„Kako da živimo od
trenutaka?“
Da li je ovde reč o komediji ili
iščašenoj drami o delikatnom odnosu ćerke i oca, neočekivano nezavidnoj poziciji
zapadnjaka u tranzicionoj Rumuniji?
Film u kojem se glavni junak, Toni Erdman pojavljuje tek u drugoj polovini filma. Kako god bilo imamo posla sa posve neobičnim i provereno orginalnim filmskim delom.
Film u kojem se glavni junak, Toni Erdman pojavljuje tek u drugoj polovini filma. Kako god bilo imamo posla sa posve neobičnim i provereno orginalnim filmskim delom.
Toni Erdman je grotesni alter-ego
izneverenog oca, prezahtevnog do nesnosnog, neotesanog, nespretno –bizarno -komičnog
Vinfrida, nastavnika muzičkog razvedenog nosioca srčanog monitora.
Kada mu ugine verni pas odlazi
spontano za ćerkom Ines da proveri i uveri se kakav ona život vodi. Da li je na "dobrom putu".
Neprekidno je blamira, pokušavajući, na lakši način, da joj dokaže da život treba
živeti uprkos svemu. I da treba uvek i svagda pevati.
Da li se možemo u svetu
korporativnog poslovanja potpuno ogoliti i biti potpuno iskreni, potpuno svoji? Ili to nosi nepopularne reperkusije?
Da li smo u ovim akceleracionim vremenima potpuno izgubili svoju ljudsku suštinu?
Sposobnost da se smejemo, pa i sami sebi, ako treba. A treba! Definitivno i neopozivo!
Da li smo u ovim akceleracionim vremenima potpuno izgubili svoju ljudsku suštinu?
Sposobnost da se smejemo, pa i sami sebi, ako treba. A treba! Definitivno i neopozivo!
Ovo je treće dugometražno
ostvarenje 39-godišnje rediteljke, Maren Ade, predstavnice nemačkog ,,novog
talasa’’. To je prvi nemački film koji se takmičio za kansku Zlatnu palmu posle
Snimanja u Palermu Vima Vendersa 2008. godine.
Najavu filma možete pogledati
OVDE.
Originalni / međunarodni naziv: Toni Erdmann
Režija: Maren Ade
Scenario: Maren Ade
Uloge: Peter Simonischek, Sandra Hüller, Michael
Wittenborn
Direktor fotografije: Patrick Orth
Montaža: Heike Parplies
Zemlja produkcije: Nemačka
Trajanje: 162’
Jezik: nemački, engleski
Nagrade: Kan 2016 nagrada FIPRESCI međ. žirija
kritike, San Sebastijan –Palić – Grand
pri žirija
Brisel, Melburn – najbolji film, Evropske filmske nagrade za
najbolji film, režiju, glavnog glumca (Piter Simonišek), glumicu (Sandra Hiler)
i scenario.
Нема коментара:
Постави коментар