Глумци: Горан Богдан, Јована Стојиљковић, Тамара Крцуновић
Галерија Артгет 14.06.2019 у 19:00
Јавно
читање представља веома популарну форму јавног извођења текста која
подразумева глумачку интерпретацију без костима, реквизите и кретања на
сцени. Глумци најчешће седе за столом или пак стоје фиксирани у месту и
читају са папира текст публици којој се приликом овог извођења оставља
могућност надомаштавања.
„Ти си моја друга половина. Или трећина, мање-више“.
Да
ли имамо права да захтевамо правду у свету, да су нам пуна уста критике
спрам мађарског или Трамповог зида за мигранте, неоколонијализма
Европске уније или експлоатације радника данас, уколико не препознајемо
исту такву хегемонију у личним односима, уколико пристајемо на
неједнакост у партнерским одностима или, једноставно, живимо по
наслеђеним културним кодовима моћи и улога?
Ово су само нека од питања којима се бави роман Ђорђа Микетића «О крају нисмо причали».
Радња је смештена на Корчулу, данас, и прати савремени тридесетогодишњи пар.
Жељка,
редитеља маркетиншких и политичких кампања, незадовољног испразношћу
свог деловања, који покушава да се искупи, снимајући свој први
документарни филм о Праксис-у, југословенској марксистичкој школи чије
се окупљање након више од тридесет година одржава на Корчули данас, и
Даре, неафирмисане композиторка и музичког сарадника на радију у Новом
Саду, навикнуту на живот у његовој сенци, која изненада добија простор
да преиспита себе, своју љубав и улогу у њиховом односу.
Предвиђени
план радног летовања се мења кад Дара сретне пријатељицу из детињства
Сташу, ћерку познатог југословенског уметника и потом се преселе код ње у
импозантну венецијанску вилу на острву. У кући већ борави шаролико
друштво (квази) уметника, дежурних критизера и „свезнаиша“ сличних
година из југословенског региона.
Жељко
посвећено одлази на конференцију о Праксису, дружи се и интервјуише
старе марксисте који ламентирају о левици данас и некада, о сопственом
неуспеху да се направи бољи свет, а врло је критичан, па чак и арогантан
спрам укућана. Дара са Сташом обнавља пријатељство, са укућанима дели
жељу за добрим проводом и безазленом забавом, и, неочекивано, добија
простор за откривање нових простора слободе у вези, па чак скида и
прашину са креденца своје заборављене уметности.
Документарни
текстови Праксисоваца који подижу проблем опортунизма и бахатости света
дана о којем они говоре постају зачуђујуће подударни са микро односом
Жељка и Даре, те се између документарног, (“објективног”) и играног
(“интимног”) материјала ствара се зачудна комуникација. Стога, питање
које се провлачи кроз цео рукопис, могло би да се артикулише као: Да ли
је данас, интиман простор, тај у коме је могућа револуција?
Улаз је слободан!
Нема коментара:
Постави коментар