четвртак, 29. октобар 2020.

Nova knjiga pesama Saše Radojčića u izdanju Arhipelaga-To mora da sam takođe ja

 



Nova knjiga pesama Saše Radojčića To mora da sam takođe ja upravo je objavljena u izdanju Arhipelaga u ediciji Element.

„Retko su gde u savremenoj srpskoj poeziji jednostavnost govora i dubina mišljenja tako stopljeni u jednu i nerazdruživu celinu kao što su u novim pesamama Saše Radojčića u knjizi To mora da sam takođe ja. Prirodno tihi, ovi stihovi nam kazuju mnogo u svojoj osvojenoj jednostavnosti o bogovima i o danima, o drevnom i o svakodnevnom, o trajnom i o savremenom, o ljubavi i o prijateljstvu, o porodici i o dijalektici“,  kaže Gojko Božović, glavni urednik Arhipelaga, povodom nove knjige pesama Saše Radojčića.

Božović naglašava povezanost naročitih trenutaka svakodnevice s najizazovnijim pitanjima mišljenja koji dobijaju svoj izraz u novim pesmama Saše Radojčića.

„ Saživljeni s dramom mišljenja i njen postojan izraz, Radojčićevi stihovi osvajaju umećem da pokrenuta, prva i poslednja pitanja izvedu pred lice svakodnevice u kojoj valja i naprosto opstati i prepoznati čudo, i živeti u svom vremenu i misliti na sva vremena. I u svakom času dosuđene svakodnevice biti jedno od mnogih mogućih ja. Da bi se uopšte bilo i da bi u trajanju života bilo preuzeto nešto od trajnosti poezije“, kaže Božović.

Saša Radojčić (1963), pesnik, esejista, pisac studija i rasprava iz estetike, prevodilac filozofskih knjiga s nemačkog jezika, profesor estetike na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, objavio je osam pesničkih knjiga i deset knjiga teorijsko-kritičkog karaktera.

Nova knjiga pesama Saše Radojčića To mora da sam takođe ja dolazi pred čitaoce pet godina posle prethodne Radojčićeve pesničke knjige Duge i kratke pesme.

Radojčić je za poeziju dobio nagrade „Branko Ćopić“, „Đura Jakšić“ i „Lenkin prsten“, dok je za celokupno pesničko delo dobio Disovu nagradu (2015).

 

Нема коментара:

Постави коментар