KULTURNI CENTAR BEOGRADA
Galerija Artget, Trg republike 5/I
Četvrtak, 26. januar u 19.00
Predstavljanje knjige Dejana Sretenovića:
Urnebesni kliker – umetnost i politika beogradskog nadrealizma
  
Izdavač: Službeni glasnik, Beograd, 2016.
Učestvuju: dr Milanka Todić, dr Bojan Jović i autor
Galerija Artget, Trg republike 5/I
Četvrtak, 26. januar u 19.00
Predstavljanje knjige Dejana Sretenovića:
Urnebesni kliker – umetnost i politika beogradskog nadrealizma
Izdavač: Službeni glasnik, Beograd, 2016.
Učestvuju: dr Milanka Todić, dr Bojan Jović i autor
Postavljajući
 vizuelni nadrealizam kao svoju polaznu platformu u interpretaciji 
heterogene i intermedijalne kulture nadrealizma, nova knjiga Dejana 
Sretenovića pledira za nužan ali u srpskoj kulturi još nerelizovan 
interdisciplinaran i sveobuhvatan projekat posvećen beogradskom 
nadrealizmu.  
Knjiga Urnebesni kliker – umetnost i politika beogradskog nadrealizma nastala je na osnovu autorovih recentnih istraživanja ovog kompleksnog fenomena, ali na novim teorijskim i metodološkim premisama u odnosu na postojeću literaturu.
Tekstovi
 knjige donose kritičko-analitičko osavremenjivanje interpretacije i 
kontekstualizacije beogradskog nadrealizma, zasnovano na reviziji, 
remapiranju, remećenju i međusobnom sučeljavanju mnogostrukih aspekata i
 činjenica koje tvore svet ove poslednje istorijske avangarde u 
Jugoslaviji. Knjigu čine četiri eseja koji se bave nekim od ključnih 
toposa vezanih za praksu i teoriju beogradskih nadrealista: književno- umetnički
 agregat, koncentrisan oko tehnika automatskog pisanja i kolaža („S one 
strane književnosti i umetnosti“), politika izlaganja ("Nadrealistički 
zid Marka Ristića“), opsedantni topos ludila i metoda simulacije kao 
sredstva razbijanja okova kartezijanske racionalnosti („Ludilo, 
psihoanaliza i simulacija“) i marksizam kao politička ideologija grupe 
opredeljene ka socijalnoj revoluciji  („Nadrealizam i marksizam“). 
Dr Dejan Sretenović je istoričar
 i teoretičar umetnosti. Kustos je Centra za vizuelnu kulturu u Muzeju 
savremene umetnosti u Beogradu. Njegova istraživanja obuhvataju prakse 
avangardne i savremene umetnosti, eksperimentalni film i odnos umetnosti
 i ideologije u jugoslovenskoj umetnosti 20. veka. Osim knjige koju 
predstavljamo autor je i sledećih knjiga: Umetnost prisvajanja (Orion art, 2013), Raša Todosijević. Was ist Kunst? (Geopoetika, 2002) i Art in Yugoslavia 1992-1995 (B92, 1997). Priredio je zbornike tekstova Prilozi za istoriju Muzeja savremene umetnosti (MSU, 2016), International Exhibition of Modern Art featuring Alfred Barr's Museum of Modern Art, New York (MSU, 2003), Lev Manovič, Metamediji (CSU, 2001) i Novo čitanje ikone (Geopoetika, 1999). Kustos je više desetina izložbi u zemlji i inostranstvu. 


Нема коментара:
Постави коментар