Milena Pavlović je srpska filmska, televizijska i pozorišna glumica. Završila je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti, a popularnost je stekla ulogom Marine u kultnom filmu „Mi nismo anđeli“ Srđana Dragojevića, gde je sa 19 godina igrala jednu od glavnih uloga. U isto vreme dobila je i prvu pozorišnu ulogu u predstavi „Kao da je bilo nekad“. Igrala je u filmu „Dezerter“ koji je režirao njen otac Živojin Pavlović, naš proslavljeni sineasta, a uloge je ostvarila i u filmovima „Podzemlje“, „Paket aranžman“, „Lepa sela lepo gore“, „Država mrtvih“, „3 palme za 2 bitange i ribicu“ i drugim. Glumila je u brojnim televizijskim serijama, a od niza upečatljivih uloga u pozorištu posebno su joj drage Tatjana u predstavi „Malograđani“, Dorina „U poverenju“ i uloga u Puškinovom komadu „Mozart i Salijeri“. Stalni je član ansambla Beogradskog dramskog pozorišta u kom je režirala predstavu po noveli „Raslo mi je badem drvo“ Živojina Pavlovića za koju potpisuje i dramatizaciju. Bavi se i pozorišnom režijom, a premijerom njene predstave „Pismo ili glava“ otvoren je Dorćol Platz u Beogradu.
Milena Pavlović
je gošća Leskovačkog internacionalnog festivala filmske režije LIFFE, koji se ove
godine održava od 25. do 29. septembra, gde je u okviru tribinskog programa „U krupnom planu” govorila
o svojoj dosadašnjoj karijeri i sećanju na odrastanje uz oca Živojina
Pavlovića.
Glavno obeležje festivala
LIFFE kroz nagrade koje dodeljujemo, a kojima se svi ponosimo nosi naziv vašeg
oca, Živojina Žike Pavlovića. Koja sećanja nosite iz detinjstva i odrastanja uz
njega?
Miislila sam da je moje detinjstvo sasvim obično kao odrastanje svakog
drugog deteta jer ga nisam posmatrala današnjim očima. Detinjstvo puno knjiga,
romana, filmova i slika, to se nalazilo u našem stanu kao u nekom muzeju, a
zatim i ljudi s kojima sam se sretala kao mala, sa kojima se moj otac družio i
radio. On je bio specifičan po tome što je jako mnogo voleo da radi, voleo je
da provodi vreme sam, da tako akumulira svoje ideje. Uprkos tome, izuzetno
mnogo je voleo da se druži sa ljudima sa kojima je radio, prijateljima i
porodicom, i što je najzanimljivije – sa običnim svetom. Posvećivao je pažnju ljudima
sa margine, radnicima, onima koji su radili u rudniku ili se bavili običnim
poslovima, majstorima i slično. To su bili njegovi glavni junaci, a ne neki
ljudi iz kruga elite.
Koga ste sretali od njegovih
prijatelja, kolega i saradnika? Kako je to na vas uticalo i kako vas je
opredelilo za životni poziv?
Leti smo porodično provodili po mesec dana na Vrniku. Bila je to
sjajna ekipa i plejada fantastičnih umetnika – od Ljube Popovića, preko Dragana
Zarića, Branka Cvejića, valjevaca kao što su Sovla, Đukić, Milena i Gaga, možda
nekog zaboravim. Nama je sve to bilo normalno. Oni su napravili kafanu, kako su
je zvali - sami su uzeli daske i napravili veliki sto kako bi svi imali mesta
da sednu i da se druže, sve se tu dešavalo. Pored svega, Živojin je ustajao u 5
ujutru i radio u Ljubinoj kući. Ljuba je takođe slikao i oni su bili veoma vredni
samostalni umetnici što nije lako jer samostalni umetnik treba da odredi sebi
radno vreme. To sam naučila od te stare garde – u vremenima kada nisam radila i
kada sam morala da ostajem kod kuće zbog dece, određivala sam neko svoje vreme
u kojem sam dramatizovala roman, čitala i osmišljavala neke predstave. Mislim
da je vrhunsko umeće naterati se da uradiš nešto za sebe, za svoju dušu, za
formiranje sebe kao osobe.
I dalje me porede sa Marinom i lepo mi je
kad mi kažu da se nisam mnogo promenila. Svakako da imam nešto od nje jer je
nemoguće da ne unesete svoju ličnost u neku ulogu, naročito kad ste mladi. Ima
i onih uloga u kojima ljudi prave velike transformacije i vole što više da pobegnu
od sebe, kao što je Žika Todorović, dosta sam sa njim radila pa znam. Drago mi je
što sam deo tog divnog filma, što me ljudi po tome pamte, što su to legendarne
replike i što to pripada jednom ružičastom talasu, kako ga je Srđan jednom
nazvao, koji je nažalost kratko trajao.
Odmah
potom ste dobili ulogu kod Emira Kusturice u „Podzemlju“ gde ste takođe igrali
sa Srđanom Žikom Todorovićem. Vrhunski reditelji i veličanstvena glumačka ekipa
u oba slučaja.
To su bile potpuno dve različite
situacije. Sa Srđanom mi je bio prvi film i tu je sve pravljeno sa potpunom
ljubavlju. Bio je to njegov diplomski rad sa mnogo debitanata, svi smo bili
generacija. Mi smo te fore živeli na setu, a kad se takva atmosfera napravi, to
uđe u film kao energija i boja. Kod Emira je bilo drugačije. On je čovek koji
ima energiju da ceo dan radi, a mi kako se snađemo, ali je bilo izuzetno
korisno, zanimljivo i uzbudljivo jer se radilo u Pragu, sa svim tim raznolikim
ljudima. Emir je čitavu jednu grupu izbeglica iz Sarajeva pozvao i podelio im razne
poslove. Pored takvih faca i svega veličanstvenog, to je bilo divno sa njegove
strane.
Kako
je bilo na snimanju filma „Država mrtvih“ i da li vam je Živojin davao
indikacije za uloge koje ste igrali u njegovim filmovima?
Taj film je za mene zaista specifičan.
Verovatno što ga Živojin nikada nije završio pa zbog toga imam dodatnu setnu
emociju prema filmu. Celo to snimanje je bilo romantično i setno, glumački
fantastično sa ozbiljnom temom. Sećam se jedne ozbiljne scene u kojoj sam ja
preterala sa dramom, i on mi je tad rekao „da se vidi da sam pozorišna
glumica“, jer sam tada mnogo više radila u pozorištu nego na filmu. Onda sam ja
to malo svela i on je bio zadovoljan.
Sa kim ste najviše voleli da
sarađujete na sceni i u filmu?
Uglavnom najviše volim da radim sa ljudima sa kojima mi je lepo. Obožavam
Ljubinku Klarić, a volela sam mnogo da radim i sa Đuričkom. Sa Nebojšom
Glogovcem sam nažalost radila samo u „Državi mrtvih“. Bilo mi je vrlo važno kad
mi je on rekao da sam odlično uradila neku scenu. U tom trenutku mi je to čak
bilo važnije nego da mi Živojin to kaže, jer je on bio moj kolega i znala sam
da on tu emociju zaista ume da iznese. Nebojša je u sebi imao tu neku energiju,
duboku priču i magiju koju ne znaš da li imaš kao glumac. Sećam se čak i njegovog
prijemnog ispita i cele te generacije. Tako se sećam i Ćetka. On je divan
kolega koji uvek može da vas zaštiti i pruži podršku ako se negde pogubite. Moram
da pomenem i Mikija Damnjanovića, mog kolegu iz Beogradskog dramskog pozorišta,
koji je divan kolega i prijatelj.
Zahvaljujući kome ste počeli
da režirate?
Glavnu ulogu u tome odigrao je Nebojša Bradić. Sa njim nisam mnogo
radila kao glumica, samo predstavu „Zločin na Kozjem ostrvu“, ali njega moram
da izdvojim kao čoveka koji me je o pozorištu nesebično sve naučio – iz
dramatizacije, režije, kako koristiti svetlo, kako napraviti efektnu
scenografiju kada nemaš dovoljno sredstava i drugo. Nekada je to znanje delio
sa mnom i kroz svoje predstave.
Mi kao porodica koja je pre 22 izgubila tog čoveka njegovu poziciju
posmatramo kroz to. Tada shvatite koliko je dragoceno da on ima priliku da na
taj način i dalje živi - kroz romane, filmove, ovu nagradu, festival i svako
pominjanje njegovog imena. Darko Bajić i mnogi koji su studirali kod njega
pominju ga u kontekstu profesora. Gaga Nikolić ga je npr. zvao Tata, a Žika
njega Sine. On je mnogo radio i imao je veliki broj interesovanja zbog čega je nekada
nama kao deci nedostajao kao otac. Godinama sam ja to „peglala“ sa sobom, da
bih na kraju shvatila da je on mnogim svojim studentima, mlađim prijateljima
takođe bio otac. Ne samo kao profesor, nego kao ličnost koja je sa tako
zanimljivom biografijom, to ogromno bogatstvom i iskustvo umela da prenese.
S obzirom na to da ste
godinama gošća festivala LIFFE, kako vi vidite njegov razvoj i napredak?
Festival zaista poprima jasniji i veći oblik. To je i normalno jer
je mlad festival uvek pri nekom preispitivanju, a sada se već vide temelji i
čvrsta konstrukcija. Profil ljudi koji dolaze je veoma zanimljiv, kao i filmovi
i reditelji iz celog regiona. To više nije nepoznat festival i mislim da
dolazak na LIFFE svakome predstavlja čast, ne samo zbog imena Živojina Pavlovića
nego i zbog kvaliteta, organizacije i onoga što festival sa sobom nosi.
Нема коментара:
Постави коментар