U
toku maja meseca, posle veoma uspešnog izdanja digitalnog Filozofskog
teatra, Bitef teatar realizuje novu seriju razgovora, ovoga puta vezanih
za savremenu plesnu scenu, pod nazivom Nastavimo iz početka – TROUGAO - (IZ)VANREDNA PLESNA SCENA.
U
ovim razgovorima gosti odgovaraju na pitanja vezana za trenutnu
situaciju u sferi plesa, performansa ali i šire, na polju kulture i
umetnosti. Razmatraće se i moguće
perspektive, u kom pravcu možemo ili bi trebalo da se krećemo, i koji su
mehanizmi borbe za bolje uslove rada umetnika na nezavisnoj pozorišnoj
sceni. Takođe, sagovornici će pokušati da detektuju šta je to novo uzbudljivo, bitefovsko na evropskoj pozorišnoj sceni.
Ovi razgovori emituju se na youtube kanalu Bitef teatra
jednom nedeljno u formi jednosatne emisije, u kojoj učestvuje tri
umetnika ili teoretičara koji žive i rade u Srbiji, Berlinu, Zagrebu,
Štokholmu, Amsterdamu, Ljubljani…
U emisiji u subotu 23. maja u 19 časova na youtube kanalu Bitef teatra će učestvovati Dalija Aćin Thelander, koreografkinja, pozorišni stvaralac, aktivistkinja u oblasti kulture, Bojana Mladenović, koreografkinja, umetnička direktorka SNDO, aktivistkinja u oblasti kulture i Marijana Cvetković, producentkinja, kustoskinja, aktivistkinja u oblasti umetnosti i kulture.
Razgovori
će gledaocima biti dostupni i nakon prvog emitovanja, i biće sačuvani u
arhivi Bitef teatra, kao važno svedočanstvo o jednom specifičnom
društvenom periodu i okolnostima koje su donele velika iskušenja
umetnicima u njihovom radu i stvaralaštvu.
Dalija Aćin Thelander, koreografkinja, pozorišni stvaralac, aktivistkinja u oblasti kulture
Radi
na polju izvođačkih umetnosti. Od 2008. godine intenzivno istražuje i
kreira predstave za decu u oblasti savremene igre, a istovremeno drži
predavanja o značaju ranog susreta dece sa pozorištem i umetnošću. Njen
umetnički rad teži da proširi polje pozorišne prakse, on je
interdisciplinaran i često zahteva učešće publike.
Njene produkcije kreirane za mladu publiku prikazivane su u Japanu, Koreji, Indiji, Kini, Brazilu, Južnoj Africi i Evropi.
Njena koreografska intalacija za bebe Baby Space, kreirana je u Srbiji, Poljskoj, Nemačkoj, Japanu, Kini, Singapuru i Grenlandu.
Predstave
Dalija Aćin Thelander predstavljane su na brojnim svetskim festivalima,
kao što su Fratz, SWOP, ImPulsTanz, BITEF festival, Tanz im August, Les
Particules, Perforations…
2008.
godine dobila je nagradu Prix Jardin d’Europe za predstavu Handle with
great care, na festivalu ImPulsTanz u Beču. Osnivačica je i
koordinatorka platforme Generator, koja se bavi razvojem plesnog teatra
za decu na Blakanu. Koosnivačica i koordinatorka Stanice, Servisa za
savremenu igru u Beogradu, i koosinivačica organizacije Nomad Dance
Academy, za koju je selektovala i producirala brojne programe.
Koosinvačica
je i koselektorka festivala Kondenz u Beogradu. Sarađivala je sa
brojnim rediteljima i dobila nekoliko nagrada za koreografije u dramskim
predstavama.
Kao slobodna umetnica živi i radi u Štokholmu od 2012. godine.
Bojana Mladenović, koreografkinja, umetnička direktorka SNDO, aktivistkinja u oblasti kulture
Umetnička
direktorka SNDO – School for New Dance Development, studija za
savremenu koreografiju na pozorišnoj akademiji Amsterdamskog
univerziteta za umetnost (Academy of Theatre and Dance/Amsterdam
University of the Arts). Diplomirala je na DasArts-u (sada DAS Theatre),
postdiplomskim studijama za savremene izvođačke umetnosti u Amsterdamu
nakon kojih su njeni radovi bili producirani u pozorištu Frascatii
predstavljani u okviru festivala Something Raw, Beursschouwburg-a u
Briselu i Xing-a u Bolonji. Od 2010. godine do 2014. godine bila je
umetnička direktorka Teatra Het Veem, gde je podržavala radove nove
generacije stvaralaca na polju koreografije, performansa i drugih vrsta
eksperimentalnih izvođačkih umetnosti. Rođena je u Beogradu, gde je do
odlaska u Amsterdam živela i radila kao koreograf, performer i bila
jedna od osnivačica Stanice - Servisa za savremeni ples, Nomad Dance
Akademije i Druge Scene.
Bojana
Mladenović je dvostruki laureat Festivala koreografskih minijatura u
Beogradu, a njene koreografije izvođene su u Narodnom pozorištu, KPGT-u,
Bitef teatru i Malom pozorištu „Duško Radović“. Bojanin rad je našao
svoje solidne temelje u okviru beogradske nezavisne plesne scene –
činjenica koju Bojana nosi kao značku ponosa – a ona smatra da je
alarmantno i neodgovorno što ova scena, dvadeset godina kasnije, nije
strukturno podržana od državnih i lokalnih organa zaduženih za
distribuciju resursa za umetnost i kulturu u Beogradu.
Marijana Cvetković, producentkinja, kustoskinja, aktivistkinja u oblasti umetnosti i kulture
Diplomirana
istoričarka umetnosti. Magistrirala menadžment u kulturi i kulturnu
politiku na Balkanu na Univerzitetu umetnosti u Beogradu i Univerzitetu
Lion 2.
Pokrenula
i realizovala veliki broj projekata oko inicijativa i organizacija
(druga scena, Stanica Servis za savremeni ples, Nomad Dance Academy,
Nezavisna kulturna scena Srbije, KC Magacin, zajedničko.org), kao i niz
inicijativa međunarodne saradnje i razmene.
Radeći
na Univerzitetu umetnosti, učestvovala je u osnivanju UNESCO katedre za
menadžment u kulturi, na kojoj je gost predavač od 2009. godine.
Objavila
je desetine eseja i članaka i uredila šest knjiga. Drži radionice i
predavanja o kulturnoj politici, razvoju oblasti savremenog plesa,
regionalnoj kulturnoj saradnji, muzejskom menadžmentu i nezavisnoj
kulturnoj sceni širom Evrope.
Нема коментара:
Постави коментар