петак, 8. октобар 2021.

ODRŽANA PRES KONFERENCIJA POVODOM FILMA „BOŽIJI ČOVEK“

 



Ovde je moj dom i moj narod, za mene je to neprocenjivo“,– izjavila je rediteljka Popović

 

U Kombank dvorani održana je konferencija za medije povodom filma „Božiji čovek“ (The Man of God) na kojoj je rediteljka filma Yelena Popović sa prisutnim medijima diskutovala o značaju univerzalne ljudske priče ispričane kroz lik Svetog Nektarija Eginskog. Svečana premijera filma zakazana je za 14. oktobar od 20 časova u Velikoj sali Kombank dvorane.

 



Autorka filma Yelena Popović iskazala je veliku zahvalnost na prilici da se njen film prikazuje u zemlji u kojoj je rođena:

„ Meni je posebno zadovoljstvo što sam ovde sa vama u Beogradu. Ja sam živela preko 20 godina u Americi, uglavnom u Los Anđelesu, pa onda u Grčkoj gde sam i napravila film koji ste imali prilike da odgledate. Biti ovde je jako posebno za mene. Koliko god da sam živela ili da živim na nekom drugom mestu, ovde je moj dom i moj narod i to je nesto nezamenljivo i neprocenljivo“.

 

Život Svetog Nektarija Eginskog (Aris Servatalis) iz Grčke bio je praćen progonima i gonjenjem. Sveštenik običnog naroda, njegova poniznost iritirala je određeni krug sveštenstva, a njegova predanost dodatno pobuđivala njihove sumnje i klevete. Upkos tome što je lišen crkve i prognan iz Egipta i parohijana koji su ga voleli, Nektarije se prepustio tome da njegova vera u Boga bude najbolja odbrana.

 

Internacionalna glumačka postava, koju čine holivudska zvezda Miki Rurk u ulozi čoveka kome je dobrota Svetog Nektarija jedina nada, potom ruski glumac Aleksandar Saša Petrov, dok je uloga sveca pripala grčkom glumcu Arisu Servetalisu, ali i produkcija filma doprineli su tome da „Božiji čovek“ ne bude shvaćen isključivo kao crkveni film, već priča o dobročinstvu, veri, istinskoj dobroti i nadanju. Ostvarenje je rađeno na engleskom jeziku što zbog glumaca, što zbog toga što je u pitanju jedna univerzalna priča, bez obzira na versku pripadnost, napominje autorka Yelena Popović.

 

Tri reči kojima opisuje svoj film su „moć uništava čoveka“. Na konferenciji za novinare, autorka je takođe ispričala  kako je dobila inspiraciju da snimi film o Svetom Nekatriju Eginskom

„U manastiru Rakovica sam pronašla knjigu o njemu i iz radoznalosti sam je uzela, jer sam ja neko ko je u veri i volim da čitam žitija svetaca. Međutim ta knjiga o njemu je mene pogodila na nekom ličnom nivou i samim tim me inspirisala da napravim film o Svetom Nektariju. Ovo je pre svega moja priča o Svetom Nektariju. Kad sam pristupila temi pitala sam se o čemu je ovaj film, ono što je mene zanimalo i do čega sam došla da želja za vlasti i moći uništava čovekovu dušu“.

 

Od 14. oktobra film „Božiji čovek“ biće na redovnom bioskopskom repertoaru širom Srbije.

Нема коментара:

Постави коментар