понедељак, 16. мај 2016.

TUXEDOMOON pred koncert u DOB-u: "Sloboda ima svoju cenu"


Steven Brown, Tuxedomoon: "Sloboda ima svoju cenu"



Avangardni post-pank sastav Tuxedomoon, jedna je od najčuvenijih grupa iz generacije “novog talasa”, čiju postavu danas čine Blaine L. Reininger, Steven Brown, Peter Principle i Luc van Lieshout. 

Na koncertu u Domu omladine Beograda (sreda, 18. maj 2016. od 21h), ovi giganti svetske muzičke scene ekskluzivno će izvesti svoje najpoznatije delo – album “Half-Mute” – po prvi put u celosti. Obeležavanje godišnjice ovog izdanja počelo je prošle godine svetskom turnejom koja još uvek traje. U našem regionu, Tuxedomoon će posetiti samo Beograd, što daje dodatnu važnost ovom jedinstvenom koncertu. Ulaznice su u prodaji preko EVENTIM mreže, po ceni od 1200 dinara.

Bend su 1977. osnovali multi-instrumentalisti Blain L. Reininger i Steven Brown, koji su tada bili studenti elektronske muzike na Siti koledžu u San Francisku, dok im je tehničku podršku pružao video umetnik Tommy Tadlock. Svoju karijeru najpre započinju svirajući u salonima i kao prateća podrška eksperimentalnoj pozorišnoj grupi "Angels of Light". Braunovi dobri odnosi sa lokalnim pozorištem, omogućavaju bendu da se poveže sa već poznatim imenima, kao što je vokalista Winston Tong. Naredne godine bend počinje da dobija priznanja sa muzičke scene, i nastupa kao predgrupa legendarnom new wave sastavu Devo. Tada im se priključuju gitarista Michael Belfer i bubnjar Paul Zahl, kako bi im pomogli da izdaju prvi EP "No Tears". Lowe napusta grupu po izdavanju albuma, a ubrzo i Tong i Belfer, te im se priključuje Peter Principle, koji je od tada u stalnoj postavi.



Godine 1979. potpisuju ugovor sa izdavačkom kucom Ralph Records (u vlasništvu misterioznih The Residentsa), sa kojom su izdali dva naredna albuma - "Half mute" 1980, a potom i "Desire" 1981 – oba se smataraju remek delima, zahvaljujući prvoj primeni elektronskih instrumenata i multimedijalnih tehnika u formatu pop benda. Nakon toga se bend premestio u Brisel, zbog uverenja članova da njihov zvuk više odgovara evropskoj sceni eksperimentalne muzike. Godine 1983. Reiniger napušta grupu kako bi izgradio solo karijeru i tada im se priključuje Luc Van Lieshout. Najveći komercijalni uspeh Tuxedomoon dozivljava 1985. sa međunarodnim izdanjem albuma "Holy Wars". Naredni albumi – " Ship of Fools" i "You" – veoma uspešni projekti, zacementirali su neprikosnoveno važno mesto ovog sastava u globalnoj alternativnoj kulturi.

Nisu bili koncertno aktivni devedesetih godina, ali to nije značilo da su se zvanično "raspali". Tuxedomoon su ponovo obnovljeni 2004. godine objavljivanjem albuma "Cabin in the Sky", kada su u stalnoj postavi bili Steven Brown, Blaine Reininger, Peter Principle i Luc Van Lieshout (nastupali su i u Domu omladine Beograda tom prlikom). Nastavili su da rade zajedno i da idu na turneje, a nakon toga su 2006. izdali album "Bardo Hotel Soundtrack" i radili na brojnim projektima, uključujuci i onaj kojim su obelezili 30 godina postojanja benda, te posebnu turneju na kojoj upravo obeležavaju godišnjicu objavljivanja svog debi albuma, koji se danas prepoznaje kao jedno od dela koja su značajno uticala na savremene muzičke tokove.


Više o predstojećem nastupu i aktuelnostima u bendu, rekao nam je Steven Brown, jedan od osnivača benda Tuxedomoon, multinstrumentalista i umetnička ličnost.

 

Na sceni ste prisutni od 70-ih, a gotovo svaki vaš album je proglašen za klasik. Kakvo je interesovanje publike danas za vrstu muzike koju stvarate? Kako je bendu uspelo da odoli komercijalnim trendovima i da neguje jedinstveni art-rok imidž? 

Mislim da se odgovor može pronaći u pitanju koje ste postavili, budući da publika poštuje to što i dan danas odolevamo komercijalnim trendovima. To je učinjeno usled manjka alternative i nije predodređeno nekom dogmom ili šemom. Sloboda ima svoju cenu koju morate da platite i to je jednostavno tako.


Kao deo turneje kojom obeležavate godišnjicu vašeg dobro poznatog izdanja “Half Mute”, održaćete koncert i u Beogradu. Šta publika može da očekuje od ovog nastupa? 

Po prvi put ćemo pred publikom izvesti u celini naš album “Half Mute”. Izvešćemo pesme na način koji će biti verodostojan originalnim snimcima.



Možete li iz današnje perspektive oceniti kakav je uticaj “Half Mute” imao na druge muzičare i ko je sve i na koji način, tokom svih ovih decenija, bio generalno inspirisan vašim radom?

Osnovna ideja benda Tuxedomoon bila je da premostimo jaz koji postoji između savremene i elektronske muzike, onoga što se izučava na univerzitetima i sluša rok u klubovima. Da bismo to uradili, trudili smo se da izmestimo eksperimentalnu muziku sa univerziteta u javnu arenu. Mislim da je to do današnjeg dana ostao naš ideal i cilj kome težimo. Možda smo na neki način i postigli nešto na tom putu.

U 2015. godini ste, zajedno sa sastavom Cult with no name, objavili saundtrek za dokumentarni film “Blue Velvet Revisted”. Kako je došlo do ovog projekta?

Cult with no Name je bend sa kojim se družimo i kada su nas pozvali da im se priključimo na tom projektu bili smo izuzetno počastvovani. U pitanju je dokumentarac koji govori o nastanku filma "Blue Velvet" Dejvida Linča, koji je za mene i mnoge druge bio neverovatno otkriće, i danas se smatra klasikom. Nestrpljivo očekujemo premijeru našeg rada na ovom projektu. Kada smo počeli sa radom, najpre smo zabeležili zajednički koncert u Atini. Nakon toga smo odvojeno slali pesme u Londonu, prvo ja iz Meksika, a onda Piter iz Njujorka i Blejn iz Atine.  Uradili su sjajan posao kada su sve elemente zajedno ukombinovali za saundtrek.

Kakve su aktivnosti u planu za narednu godinu, kada bend obeležava 40 godina postojanja na muzičkoj sceni?

Već smo proslavili 37. rođendan, tako da smo za sada oslobođeni bilo kakvog slavlja! Šalu na stranu, imamo dosta obaveza oko značajnih projekata kod kuće, a bavimo se i obezbeđivanjem sredstava za snimanje novog albuma Tuxedomoon.


Kako zvuče možete pogledati ovde



Нема коментара:

Постави коментар