уторак, 31. јануар 2017.

Povratak Srđana Marjanovića




Kantautor i gitarista Srđan Marjanović se posle romana "Žice" vraća muzičkom stvaralaštvu  i najavljuje koncert  u Beogradu, tačnije Zemunu, 2. marta u 21 čas u teatru "Carte Blanche" (Karadjordjeva 9). Svi oni koji dođu podsetiće se na stare hitove, ali čuti i nove sa 15-tog  album pod nazivom "Dobri moj".

Mnogi pamte Srđana Marjanovića kao bivšeg gitaristu beogradskih rok grupa i po sjajnim hitovima i urbanim tekstovima. Rok muzika je drugačija od pojave njegovih pesama: "Mi smo jedno drugom govorili vi", "Nije ti se htelo", "Idi", "Zaustavite muziku", "Bebo ne plači"…

Jedan je od retkih umetnika , koji je istrajao više od 40 godina, baveći  se kantautorskim radom. Njegove pesme se nalaze  u mnogim antologijama Rok poezije.

Prvi uspeh Srđana Marjanovića dogodio se po povratku iz Švedske, pobedom na Subotičkom festivalu 1973. gododine. Prvi singlovi, pa album uz pratnju "YU" grupe, gde prateće vokale peva Bora Đorđevic sa svojom grupom zajedno...Dugo godina nastupa sa  grupom "Puma".  Slede velike turneje po SSSR-u.  


Srđana Marjanovića piše i za mnoge novine, a radi i kao urednik u Produkciji RTV Ljubljana, gde otkriva sada vec kultne bendove  "Ekatarinu", "Kerber", "Poslednju igru leptira" i druge…
Izdavačka kuća "Službeni glasnik" objavila je njegovu prvu knjigu, roman "Žice". U pitanju je zanimljiva, emotivna priča sa beogradskog asfalta, prepuna poznatih likova. Tu su automobili, rokenrol, muško-ženski odnosi i naravno ljubav bez koje se ne može.

Pred povratnički koncert Srđana Marjanovića  kaže:  "Ja ne sviram često. Novac nije moja inspiracija. Znam da je glamor sada na drugoj adresi, a ja tamo ne "stanujem". Gitaru i muziku volim iz dubine duše. Tog četvrtka sviraću pesme koje meni znače mnogo. Ponekad se ljudi pronađu u njima. Ja uživam i u tuzi. To su šansone na krilima rok en rola. Često, da ne bi zaplakao, napišem pesmu. Bude mi lakše. Bez suza, nema ljubavi. Ne puštaš suzu iz oka u hali sportova, u mraku teatra Carte Blanche, niko je ne mora videti? Znaćemo samo mi, koji smo na istom talasu. Nema nas više mnogo, zato i volim male prostore, osetimo se uzajamno u tim pozorištima, kao u seksu, prija ta blizina... 

Ako jos uvek imaš nekog da voliš, onda si srećan i dobro je"

Srđan Marjanović je srpski kantautor i gitarista rođen  u Banjoj Luci. Godine 1961. preselio se u Beograd gde je počeo da se interesuje za rok muziku. Svirao je u grupama Svitci, Usamljeni i Gru, a 1971. odlazi u Švedsku i u klubovima, uz akustičnu gitaru i usnu harmoniku, svira repertoar Donovana i Dilana. U Beograd se vraća krajem 1972. godine i započinje karijeru kao akustičar.

U to vreme nastupa u predstavi “Isus Hristos superstar“ Ateljea 212 gde glumi jednog od sveštenika. Na omladinskom festivalu u Subotici 1973. godine pojavljuje se sa pesmom “Tražim“ i dobija prvu nagradu žirija i nagradu za najbolju interpretaciju. Svoje pesme redovno objavljuje na singlovima, a prate ga basista Dušan Ćučuz i bubnjar Miša Lončar Žorž. Po prestanku rada sa njima nastupa sa grupom SOS, a povremeno im se priključuje klavijaturista Đorđe Petrović. Čest je i na koncertima YU grupe gde nastupa kao gost. U Beogradu je svirao ispred sastava Soft Machine.

Festivali:

          1973. Beogradsko proleće - Moja mala
          1973. Zagreb - Prvi put sretni
          1973. Omladina, Subotica - Tražim
          1974. Opatija - Ja te volim ljubavi
          1981. YU izbor za Evrosong - Ti me nazovi (sa grupom Puma)
          1982. YU izbor za Evrosong - Poljubi me
          1985. MESAM - Vreme leči sve
          1987. Makfest - Foto šminka
          1988. MESAM - Nikad te niko nije kao ja
          1989. YU izbor za Evrosong - Još jedan poljubac za kraj (duet sa Biljom Krstić)
          1989. MESAM - Kako da slažem da mi nije žao nas
          1994. MESAM - Kad sreća zakuca na moja vrata
          2014. Proleće u Beogradu - Ona je jedna jedina, treće mesto

Studijski albumi:

          Srđan Marjanović i prijatelji (1974)
          Imaš kod mene veliki plus (1980)
          Uvek ima neki đavo (1980)
          Ne kači se za mene (1981)
          Senti-Menti (1982)
          Ne pucaj na plavog anđela (1983)
          Lopov! (1984)
          Sam (1986)
          Ako jednom puknem ja (1989)
          Priznaću sve (1995)
          Melanholik (2001)
          Jednoj jedinoj (2004)
          Dobri moj (2016.)

Kompilacije:

          Nežno 1974. — 1998. (1998)
          Poslednji album (20

Нема коментара:

Постави коментар