KULTURNI CENTAR BEOGRADA
Galerija Artget, Trg republike 5/I
Četvrtak, 26. januar u 19.00
Predstavljanje knjige Dejana Sretenovića:
Urnebesni kliker – umetnost i politika beogradskog nadrealizma
Izdavač: Službeni glasnik, Beograd, 2016.
Učestvuju: dr Milanka Todić, dr Bojan Jović i autor
Galerija Artget, Trg republike 5/I
Četvrtak, 26. januar u 19.00
Predstavljanje knjige Dejana Sretenovića:
Urnebesni kliker – umetnost i politika beogradskog nadrealizma
Izdavač: Službeni glasnik, Beograd, 2016.
Učestvuju: dr Milanka Todić, dr Bojan Jović i autor
Postavljajući
vizuelni nadrealizam kao svoju polaznu platformu u interpretaciji
heterogene i intermedijalne kulture nadrealizma, nova knjiga Dejana
Sretenovića pledira za nužan ali u srpskoj kulturi još nerelizovan
interdisciplinaran i sveobuhvatan projekat posvećen beogradskom
nadrealizmu.
Knjiga Urnebesni kliker – umetnost i politika beogradskog nadrealizma nastala je na osnovu autorovih recentnih istraživanja ovog kompleksnog fenomena, ali na novim teorijskim i metodološkim premisama u odnosu na postojeću literaturu.
Tekstovi
knjige donose kritičko-analitičko osavremenjivanje interpretacije i
kontekstualizacije beogradskog nadrealizma, zasnovano na reviziji,
remapiranju, remećenju i međusobnom sučeljavanju mnogostrukih aspekata i
činjenica koje tvore svet ove poslednje istorijske avangarde u
Jugoslaviji. Knjigu čine četiri eseja koji se bave nekim od ključnih
toposa vezanih za praksu i teoriju beogradskih nadrealista: književno- umetnički
agregat, koncentrisan oko tehnika automatskog pisanja i kolaža („S one
strane književnosti i umetnosti“), politika izlaganja ("Nadrealistički
zid Marka Ristića“), opsedantni topos ludila i metoda simulacije kao
sredstva razbijanja okova kartezijanske racionalnosti („Ludilo,
psihoanaliza i simulacija“) i marksizam kao politička ideologija grupe
opredeljene ka socijalnoj revoluciji („Nadrealizam i marksizam“).
Dr Dejan Sretenović je istoričar
i teoretičar umetnosti. Kustos je Centra za vizuelnu kulturu u Muzeju
savremene umetnosti u Beogradu. Njegova istraživanja obuhvataju prakse
avangardne i savremene umetnosti, eksperimentalni film i odnos umetnosti
i ideologije u jugoslovenskoj umetnosti 20. veka. Osim knjige koju
predstavljamo autor je i sledećih knjiga: Umetnost prisvajanja (Orion art, 2013), Raša Todosijević. Was ist Kunst? (Geopoetika, 2002) i Art in Yugoslavia 1992-1995 (B92, 1997). Priredio je zbornike tekstova Prilozi za istoriju Muzeja savremene umetnosti (MSU, 2016), International Exhibition of Modern Art featuring Alfred Barr's Museum of Modern Art, New York (MSU, 2003), Lev Manovič, Metamediji (CSU, 2001) i Novo čitanje ikone (Geopoetika, 1999). Kustos je više desetina izložbi u zemlji i inostranstvu.
Нема коментара:
Постави коментар