Otvaranje izložbe 5. marta u 19h.
Izložbom će biti obuhvaćeni najnoviji radovi iz istoimenog ciklusa, nastalih u 2018. i 2019. godini.
Dajući životinjama osobine čoveka kako bi lakše preneo poruku, Tepavčević alegorički slika odnose ljudi i životinja (pasa). Slike prate formu oglasa koji su u današnjem potrošačkom društvu postali nezaobilazni deo svakodnevnice. Sadržaj oglasa je iskoristio kako bi uspostavio lakšu i bržu komunikaciju sa posmatračima. Tekstovi koje u njima koristi su sastavni deo u gradnji slike i često su inspirisani narodskim uzrečicama i različitim situacijama iz života. Forma teksta je koncizna radi postizanja dinamike, ali i pročišćena od suvišnih reči koje bi sliku odaljile od suštine. Tekstovi i situacije su karikirani, ali ne toliko da bi bili daleko od istine, pa ih prepoznajemo kao stvarne. U radovima se, zbog simbolike koju nosi, najčešće pojavljuje motiv psa.
Ovaj mladi novosadski slikar uspeva da kroz satirične prikaze odnosa ljudi prema životinjama prikaže sve apsurde društva u kome živimo, duhovito skrećući pažnju na iskrivljen sistem vrednosni u savremenom dobu konzumerizma. Rade Tepavčević, jedan od najtelentovanijih mladih autora na našoj umetničkoj sceni, svojim delovanjem pokušava da doprinese promeni percepcje, da vrati iščezle vrednosti, a da pritom ne zaluta u površnost. Kao autor koga privlači street art estetika, slikarsko platno često uspešno menja ceradom. Slikarski rukopis i izbor materijala sa kojim stvara, ukazuje na punk bunt koji Tepavčević koristi u kritici savremenog društva. Njegovo delovanje možemo povezati i sa simbolima i mehanizmima oglašavanja koje svakodnevno viđamo. Radovi, koji na prvi pogled deluju pojednostavljeno i duhovito, dotiču se ozbiljnih tema i otvaraju brojna pitanja koja postavljaju mladi ljudi. Dubokom porukom koju šalju, radovi Radeta Tepavčevića otvoreno govore o socijološkim fenomenima, ističući nasilje kao jedan od glavnih problema današnjice.
Ironične slike praćene sloganima preuzetim iz advertajzinga upućuju na besmisao konstantne potrebe za materijalnim, postavljajući znak jednakosti između živih bića i robe, koji je odavno uspostavljen u današnjem sistemu vrednosti.
Snagom poteza, originalnošću, ali i filozofskim promišljanjem u svakoj poruci koju nam šalje, Rade Tepavčević, duhovitim slikama - oglasima, bez kompromisa pronalazi i krči svoj put ka zasluženom mestu jednog od vodećih autora mlađe generacije u našoj zemlji…
Rade Tepavčević (1994) je završio osnovne akademske studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Bosiljke Zirojević Lečić, smer slikarstvo. Trenutno pohađa master studije na istom fakultetu pod mentorstvom prof. Dragana Matića. Od 2014. godine aktivno je izlagao na brojnim grupnim izložbama i imao je devet samostalnih izložbi. Dobitnik je nekoliko nagrada za svoj rad od kojih je najznačajnija nagrada XXII Prolećnog anala koju dodeljuje biblioteka “Vladislav Petković Dis” iz Čačka. Bio je na rezidencijalnom boravku na letnjoj akademiji likovnih umetnosti u Salzburgu u Austriji pod mentorstvom Pauline Olowske. Pored slikarstva bavi se ilustracijom i dizajnom.
Publika će izložbu moći da pogleda do 14. marta. Radno vreme galerije je radnim danima od 11 do 19 časova, subotom od 12 do 17 časova, a nedeljom galerija ne radi.
Dajući životinjama osobine čoveka kako bi lakše preneo poruku, Tepavčević alegorički slika odnose ljudi i životinja (pasa). Slike prate formu oglasa koji su u današnjem potrošačkom društvu postali nezaobilazni deo svakodnevnice. Sadržaj oglasa je iskoristio kako bi uspostavio lakšu i bržu komunikaciju sa posmatračima. Tekstovi koje u njima koristi su sastavni deo u gradnji slike i često su inspirisani narodskim uzrečicama i različitim situacijama iz života. Forma teksta je koncizna radi postizanja dinamike, ali i pročišćena od suvišnih reči koje bi sliku odaljile od suštine. Tekstovi i situacije su karikirani, ali ne toliko da bi bili daleko od istine, pa ih prepoznajemo kao stvarne. U radovima se, zbog simbolike koju nosi, najčešće pojavljuje motiv psa.
Ovaj mladi novosadski slikar uspeva da kroz satirične prikaze odnosa ljudi prema životinjama prikaže sve apsurde društva u kome živimo, duhovito skrećući pažnju na iskrivljen sistem vrednosni u savremenom dobu konzumerizma. Rade Tepavčević, jedan od najtelentovanijih mladih autora na našoj umetničkoj sceni, svojim delovanjem pokušava da doprinese promeni percepcje, da vrati iščezle vrednosti, a da pritom ne zaluta u površnost. Kao autor koga privlači street art estetika, slikarsko platno često uspešno menja ceradom. Slikarski rukopis i izbor materijala sa kojim stvara, ukazuje na punk bunt koji Tepavčević koristi u kritici savremenog društva. Njegovo delovanje možemo povezati i sa simbolima i mehanizmima oglašavanja koje svakodnevno viđamo. Radovi, koji na prvi pogled deluju pojednostavljeno i duhovito, dotiču se ozbiljnih tema i otvaraju brojna pitanja koja postavljaju mladi ljudi. Dubokom porukom koju šalju, radovi Radeta Tepavčevića otvoreno govore o socijološkim fenomenima, ističući nasilje kao jedan od glavnih problema današnjice.
Ironične slike praćene sloganima preuzetim iz advertajzinga upućuju na besmisao konstantne potrebe za materijalnim, postavljajući znak jednakosti između živih bića i robe, koji je odavno uspostavljen u današnjem sistemu vrednosti.
Snagom poteza, originalnošću, ali i filozofskim promišljanjem u svakoj poruci koju nam šalje, Rade Tepavčević, duhovitim slikama - oglasima, bez kompromisa pronalazi i krči svoj put ka zasluženom mestu jednog od vodećih autora mlađe generacije u našoj zemlji…
Rade Tepavčević (1994) je završio osnovne akademske studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Bosiljke Zirojević Lečić, smer slikarstvo. Trenutno pohađa master studije na istom fakultetu pod mentorstvom prof. Dragana Matića. Od 2014. godine aktivno je izlagao na brojnim grupnim izložbama i imao je devet samostalnih izložbi. Dobitnik je nekoliko nagrada za svoj rad od kojih je najznačajnija nagrada XXII Prolećnog anala koju dodeljuje biblioteka “Vladislav Petković Dis” iz Čačka. Bio je na rezidencijalnom boravku na letnjoj akademiji likovnih umetnosti u Salzburgu u Austriji pod mentorstvom Pauline Olowske. Pored slikarstva bavi se ilustracijom i dizajnom.
Publika će izložbu moći da pogleda do 14. marta. Radno vreme galerije je radnim danima od 11 do 19 časova, subotom od 12 do 17 časova, a nedeljom galerija ne radi.
Нема коментара:
Постави коментар