Za petak 15. maj Madlenianum vam je pripremio balet iz 2004. godine koji je ostao zabeležen kao najposećeniji balet ove teatarske kuće - Triptih u koreografiji i inscenaciji n gosta iz Barselone Ramona Uljea (Ramon Oller).
On je došao u ovo pozorište sa velikom kreativnošću i čudesnom
energijom i za nekoliko nedelja rada postavio moderan, potresan i
emotivan balet, za koji u ovom pozorištu veruju da je promenio pravac u igri
baletskih umetnika i izvukao ono najbolje iz njih, za šta nisu znali da
znaju. Umetnici poput Konstantina Kostjukova, pokazali su se u savremenom igračkom izrazu, ali Ulje je pre svega je pokrenuo, “otvorio” i izvukao na svetlost dana igračice kao što su Danica Arapović i Ana Ignjatović.
Triptih
i dan danas među ljubiteljima baleta važi za jednu od najboljih
baletskih predstava na beogradskim scenama, koji je posle premijere
nazvan “istinskim plesnim poduhvatom”. Gost Madlenianuma je
bio jedan od vodećih španskih koreografa, naslednik Naća Duata koji je
prvo održao umetničku radionicu s našim igračima i tako ih uveo u svoj
koreografski Triptih. Pre svega, Ramon Ulje je prvi put
predstavio jednu od najuticajnijih a među igračima i najomiljenijih
tehnika savremenog plesa – Limonovu tehniku, poteklu od slavnog
meksičkog koreografa Hosea Limona.
Kao jedno od osnovnih savremeno-plesnih "učenja", Limonova tehnika se bazira na istraživanju korišćenja energije tela u odnosu na gravitaciju, istrajnom radu sa "težinom" naročito naglašenom pri padu, odskoku, doskoku... Pokret kao da je podstaknut dahom koji prožima telo, dahom biva pokrenut ili zaustavljen, te tako postaje nestvarno bestežinski, sliven. Uljeov rad s srpskim igračima, kojima je ovo bio prvi, koliko srećan toliko i šokantan susret s Limonovom igračkom metodologijom, učinio je ne samo da produkt bude dobar plesni komad već i da se baletska ekima upozna s njihovim dosad malo otkrivenim mogućnostima.
Prvaka Konstantina Kostjukova imali smo prilike prvi put da vidimo u jednoj savremenoj koreografiji, i to kakvoj, potresnoj, emotivnoj i tehnički preciznoj!
Kao jedno od osnovnih savremeno-plesnih "učenja", Limonova tehnika se bazira na istraživanju korišćenja energije tela u odnosu na gravitaciju, istrajnom radu sa "težinom" naročito naglašenom pri padu, odskoku, doskoku... Pokret kao da je podstaknut dahom koji prožima telo, dahom biva pokrenut ili zaustavljen, te tako postaje nestvarno bestežinski, sliven. Uljeov rad s srpskim igračima, kojima je ovo bio prvi, koliko srećan toliko i šokantan susret s Limonovom igračkom metodologijom, učinio je ne samo da produkt bude dobar plesni komad već i da se baletska ekima upozna s njihovim dosad malo otkrivenim mogućnostima.
Prvaka Konstantina Kostjukova imali smo prilike prvi put da vidimo u jednoj savremenoj koreografiji, i to kakvoj, potresnoj, emotivnoj i tehnički preciznoj!
Triptih
je zamišljen kao svojevrstan trodelni oltar koji istražuje najdublja
ljudska osećanja, solo na tango muziku, zavodljiv duet na argentinsku
milongu kome se ovo uzbudljivo veče završava, i melanholična muzika
sefardskih Jevreja, u kome najviše dolazi do izražaja savremena tehnika
koreografa koja je našla plodno tle u igranju mladih solista Beogradskog
baleta: Sanje Ninković, Olge Olćan, Ivane Glišić, Dejana Kolarova, Milana Rusa, Nikice Krluča i Mihajila Stefanovića.
Sa
jasnim prelazom iz ličnog, intimnog u svet u svet okruženja, bola,
balet je inspirisan holokaustom, izgnanstvom, kao i oporom svakodnevicom
Beograda.
“Na sceni se odvija dramatična, tehnički složena, ali i lakom koreografskom rukom vođena plesna poezija. I sâm zadivljen individualnošću mladih baletskih umetnika s kojima je radio, Ulje je pristupio novom tehničkom "opismenjavanju" i stvaranju drugačije izražajnosti njihovog pokreta. To je čitavu stvar i pomerilo korak unapred. Izašavši namah iz svojih ljuštura, ulažući dobran trud, igrači su pokazali kako i kratko vreme vežbanja može izazvati jak i pozitivan efekat”, piše kritičarka Vremena.
Po mišljenu kritike i šire javnosti otkrovenje večeri u ovom komadu je bila Ana Ignjatović kao Violeta, igračica savremene orijentacije, koja je čvrstinom svog plesnog izraza davala impuls čitavom komadu, ali i veoma izražajna Danica Arapović koja je sjajno tumačila Ženu lišenu ljubavi u duetu sa Kostjukovim.
“Na sceni se odvija dramatična, tehnički složena, ali i lakom koreografskom rukom vođena plesna poezija. I sâm zadivljen individualnošću mladih baletskih umetnika s kojima je radio, Ulje je pristupio novom tehničkom "opismenjavanju" i stvaranju drugačije izražajnosti njihovog pokreta. To je čitavu stvar i pomerilo korak unapred. Izašavši namah iz svojih ljuštura, ulažući dobran trud, igrači su pokazali kako i kratko vreme vežbanja može izazvati jak i pozitivan efekat”, piše kritičarka Vremena.
Po mišljenu kritike i šire javnosti otkrovenje večeri u ovom komadu je bila Ana Ignjatović kao Violeta, igračica savremene orijentacije, koja je čvrstinom svog plesnog izraza davala impuls čitavom komadu, ali i veoma izražajna Danica Arapović koja je sjajno tumačila Ženu lišenu ljubavi u duetu sa Kostjukovim.
Нема коментара:
Постави коментар