas koji ga stvaramo, ostrvo slobode u kome otkrivamo sopstvene
talente i gde konstantno radimo na sebi. To je uspeh svih nas i tako ga i
tretiramo, kao naše čedo koje stasava pred našim očima, u koje ulažemo i sa
pažnjom ga usmeravamo baš tamo gde želimo da ono ide.
Korona virus je
zaustavila manje-više sve u kulturi. Vi ste odlučili da nećete da odete na
pauzu, već ste proširili sadržaj magazina.
To je tačno, s
jedne strane smo bili „primorani“ jer su se sva događanja u kulturi preselila na
internet, a kako je e-časopis od starta tako i osmišljen bilo je prirodno i
logično da poraste. Fokus javnosti i jeste bio ka svemu digitalnom, pa smo
videli šansu da privučemo još više pažnje, ali i da ne sputavamo ambiciju, već
naprotiv.
Šta će se naći u ovom
desetom broju?
Ovaj broj je,
pored redovnih rubrika Tradicije boja i repertoara (onlajn) događaja, posvećen
Bogdanki Bobi Đurić, laureatkinji naše Nagrade za životno delo za ovu godinu.
Ta nagrada se ne dodeljuje svake godine. Ove godine, mi smo odlučili da posle nagrada
koje smo dodelili Živki Grbić i Radojici Kuzmanoviću povodom obeležavanja 70
godina Ansambla 2018. godine, nju dodelimo našoj Bobi, umetnici Ansambla KOLO,
ali i direktorki čiji je životni rad obeležio ovu umetnost u našoj zemlji.
Izuzetno mi je drago što je vest o dodeli Nagrade za životno delo Ansambla KOLO
Bobi naišla na sjajan prijem i veliko odobravanje.
Koji su planovi za
narednu sezonu KOLA i narednu sezonu časopisa?
Svi planovi za
narednu sezonu su poremećeni ovom pandemijom, ne samo kod nas u KOLU, već u
svim sferama društva. Čini mi se da će izvođačke umetnosti najteže da se vrate
ili pronađu neki novi oblik i format prezentacije. Plašim se da će limitirani
broj gledalaca umanjiti draž kolektivnog čina gledanja i uživanja, ali i
izvođenja. Pored toga, strah od širenja bolesti i ograničavajući faktori utiču
i na samo izvođenje i umetnike. Promišljamo, pronalazimo nove formate,
istraživaćemo i naporno raditi, a koliko, kako i kada ćemo pred publiku zavisi
ponajmanje od nas.
Što se e-časopisa tiče on će nesmetano rasti i razvijati se. Raduje me svaka nova ideja i predlog našeg kreativnog tima i jedva čekam da se, posle objavljenog svakog broja, vratimo za uređivački sto i krenemo da planiramo novi broj. E-časopis se uspostavio i nema nazad.
Sve brojeve
e-časopisa možete da pogledate na sajtu Ansambla Kolo u odeljku „E-časopis“ (http://kolo.rs/e-casopis/).
NAPOMENA:
Autorka svih fotografija je Jelena Janković, a dizajner naslovnih strana je
Miloš Kozlovački.
Нема коментара:
Постави коментар