Jubilarni 50. Bitef održaće se od 24. septembra do 2. oktobra
pod sloganom Na leđima mahnitog bika. Ono što privlači posebnu pažnju u vezi sa
konceptom selektorskog tandema Anja Suša i Ivan Medenica, jeste činjenica da će
se ove godine beogradskoj publici u okviru glavnog programa predstaviti
isključivo autori (reditelji i koreografi) koji do sada nisu prikazali svoj
umetnički rad na Bitefu. Ovaj, naizgled, radikalan potez, zapravo je suštinski
ukorenjen u tradiciji institucije koja je za pola veka postojanja odigrala
veoma značajnu ulogu u afirmaciji mnogih značajnih svetskih i regionalnih
pozorišnih umetnika, kao što su Ježi Grotovski, Bob Vilson, Oliver Frljić,
Miloš Lolić i mnogi drugi.
Iako uz epitet nova lica obično idu mladi, neafirmisani
umetnici na početku karijere, ove godine ćemo uživati u predstavama i velikog
broja svetskih zvezdi koje prvi put gostuju na Bitefu.
Tako će gledaoci imati priliku da 30. septembra u 21:30 u
Narodnom pozorištu u Beogradu pogledaju predstavu veoma cenjenog, libanskog
umetnika Rabija Mruea, Jašući oblak, koji je afirmaciju stekao radom u
pozorištu, ali i angažmanom na polju vizuelnih umetnosti.
Na Bitefu će 26. septembra u 19.30 u Jugoslovenskom dramskom
pozorištu gostovati i bečki Burg teatar, sa predstavom Urnebesna tama, u režiji
Dušana Davida Paržižeka, nastaloj po drami jednog od najznačajnijih dramskih
pisaca mlađe generacije na nemačkom govornom području, Volframa Loca.
Dušan David
Paržižek_©T+T Fotografie
27. septembra u 19:30 u Ateljeu 212, beogradskoj publici predstaviće se i
nemačko-švajcarski reditelj Milo Rau, sa predstavom Saosećanje. Istorija
mitraljeza, koja je nastala u produkciji čuvenog berlinskog Šaubinea. Evropska kritička javnost, gotovo
nepodeljeno, velike zasluge za uspeh ove predstave pripisuje i glavnoj glumici,
Ursini Lardi.
Na repertoaru glavnog programa 29. septembra u 19:30 u
Pozorištu na Terazijama biće prikazana i predstava francuskog reditelja i
kompozitora Žorisa Lakosta, Svita br. 2,
čiji rediteljski postupak podrazumeva veoma neobičnu, muzičku
orkestraciju govornog teksta koja za rezultat ima nešto što možemo podvesti pod
formu muzičkog pozorišta. Na festivalu ćemo prvi put imati priliku da se
upoznamo i sa radom Čoja Kafaija, čiji multimedijalni projekat Soft Machine
istražuje status savremenog plesa širom Azije. Predstava će biti izvedena 28. i
29. septembra u Narodnom pozorištu u
Beogradu, sa početkom u 21:30 časova.
Tao Ye (Foto: Fan Xi)
Glumica Ursina Lardi
Foto: Daniel Seiffert
Konačno, kineski koreograf
Tao Je i njegovo Plesno pozorište Tao, upotpuniće sliku savremene
azijske plesne scene predstavom 6 & 7, koja će svečano otvoriti festival
25. septembra u 19:30 u Narodnom
pozorištu u Beogradu.
Bitefov tim, sastavljen je od velikog broja istinskih
zaljubljenika u pozorište. Ove godine, marketing sektor obogaćen je jednim
novim licem, mladim kolegom, Urošem Rankovićem.
Uroš Ranković, volonter
Bitef tima
Ko si šta si na Bitefu?
Jedini muškarac u kancelariji, a inače sam volonter u
marketing timu.
Najveći izazovi tokom rada na tvojoj poziciji?
Izdržati melodiju koju vam puste, onda kada vas prilikom
poziva stave na čekanje (hold)...
Igor Koruga
Jedan od autora predstave Samo moje
Kakav je za vas značaj nastupa na 50.Bitefu, u odnosu na broj različitih uloga koje imate na ovogodišnjem festivalu?
Bitef festival ostaje jedan od važnih inicijalnih mesta na kojem sam još pre više od petnaest godina osvestio sebi kakve me vrste pozorišta interesuju...
Celokupan intervju sa Igorom Korugom pročitajte na našem blogu OVDE
Нема коментара:
Постави коментар