Tokom juna, Bitef teatar nastavlja da realizuje seriju razgovora vezanih za savremenu plesnu scenu, započetih u maju
U
četvrtoj emisiji u subotu 6. juna od 19:00 sati na youtube kanalu
Bitef teatra učestvovuju Istok Kovač, koreograf, direktor plesne
kompanije EN-KNAP (Ljubljana), Miloš Isailović, igrač i koreograf,
Anđelija Todorović, koreografkinja
Učesnici
razgovaraju o trenutnoj situaciji, mogućim pravcima i perspektivama u
sferi plesa, performansa ali i šire, na polju kulture i umetnosti,
razmatraju moguće mehanizme borbe za bolje uslove rada umetnika na
nezavisnoj pozorišnoj sceni ali i otkrivaju šta su u svojim
istraživanjima i radu prepoznali kao novo uzbudljivo, bitefovsko na
evropskoj pozorišnoj sceni.
Razgovori
se emituju se na youtube kanalu Bitef teatra subotom u formi jednosatne
emisije, u kojoj učestvuje troje umetnika/ca ili teoretičara/ki koji
žive i rade u Srbiji, Berlinu, Zagrebu, Štokholmu, Amsterdamu,
Ljubljani…
Razgovori su gledaocima dostupni i nakon prvog emitovanja. Sačuvani su u arhivi Bitef teatra, kao važno svedočanstvo o jednom specifičnom društvenom periodu i okolnostima koje su donele velika iskušenja umetnicima u njihovom radu i stvaralaštvu.
UČESNICI/CE RAZGOVORA TOKOM JUNA - 06.06.2020.
| ||
ISTOK KOVAČ, koreograf, direktor plesne kompanije EN-KNAP, Ljubljana
Istok
Kovač je koreograf, pedagog i plesač, koji je praktično ustanovio pojam
Slovenačke savremene plesne scene u kontekstu kulturnog prostora
Evrope, ali i šire. 1993. godine osnovao je internacionalnu plesnu
kompaniju EN-KNAP u Levenu, u Belgiji. Godinu dana kasnije sedište trupe
prebacuje u Ljubljanu. Posle četrnaest godina, za vreme kojih je trupa
radila po projektima, 2007. godine Kovač je osnovao EnKnapGroup, prvu
stalnu kompaniju savremene igre u Sloveniji, koja počinje da radi kao
reperoarski oblik teatra. Dve godine kasnije EN-KNAP Productions dobija
na rukovođenje prostor Kulturnog centra Španski borci, a Istok Kovač
postaje direktor centra i programator domaćeg i međunarodnog programa.
Pored trideset i četiri projekta, umetničkog rukovođenja i pedagoškog
rada, njegov opus uključuje i šest plesnih filmova. Za dvadeset pet
godina postojanja EN-KNAP je ustanovio svoju osobenu estetiku i postao
brend na Evropskoj kulturnoj sceni, radeći brojne značajne međunarodne
koprodukcije.
Za svoj rad Istok Kovač je dobio brojne domaće i međunarodne nagrade.
|
ANĐELIJA TODOROVIĆ, koreografkinja
Diplomirala
je Baletsku školu Lujo Davičo u Beogradu, a dalje plesno obrazovanje
sticala je na brojnim radionicama u Beogradu, Parizu, Londonu...
Od 1980. do 1983. godine članica je trupe Beogradki novi balet, pod vođstvom velikana srpskog baleta Dušana Trninića.
Učestvovala
je u predstavama Narodnog pozorišta u Beogradu, Beogradskog dramskog
pozorišta..., sarađivala je sa koreografima i rediteljima poput Damira
Zlatara Fraja, Nade Kokotović, Lidije Pilipenko, Miljenka Štambuka,
Janeza Pipana i drugih...
Od 1986. do 1992. godine članica je Pozorišta na Terazijama gde ostvaruje solističke uloge.
1986.
godine postaje suosnivačica trupe SIGNUM, pod umetničkim rukovodstvom
Dejana Pajevića, a samostalni koreografski rad ostvaruje u mnogim
dramskim predstavama širom zemlje.
1994.
godine sa grupom autora osniva ISTER teatar, čiji je umetnički
rukovodilac. Ova trupa sa svojim projektima učestvuje na značajnim
festivalima u Srbiji i svetu, u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Italiji,
Rumuniji, Bugarskoj, Egiptu... Sa ISTER-om dobija nagradu Dimitrije
Parlić, zatim nagrade na INFANT festivalu, Festivalu malih pozorišnih
formi i Sterijinom pozorju.
Od
2012. do 2017. godine bila je predsednica Udruženja baletskih umetnika
Srbije i direktorka Festivala koreografskih minjatura, u organizaciji
UBUS-a.
Živi i radi u Beogradu.*
|
MILOŠ ISAILOVIĆ, igrač i koreograf
Rođen
je 1988. godine u Loznici. Tokom školovanja u baletskoj školi Lujo
Davičo postaje stipendista Baletske akademije u Cirihu.
Na Međunarodnom baletskom takmičenju “Tanz Olimp” 2005. godine u Berlinu osvaja treće mesto, a u Ćezeni (Italija), prvo mesto.
Kao
solista Narodnog pozorišta igrao je u baletima: Uspavana lepotica ,
Labudovo jezero , Žizela, Don Kihot, Nečista krv, Ukroćena goropad,
Interval, Dama s kamelijama…
U
Bitef Dance kompaniji igrao je u predstavama Voljen, Otelo, Božanstvena
komedija, Alpha Boys, Soneti, Ako bi smo svi malo utihnuli, Yesterday,
Želeće mašine, Don Žuan, Ptice, Magbet…
Za Bitef dens kompaniju kao koreograf kreirao je predstave Dunjaluk i Magbet.
Za
predstavu Dunjaluk dobio je nagradu Dimitrije Parilć za sezonu
2015/2016, a za predstavu Magbet Specijalnu nagradu na festival
Purgatorije u Tivtu.
2016 godine kreira predstavu Stranac u koprodukciji Nacionalne Fondacije za igru i Hartefakt fondacije.
U
Narodnom Gledališču u Mariboru kao solista igra u predstavi “Peer Gynt”
u koreografiji Edvarda Kluga. Kao asistent Edvarda Kluga radi u
Nacionalnom baletu Rige u Letoniji, u velikom baletu Novosibirsk-a u
Rusiji, kao i u Bečkom baletu Wiener Staatsoper u Austriji. Trenutno kao
asistent Edvarda Kluga radi na baletu Majstor i Margarita u Boljšoj
teatru u Moskvi.*
|
*Iz indeksa autora sa portala Bitef teatra http://digitalnibitefteatar.
TODOROVIĆ
Anđelija: Dom Bernarde Albe / La casa de Bernarda Alba (1990), Slika
Dorijana Greja / The Picture of Dorian Gray (1991), Lista sumnjivih ili
ko je pojeo puding (2003) izvođenje; Karta za više vožnji (1996), igra,
priča, pokret, scena, kostim i izbor muzike; Sluškinje / Les Bonnes
(1998), Leni (2015), scenski pokret; Naša gospa od cveća / Notre-Dame
des Fleurs (1998), inscenacija i izvođenje; Pustinja (2001), Pustinja
(2010), koreografija i izvođenje; Bum, tras – Deda, pas (2007), režija,
koreografija i produkcija; LogOut (2012), autor, koreografija i
izvođenje.
ISAILOVIĆ
Miloš: Family portrait – Da li je to samo fraza? (2014), koncept i
koreografija – režija; Dunjaluk (2016), Magbet / Macbeth (2017),
koreografija; Voljen / Loved One (2010); Otelo (2010), Alfa bojs / Alpha
Boys (2011), Ako bismo svi malo utihnuli (2011), Božanstvena komedija /
The Divine Comedy (2011), Soneti (2012), Maja i ja i Maja (2012),
Kapetan Džon Piplfoks (2012), Izopačeni / Bent (2012), Yesterday – Seti
se da zaboraviš (2013), Želeće mašine – Tragovi ispunjenja želje koje se
nikada nije dogodilo (2014); Ptice / The Birds (2015), Mali princ / Le
petit prince (2006), izvođenje
|
Нема коментара:
Постави коментар