Otvorena scena Bitefa, Skver Mire Trailović, photo: Jovo Marjanović
Od subote 12. do
ponedeljka 14. septembra, pod sloganom Na ivici budućnosti, održan je
Bitef-Prolog, trodnevni događaj u okviru koga je publika Bitefa mogla da
prisustvuje pozorišnim predstavama u Bitef teatru i raznovrsnom pratećem
programu na otvorenoj sceni na Skveru Mire Trailović, specijalno sagrađenoj za
ovu priliku, kao i da prati celokupan program festivala uživo na Jutjub kanalu
Bitef Festivala.
Bitef-Prolog je svečano zatvoren izvođenjem predstave Biti Arijela F, u koprodukciji čuvenog Teatra Vidi iz Lozane i kompanije autora Simona Sena, vizuelnog umetnika iz Lozane. Biti Arijela F za temu ima odnos prema digitalnom telu – Simon Sen, naime, na internetu nabavlja repliku ženskog tela, da bi počeo da istražuje psihološke, rodne, pravne i druge aspekte ovog fenomena. Svečanom zatvaranju su, između ostalih, prisustvovali i NJ. E. Sem Fabrici, Ambasador i šef Delegacije Evropske unije u Srbiji, direktor Fondacije za otvoreno društvo Milan Antonijević, i Milan Lučić ispred Britanskog saveta.
Predstava "Biti Arijela F", koncept i režija Simon Sen, photo: Jelena Janković
Poslednjeg dana Prologa, u okiru pratećeg programa, na
Skveru Mire Trailović je održana i međunarodna tribina o sistemskoj podršci
teatru u doba pandemije, realizovana uz podršku Delegacije Evropske unije u
Srbiji u okviru programa #CultureTalks vebinari i Francuskog instituta u Srbiji
u okviru programa Teatroskop. Tribinski program je zaokružen razgovorom
umetničkog direktora Bitefa Ivana Medenice sa jednom od vodećih svetskih
teatrološkinja Erikom Fišer Lihte na temu odnosa između živog i digitalnog pozorišta.
Debatni program, Bitef Prolog, 14.09.2020. |
Bitef-Prolog je realizovan uz strogu primenu
higijensko-epidemioloških mera, merenje temperature, obavezno nošenje maski i
poštovanje fizičke distance između posetilaca.
Nakon što je 54. izdanje festivala odloženo za sledeću
godinu kada će se realizovati zajedno sa 55. Bitefom, u timu festivala je
preovladao stav da beogradska publika i ove godine ne sme ostati bez događanja
na Bitefu, ne samo zbog očuvanja kontinuiteta, već i kako bismo dokazali da je
teatar moguć i u doba pandemije, kao i da je njegova uloga u kreiranju
kritičkog dijaloga u društvu neprocenjiva. Sudeći po reakcijama publike i
stručne javnosti, ovaj stav se pokazao ispravnim.
Ulazak publike u Bitef teatar, photo: Jakov Simović |
Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu
Grada Beograda, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije i Kabinet
predsednika Vlade Republike Srbije, kao i Evropska delegacija u Srbiji,
Ambasada SR Nemačke u Beogradu, Gete Institut, Ambasada Švajcarske u Beogradu,
Francuski institut u Beogradu i Fond za otvoreno društvo. Prijatelj i sponzor Bitefa je i ove godine
I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija
festivala. Partneri festivala su Erste Bank a. d. Novi Sad, dugogodišnji
prijatelji festivala Coca-Cola Hellenic Srbija i MTS, Alma Quattro, Opšta
bolnica Bel Medic, Halo Creative tim, Mezestoran Dvorište, klub Zaokret, Domaće kiflice, Muffinstore, Marriot - Courtyard Belgrade
City Centre i restoran Ruski car.
Ukoliko ste propustili ovogodišnji Bitef ili njegov deo možete
pogledati sve predstave i programe na Jutjub kanalu Bitef festival.
Нема коментара:
Постави коментар