Predstavljene Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma – Kinosraz!
Moć kina
Međunarodno festivalsko-simpozijsko izdanje festivala
Filmske mutacije u sklopu programskog pravca Doba moći Evropske prestonice
kulture odvijaće se u riječkom Art-kinu od 6. do 9. februara 2020. godine,
rečeno je juče na konferenciji za novinare u Rijeci. Prema rečima Tanje Vrvilo,
umetničke direktorke festivala Filmske mutacije baviće se reinterpretacijom
uloge kinematografa i njegovim emancipacijskim potencijalima: film kao oko veka,
a posebni gosti biće poznati reditelji Abel Ferara i Albert Sera.
Vrvilo je istakla i posebne zanimljivosti festivala za koje
se očekuje najveći interes publike. Za
otvaranje u četvrtak 6. februara 2020. predviđen je razgovor Aleksandra Garcije
Ditmana i Alberta Sere te premijera njegovog novog provokativnog filma
LIBERTÉ/Sloboda (2019.). U popodnevnim satima prvog dana festivala održavaju se
i dva filmska bloka: Granice filma – Pasolini u 16 sati te Film ili moć u 18
sati, u sklopu kojeg će se prikazati istoimeni film velikoga hrvatskog
avangardnog umetnika Vlade Kristla.
Drugo veliko rediteljsko ime, Abel Ferara predstaviće se u
Art-kinu u petak 7. februara. Festivalski program nastavlja se u 11 sati, i to
Kino-razgovorom u kojem sudeluju sineasti Abel Ferara i Albert Sera, producentkinja
i performerskinja Montse Triola, glumica Cristina Chiriac, filmski kritičar
Jonathan Rosenbaum i članovi benda Abela Ferare – kompozitor Joe Delia i glumac
i pevač Paul Hipp. U večernjim satima u 20 sati prikazaće se Ferarin novi film
TOMMASO (2019.)
Posebno će zanimljiv biti nastup Abel Ferara Banda s gostima
koji priprema koncert za riječko kino u subotu 8. februara s početkom u 22
sata, s muzikom iz Ferarinih filmova poput BAD LIEUTENANT, 444 - LAST DAY ON
EARTH i CHINA GIRL.
Završni dan festivala donosi blok filmova po izboru Nicole
Brenez, među kojima se nalazi i donedavno zabranjivani dokumentarac
"KRIK", često smešten na vrhove lista najvažnijih meksičkih filmova,
a program Mutacija zaključuje projekcija jednog od najkontroverznijih filmova
svih vremena, "Salò ili 120 dana Sodome" velikog Piera Paola
Pasolinija.
Kinodvorana Art-kina Croatia postaće tako od 6. do 9. februara
središnje društveno mesto za moguću emancipaciju Moći kina koja vraća pogled
filmu kao oku veka: očištu moći našeg doba. Programska platforma Kinosraz
(kinoclash) reinterpretira ulogu kinematografa u izvornom smislu filmskog
dispozitiva (filma, bioskopske dvorane, aparata, snimanja i prikaza,
kinematografije) u umetničkoj, kulturnoj i široj zajednici grada.
Kolektiv međunarodnih i domaćih kustosa i filmskih i
vizualnih umetnika predstavlja tridesetak filmskih programa koji povezuju
moduse transgresivnog filma u širokom rasponu vrsta i rodova s osobnim
teoremima emancipacije slika.
Ana Šegrt, saradnica za programe Art-kina iskoristila je
priliku da na festival posebno pozove studente kojima je ulaz na projekcije
besplatan.
Festival omogućuje studentima, umetnicima i široj kulturnoj
zajednici grada Rijeke učestvovanje u širokom spektru filmskih iskustava, od
razgovora s umetnicima i kustosima preko radionica pod naslovom Film ili moć i
filmskih hepeninga Kinosinteza do interdisciplinarnog simpozijuma o politikama
kino-oka koji kao središnji interes postavlja transgresijsku petlju anarhije
moći u proširenom stoljeću bioskopa.
Programe kustosko-umetničkog kolektiva Filmskih mutacija u
Rijeci pripremaju Nicole Brenez (FR), Jonathan Rosenbaum (US), Albert Serra
(ES), Abel Ferrara (US), James Benning (US), Naomi Kawase (JP), Béla Tarr (HU),
Pedro Costa (PT), Alexander Horwath (AT), Raymond Bellour (FR), Siegfried Zielinski
(DE), Eva Sangiorgi (AT), The Otolith group (UK), Christa Blümlinger (AT),
Laura Waddington (UK), Bette Gordon (US), Volker Pantenburg (DE), Bani
Khoshnoudi (MX), Ehsan Khoshbakht (IT), Paul Grivas (UK), Branka Benčić (HR) i
Tanja Vrvilo (HR).
Нема коментара:
Постави коментар