Eruditna, mudra i neophodna knjiga za vreme u kome živimo i za razumevanje teorije, prakse i politike stvaralaštva i participacije u svim svojim kompleksnostima. Ova knjiga predstavlja svojevrstan spoj psihologije, koju autorka predaje na FDU, umetničko-istraživačkog rada (ona je i reditelj), te njenog društvenog aktivizma. A originalnost ove knjige vidljiva je već na početku gde čitaoca čekaju „Pravila igre“ , pa prvo glasi „ Ova knjiga nije u dometu fine književnosti. Nema u njoj ničeg finog. Nije ni raport nekog kabastog emprijskog istraživanja. Istina, u igri su razna istraživanja...“
„Početi hrabro. Reč kreativnost oteti od otmičara, izbaciti je potom na čistinu, van ljuljaški visoke kulture, te isptitati njene surogate, kao i domete u polju drutšveno imaginarnog. Podići rezu, dabome, nema se kud.
Ako nešto škripi, to su sigurno šarke“.
Irena Ristić, profesorka na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, diplomirala je pozorišnu režiju na Fakultetu dramskih umetnosti, magistrirala psihologiju na Filozofskom fakultetu i doktorirala u oblasti psihologije umetnosti na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Autorka je niza umetničkih i naučnih radova kao i studije "Početak i kraj kreativnog procesa" (2010), i koautorka monografije "Psihologija kreativnosti"(2013). Fokusirana je na kolektivne prakse i uslove radikalne imaginacije. Pored istraživanja i predstava, rado izdvaja svoje ogledne radove: “Krišom” (2020), “Bela griva” (2019), “Višak vrednosti” (2019), "Autopejzaž", (2016), "Proba" (2016), "Šta kaže Irena Ristić?" (2015), "Pažljivo posmatranje" (2014), "Običan jedan bioskop.Nepar" (2013), "proces_K" (2011), "Apetit" (2010), "Soba malih strahova" (2009), "Obdukcija" (2005). Jedna je od osnivačica družine Hop.La!.
Proznu knjigu “Ogledi o drugarstvu i posedovanju” Irene Ristić Geopoetika objavila je 2019. godine.
Нема коментара:
Постави коментар