четвртак, 11. август 2016.

Nova lica Bitefa



Jubilarni 50. Bitef održaće se od 24. septembra do 2. oktobra pod sloganom Na leđima mahnitog bika. Ono što privlači posebnu pažnju u vezi sa konceptom selektorskog tandema Anja Suša i Ivan Medenica, jeste činjenica da će se ove godine beogradskoj publici u okviru glavnog programa predstaviti isključivo autori (reditelji i koreografi) koji do sada nisu prikazali svoj umetnički rad na Bitefu. Ovaj, naizgled, radikalan potez, zapravo je suštinski ukorenjen u tradiciji institucije koja je za pola veka postojanja odigrala veoma značajnu ulogu u afirmaciji mnogih značajnih svetskih i regionalnih pozorišnih umetnika, kao što su Ježi Grotovski, Bob Vilson, Oliver Frljić, Miloš Lolić i mnogi drugi.

Iako uz epitet nova lica obično idu mladi, neafirmisani umetnici na početku karijere, ove godine ćemo uživati u predstavama i velikog broja svetskih zvezdi koje prvi put gostuju na Bitefu.

Tako će gledaoci imati priliku da 30. septembra u 21:30 u Narodnom pozorištu u Beogradu pogledaju predstavu veoma cenjenog, libanskog umetnika Rabija Mruea, Jašući oblak, koji je afirmaciju stekao radom u pozorištu, ali i angažmanom na polju vizuelnih umetnosti.

Na Bitefu će 26. septembra u 19.30 u Jugoslovenskom dramskom pozorištu gostovati i bečki Burg teatar, sa predstavom Urnebesna tama, u režiji Dušana Davida Paržižeka, nastaloj po drami jednog od najznačajnijih dramskih pisaca mlađe generacije na nemačkom govornom području, Volframa Loca.


 Dušan David Paržižek_©T+T Fotografie

27. septembra u 19:30 u Ateljeu 212,  beogradskoj publici predstaviće se i nemačko-švajcarski reditelj Milo Rau, sa predstavom Saosećanje. Istorija mitraljeza, koja je nastala u produkciji čuvenog berlinskog  Šaubinea. Evropska kritička javnost, gotovo nepodeljeno, velike zasluge za uspeh ove predstave pripisuje i glavnoj glumici, Ursini Lardi.

Na repertoaru glavnog programa 29. septembra u 19:30 u Pozorištu na Terazijama biće prikazana i predstava francuskog reditelja i kompozitora  Žorisa Lakosta,  Svita br. 2,  čiji rediteljski postupak podrazumeva veoma neobičnu, muzičku orkestraciju govornog teksta koja za rezultat ima nešto što možemo podvesti pod formu muzičkog pozorišta. Na festivalu ćemo prvi put imati priliku da se upoznamo i sa radom Čoja Kafaija, čiji multimedijalni projekat Soft Machine istražuje status savremenog plesa širom Azije. Predstava će biti izvedena 28. i 29. septembra  u Narodnom pozorištu u Beogradu, sa početkom u 21:30 časova.

 
Tao Ye (Foto: Fan Xi)


Glumica Ursina Lardi
Foto: Daniel Seiffert

Konačno, kineski koreograf  Tao Je i njegovo Plesno pozorište Tao, upotpuniće sliku savremene azijske plesne scene predstavom 6 & 7, koja će svečano otvoriti festival 25. septembra u 19:30 u  Narodnom pozorištu u Beogradu.

Bitefov tim, sastavljen je od velikog broja istinskih zaljubljenika u pozorište. Ove godine, marketing sektor obogaćen je jednim novim licem, mladim kolegom, Urošem Rankovićem.
 


Uroš Ranković, volonter Bitef tima

Ko si šta si na Bitefu?

Jedini muškarac u kancelariji, a inače sam volonter u marketing timu.

Najveći izazovi tokom rada na tvojoj poziciji?

Izdržati melodiju koju vam puste, onda kada vas prilikom poziva stave na čekanje (hold)...

Igor Koruga
Jedan od autora predstave Samo moje
Novo lice ovogodišnjeg festivala predstavlja i mladi umetnik Igor Koruga, koji se sa Anom Dubljević u umetničkom projektu Samo moje, koji će biti izveden u Bitef teatru 29. septembra u 21:30 bavi istraživanjem negativnih osećanja  pojedinca kao nezanemarljivim odlikama današnjeg svakodnevnog života kapitalističkog društva.



Kakav je za vas značaj nastupa na 50.Bitefu, u odnosu na broj različitih uloga koje imate na ovogodišnjem festivalu?
  
Bitef festival ostaje jedan od važnih inicijalnih mesta na kojem sam još pre više od petnaest godina osvestio sebi kakve me vrste pozorišta interesuju...

Celokupan intervju sa Igorom Korugom pročitajte na našem blogu OVDE



Нема коментара:

Постави коментар