Kao što svako putovanje ima svoj kraj, tako se
i ovo Madlenianumovo virtuelno polako približava svojoj destinaciji. U junu se završava
pozorišna sezona, a ova je ne voljom pozorišnih radnika bila drugačija, naglo prekinuta, sa
neizvesnošću kada će se nastaviti, i bila je virtuelna. Ipak i u ovim teškim
trenucima oni su ostali sa svojom publikom, koja je jedinstveno iz svog doma mogla
da pogleda većinu čarobnih momenata sa scene Opere i teatra Madlenianum, a
mogla je da zaviri i iza scene, da čuje i pročita intervjue umetnika kako je to bilo graditi jedan novi pozorišni svet koji je osmislila gospođa
Madlena Zepter i sa svojim timom iznedrila u svoju zadužbinu, ostavljajući je
svojim sugrađanima i rodu.
Ove nedelje su na repertoaru predstave koje se i dalje izvode i koje će se sa radošću ponovo igrati od oktobra meseca, u sezoni 2020/2021. Prva na listi je opera Ruđera Leonkavala Pajaci, premijerno izvedena 28. oktobra 2011. U njoj nastupa i gost iz Sankt Peterburga reditelj Jurij Aleksandrov. On je jednočinku podelio na dva dela i poigrao se sa strastima i igrom u teatru. U tome mu je višestruko pomogao dirigent Stanko Jovanović, a pamti se izvođenje Hon Lija kao Kanija i čuvena arija Plači Pajaco na kraju prvog čina. Ovaj teatar je počeo kao Kamerna opera Madlenianum sa operom Domenika Čimaroze Tajni brak, otud logičan izbor umetničkih rukovodilaca Muzičko-operskog studija Tanje Obrenović i Tadije Miletića koji su baš ovu operu izabrali za debi mladih pevača koji su prošli višemesečni rad u studiju, bruseći svoj talenat uz iskusne pedagoge. Premijera inscenacije scena iz ove opere, održana krajem sezone 2018/2019, bila je tako uspešna, uz pozitivne kritike poznavalaca, da je ova opera za mlade nastavila svoj život i u ovoj sezoni u Programu za mlade, a očekuje nas i iduće sezone za sve one zainteresovane gledaoce koji tek ulaze u očaravajuči svet opere.
U nedelju tradicionalno drama, prva pozorišna režija maestralnog Predraga Ejdusa, komad po tekstu Miodraga Ilića, Kazanova protiv Don Žuana. Peca je fantastično odigrao Kazanovu, filozofa, večitog ljubavnika i kockara. Dok mu parira mlad, naočit i talentovan Petar Benčina, u izmišljenom liku Don Žuana, a kako se sve vrti oko žene i njih dvojica se vrte oko Gizele, u izvođenju Andrijane Oliverić. Posle odlaska velikog glumca Madlenuanum nije mogap da dozvoli da ovaj sjajan tekst ode u zaborav, i dalje će se izvoditi, u obnovi Miodraga Ilića, i u izvođenju Tihomira Stanića, koji je dostojno zamenio Pecu i koji kaže da je ovo njegova životna uloga, jer se uvek divio Kazanovi. Tiku ćete gledati na Maloj sceni već od iduće sezone, a Pecu u nedelju od 20 časova.
Iz Madlenuanuma vas pozivaju da na društvenim mrežama glasate koje predstave želite ponovo da gledate, one sa najvećim brojem glasova će se ponoviti. Kao i da šaljite svoje predloge u Inbox do 15. juna!
Kada su postavljali
verističku operu Ruđera Leonkavala Pajaci
nisu se dvoumili da ponovo pozovu proverenu ekipu koja je na ovoj sceni
realizovala i Verdijevu operu Travijata.
Prijatelji i umetnici iz Sankt Peterburga na svoj način su videli, čuli i
postavili poznato delo klasičnog repertoara, koje se u svetu najčešće izvodi
kao jednočinka, uz Maskanjijevu operu Cavalleria
rusticana. Novom iščitavanju glavnu intonaciju dao je reditelj Jurij
Aleksandrov. U ovoj verziji priču saznajemo iz medija, u dvostrukom zbivanja,
onom na sceni i u realnom životu, pratimo snažne emocije, uzburkane strasti,
ljubav, ljubomoru, a sve to vodi ka tragičnom završetku. Komad koji izvodi
putujuća družina, asocirajući na staru renesansnu commediu dell arte,
povod je za intimna, snažna preživljavanja ljudskih drama izvan scene.
Madlenianum se uvek trudio
da se u operskim postavkama kreće putevima na kojima se danas ogledaju mnoge
evropske operske kuće želeći da publici na nov način prikaže klasična dela
operske literature, da na nov način pročita poznate partiture i da tako obogati
opersku ponudu glavnog grada, pokazujući i nudeći još jednu mogućnost za život
opere kao žanra u našem veku. Pevači su doživeli stajaće ovacije na premijeri,
pre svih Hon Lee, tenor iz Južne
Koreje koji je nekoliko godina obitavao na našoj operskoj sceni i sa žaljenjem
što je otišao gledaćemo ovo njegovo izvođenje sa naročitim zadovoljstvom, zatim
Sofija Pižurica kao Neda, sopran
raskošnog glasa, koja nam je ovom ulogom pokazala da je i sjajna glumica, Vasa Stajkić kao dostojan partner
Silvio, Aleksa Vasić kao ljubomorni Tonio i Goran Strgar kao Bepo, nemi posmatrač događaja. U horu koji ima
veliku ulogu u ovoj operi primetićete neke pevače koji odavno grade solističku
karijeru, poput Save Vemića i Marka Živkovića.
Obnovljene Pajace imaćete prilike da gledate u
sledećoj sezoni sa Nikolom Kitanovskim
i Branislavom Podrumac na Velikoj
sceni našeg teatra.
Devetoro mladih pevača iz gradova Srbije, druga
generacija polaznika Muzičko-operskog studija Madlenianuma, stavilo je tačku na
sezonu 2018–2019. izvođenjem scena iz jedne od najlepših opera 18. veka Tajni brak Domenika Čimaroze. Njihov
višemesečni rad, pod vođstvom mecosoprana i muzičkog pedagoga Tanje Obrenović,
i operskog reditelja i dramaturga Tadije Miletića, krunisan efektnim nastupima,
uz klavirsku pratnju Dragane Anđelić Bunjac. Čimarozina komična opera, u kojoj
skrivena ljubav na kraju odnosi pobedu nad onima koji su protiv, sastavljena od
veselih i toplih melodija, koje se prepliću u čudesnoj polifoniji, od svog
nastanka izazivala je divljenje, kao jedna od najradije slušanih u vremenima
koje će doći. Ova opera nudi izuzetne šanse pevačima da pokažu ceo dijapazon
svojih vokalnih kvaliteta, ali postavlja pred njih i veoma teške i složene
deonice, koje iziskuju razvijenu tehniku i prlagođavanje glasova promenama
raspoloženja, odnosno karakternim odrednicama likova.
Devetoro polaznika studija Opere i teatra
Madlenianum – Ana Jojić, Doroteja Đurić,
Đorđe Petrović, Filip Stanković, Ivana Nešović Gojković, Jovana Timotijević,
Katarina Dimitrijević, Konstantin Kostić i Olivera Krivokuća – ušli su
srčano u obiman i zahtevan proces obuke i savladavanja Čimarozine partiture,
dokazavši da su na tragu umetničke karijere. Učenici srednjih muzičkih škola,
neki na zavidnom nivou vladanja muzičkim instrumentima, učesnici i pobednici na
mnogim muzičkim takmičenjima, predstavili su se kao daroviti vokalni solisti,
buduće nade naše operske scene. Organizovanjem operskog studija Opera i teatar
Madlenianum svrstava se u red onih značajnih institucija, koje seriozno i
studiozno rade na unapeđivanju muzičke kulture, na usavršavanju mladog kadra
umetnika, obezbeđujući sigurnu budućnost ne samo realizacijom repertoara, već i
brigom o onima koji talentom to zaslužuju. A stavljajući ovo delo na repertoar
u okviru svog Programa za mlade koji
je besplatan, dokazuje da mislil i na svoju opersku publiku, koja tek treba da
zakorači u ovaj zanimljiv umetnički svet, da se ne uplaši, i da stasa u prave
ljubitelje ovog savršenog muzičkog žanra.
Zajednički scenski projekat Predraga Ejdusa,
poznatog dramskog umetnika, prvi put u ulozi reditelja i tumača glavne uloge, i
Miodraga Ilića, iskusnog dramskog pisca, na komadu Kazanova protiv Don Žuana bio je pun pogodak. Drama je žanrovski
označena kao „setna komedija“, s obzirom da je reč o Erosu kao prolaznom
pokretaču ljudskih podviga, ali i mnogih iskušenja i ludosti u koje Eros uvlači
ljude bez obzira na godine starosti. Komad sa tri lica, zanimljivog i zabavnog
zapleta, dinamičnog scenskog zbivanja i lucidno vođenog dijaloga, zapravo je
prikaz kraja života legendarnog avanturiste i kosmopolite osamnaestog stoleća –
Đakoma Đirolama Kazanove, jednog od najobrazovanijih ljudi svog doba –
sveštenika, muzičara, vojnika, špijuna, diplomate, kockara i nadasve
nenadmašnog ljubavnika. Don Žuan je – kao mitska ličnost, proizišla iz narodne
mašte i poezije - uvek mlad i lep, ali opak i opasan po ženski rod. On se ne
menja vekovima, živeći u književnim delima, operama i na slikarskim platnima.
Njih dvojica se u Ilićevom komadu sukobljavaju oko mlade, telesnim dražima
obdarene, erotizirajuće lepotice Gizele, nećake grofa Valdštajna.
Profesor Predrag Ejdus je maestralno vodio ovaj
komad, a izborom tada mladih i talentovanih glumaca Petra Benčine i Andrijane
Oliverić, da mu budu suigrači u ovom nadmetanju u ljubavi, napravio je
predstavu misaonu, razigranu i obdarenu dubokim porukama. Zato je naša publika i
dalje traži i zato smo je obnovili 21. maja 2019. sa Tihomirom Stanićem kao
Kazanovom, Stevanom Pialeom kao Don
Žuanom i Ivonom Kustudić kao Gizelom.
Repertoar za nedelju od 01.06. do 07.06.
Sreda, 3. jun u 20 časova
Opera Ruđera Leonkavala PAJACI
Libreto: Ruđero
Leonkavalo
Premijera 28.
oktobar 2011.
Dirigent: Stanko
Jovanović
Inscenacija i
režija: Jurij
Aleksandrov (Rusija)
Scenograf i
kostimograf: Vjačeslav
Okunjev (Rusija)
Asistent
reditelja: Tatjana Karpačeva (Rusija)
Pomoćnik
reditelja i inspicijent: Vesna Ćurčić Petrović
Asistent
režije: Tadija Miletić
Solisti:
Kanio: Hon Lee
Neda: Sofija
Pižurica
Tonio: Aleksa
Vasić
Silvio: Vasa
Stajkić
Bepo: Goran
Strgar
Hor - seljaci,
seljanke:
Nevena Djordjević,
Aleksandra Andjelković, Jelisaveta Cvjetković, Maja Tomašević, Milica
Marjanović, Nataša Bogdanović, Ana Pavlov, Jovana Bjelić, Dragana Radovanović,
Aleksandra Branković, Svetlana Krstić, Jovana Ćirić, Marko Živković, Bojan
Manojlović, Ivan Debeljak, Nikola Piperski, Vanja Biserčić, Igor Marinković,
Sava Vemić, Stefan Hadžić, Srdjan Miletić, Nenad Milanović, Ivan Plazačić,
Svetozar Vujić
Orkestar
MADLENIANUMA, koncert majstori Balint Varga i Vesna Janssens
Muzički saradnik: Dragana Anđelić Bunjac
Traje
1.12 u dva dela sa pauzom
Reprizno
emitovanje: četvrtak 04.06. i subota 06.06. od 19 časova
Petak, 5. jun u 20 časova
Inscenacija opere Domenika Čimaroze TAJNI BRAK
Projekat Muzičko-operskog studija Madlenianuma
Libreto: Đovani Berati
Premijera 17. jun 2019.
Umetnički rukovodioci: Tanja Obrenović i Tadija Miletić
Klavirska saradnja: Dragana Anđelić Bunjac
Klavirska saradnja: Dragana Anđelić Bunjac
Scenograf: Aleksandar Zlatović
Dizajn svetla: Srđan Jovanović ·
Inspicijent: Vesna Ćurčić Petrović
Inspicijent: Vesna Ćurčić Petrović
Polaznici Muzičko-operskog
studija Madlenianuma
Karolina: Ana
Jojić, Ivana Nešović Gojković
Paolino: Đorđe
Petrović
Elizeta: Olivera
Krivokuća, Katarina Dimitrijević, Doroteja Đurić
Grof Robinzon: Konstantin
Kostić
Fidalma: Jovana
Timotijević
Džeronimo: Filip
Stanković
Traje
53 minuta
Reprizno
emitovanje nedelja 07.06. i ponedeljak 08.06. u 19 časova
Nedelja, 7. jun u 20 časova
Drama Miodraga Ilića KAZANOVA PROTIV DON ŽUANA
Setna komedija
Premijera 26. januar 2016.
Režija: Predrag Ejdus
Scenografija: Geroslav Zarić
Kostimografija: Marija Marković
Koreografija: Tamara Antonijević Spasić
Dizajner svetla: Srđan Jovanović
Asistent režije: Vladan Đurković
LICA:
KAZANOVA: Predrag Ejdus
DON ŽUAN: Petar Benčina
GIZELA: Andrijana Oliverić
Inspicijent: Ana Prokić
Traje
sat i 15 minuta
Reprizno
emitovanje: utorak 09.06. i sreda 10.06. od 19 časova
Predstave
se emituju preko youtube kanala i prikazivanje
navedenih predstava nije komercijalnog karaktera i jedini cilj je pružanje
podrške građanima i nemogućnosti rada pozorišta kao opšte mere zabrane zbog
pandemije. Prikazani snimci nemaju karakter javnog izvođenja predstave.
Нема коментара:
Постави коментар