среда, 28. октобар 2020.

U SUSRET PREMIJERI FILMA VIKEND SA ĆALETOM: KAD SI DETE


 

Sa prilično podozrenja otišao sam na projekciju novog srpskog filma Vikend sa ćaletom.

 

Odbijao me je naslov.

 

Mislio sam da je to jedno od onih ostvarenja koje je napravljeno za poljuljan ukus prosečnog gledaoca ili da je rimejk holivudskih slatki-gorkih melodrama. Živimo u iskvarenim vremenima, vremenima loših ljudi u jednom trenutku će izreći Jezdić sa gorkom knedlom u grlu.

 

Kontraargument, a u prilog filmu, bio je minuli rad režisera i scenariste („Kad porastem biću Kengur“, „Sedam i po“, “Čekaj me ja sigurno neću doći”, “Smrt čoveka na Balkanu”, “Smrdljiva bajka”).

 

I gle, debelo sam pogrešio. Sjajan film! Uvek se oduševim kada se to desi. Da ne uobrazim neku glupost.

 


Film dubok i potresan sa onim balkanskim sarkastičnim humorom mirenja i istovremenog nepristajanja sa onim što ne možeš da promeniš, suštinski ispunjen u miljeu sa društvenih margina, uspešno preispituje kompleksan odnos sina i oca, mogućnost iskazivanja emocija, uspone i padove, očekivanja i izneverivanja, sujetu i davanje, kao i mоguće životne izbore i njihovu suma sumarum cenu.

 Uvek su me fascinirali ti beogradski mangupi, koji uz vino i gitare pričaju o svojoj deci sve najbolje, a onda shvatim da recimo sina neki nije video dve godine“, konstatovao je reditelj.

Odlična glumačka sa talentovanom decom, sa perspektivom buduće karijere. Ni trunke patetike niti dosade. Likovi višeslojni, lišeni crno-bele dioptrije. 

Bilo mi je jasno od prvog susreta sa scenarijem, da nikada nisam imao ovakvu ulogu u karijeri, da nisam bio deo luđeg i raskošnijeg filma,“ istakao je Jezdić.  

U ulozi Kašikine žene našla se glumica Jelena Đukić čija je fizička transformacija zarad vernog prikazivanja lika Melani zadivljujuća: 

,,Ona zna njegovu prošlost i pristaje na jedan takav odnos i iskreno zbunjena je malo, čitavom tom njegovom prošlošću i mnogo je, baš mnogo je nesigurna. Iz te njene nesigurnosti proizilaze njeni postupci.’’ 



Povremena nelagoda zbog prepoznavanja u ogledalu. Smeh ali gorak, plač nade. Život sam.

 

Da li ste još dete?

Da li ste roditelj?

Ako da kаžite im da ih volite.

Ne boli, a mnogo znači.



Ako smo  vas sa ovih par reči zainteresovali. uz sve preporučene mere predostrožosti, u četvrtak, 29. oktobra u 20:30  u Velikoj sali Kombank dvorane u Beogradu, uz ograničen broj posetilaca,  publika će moći a uživa u ovom filmu reditelja Miroslava Momčilovića „

Specijalnoj projekciji filma prisustvovaće i autorsko-glumačka ekipa filma.  

Nastanak filma je podržan od strane Filmskog centra Srbije.

Нема коментара:

Постави коментар