Kustoski program „What Could/Should Currating Do“ nastavlja se u 2021. godini predavanjima „Lumbung” farida rakuna, člana ruangrupe - umetničkih direktora predstojeće documente i „Nesigurna improvizacija: Prošlost i sadašnjost, možda Budućnost“, kineskog teoretičara Zaironga Xianga.
Predavanje „Lumbung”,
sedmo u seriji, biće održano 16. marta onlajn u 12 časova po srednjeevropskom
vremenu, putem Zoom linka (https://us02web.zoom.us/j/9852373109,
ID sastanka 985 237 3109) i lajvstrima na Fejsbuku (https://www.facebook.com/events/165631278706169
), a o naslovnoj temi govoriće indonežanski kustos, arhitekta, predavač i
umetnik farid rakun, član kolektiva ruangrupa, umetničkih direktora
predstojeće documente.
U najavi
događaja, organizator navodi da je ruangrupa umetnički kolektiv sa
sedištem u Džakarti, koji se nalazi u sred pokretanja Lumbunga - globalne mreže pokrenute da bi se određene
vrednosti uvele u praksu, kao što su deljenje, humor, velikodušnost,
nezavisnost i utemeljenost u lokalnom. Ovaj proces je u velikoj meri omogućen
zahvaljujući mandatu kolektiva na poziciji umetničkih direktora nemačke
neprofitne organizacije documenta fifteen, gde se ruangrupin
pristup može smatrati pronalaženjem njihovog načina za obavljanje
institucionalne prakse – za razliku od puke kritike. Sesija je predviđena da
bude opuštenog karaktera, a prisutan će biti barem jedan član ruangrupe, farid rakun,
koji će pojasniti procese kojima je kolektiv naklonjen.
farid rakun je diplomirani arhitekta (Universitas Indonesia i Cranbrook Academy of Art). Gostujući je predavač na Odseku za arhitekturu Universitas Indonesia, a takođe je deo umetničkog kolektiva ruangrupa, sa kojim je zajednički kurirao događaj TRANSaction: Sonsbeek 2016 u Arnhemu (Holandija). Kao inicijator, učestovao je u radu raznih svetskih institucija i manifestacija kao što je Centar Pompidou, Bijenale u Veneciji, i mnogi drugi. Radio je za Bijenale u Džakarti u različitim kapacitetima od 2013. godine i trenutno obavlja funkciju savetnika.
ruangrupa je kolektiv
sa sedištem u Džakarti, osnovan 2000. godine. To je neprofitna organizacija
koja nastoji da podrži ideju umetnosti unutar urbanog i kulturnog konteksta
uključivanjem umetnika i drugih disciplina kao što su društvene nauke,
politika, tehnologija i mediji, da pruži kritičko posmatranje i poglede ka
indonežanskim urbanim savremenim pitanjima. ruangrupa takođe proizvodi
kolaborativne radove u formi umetničkih projekata kao što su izložbe, festivali,
umetničke laboratorije, radionice, istraživanja, kao i publikacije knjiga,
časopisa i onlajn dnevnika.
Kao umetnički kolektiv, ruangrupa je učestvovao u mnogim
projektima saradnje i razmene, uključujući učešće na velikim izložbama kao što
je Gvangdžu Bijenale (2002 & 2018), Istanbulsko bijenale (2005), Azijsko
pacifičko trijenale savremene umetnosti (Brizbejn, 2012), Singapursko bijenale
(2011), Bijenale u Sao Paulu (2014), Aichi Triennale (Nagoya, 2016) i
Cosmopolis u Centru Pompidu (Pariz, 2017)
Sledeće predavanje, pod nazivom „Nesigurna improvizacija: Prošlost i sadašnjost, možda Budućnost“, na programu je 17. marta u 12 časova, a registracija je moguća putem linka: https://khio-no.zoom.us/webinar/register/WN_fRpzdvozSkmEtYAvQu4mtQ.
U opisu predavanja stoji da je jedan od najrasprostranjenijih alata za
preživljavanje od strane improvizovane svetske većine onaj o brzom popravljanju
ili menjanju, bilo da je to jugaad u Indiji, gambiarra u Brazilu,
ili u izvesnoj meri shanzhai u Kini. Oni su odjednom ugrađeni u
tradicionalni prostor-vreme i specifični za stanje stvoreno neoliberalnim
globalnim kapitalizmom.. Na ovom predavanju će biti predstavljeni različiti
registri improvizacije usidrene u umetničkim praksama i kritičke i kustoske
refleksije, od citatskog znanja do genijalne improvizacije, od zajedničke politike
do kapitalističkog prisvajanja. Biće razmotreno koje lekcije mogu da se nauče iz
ovih teorija i praksi, posebno u kontekstu sveizlažuće pandemije.
Zairong XIang je asistent profesora komparativne književnosti i vanredni
direktor Univerziteta Artat Duke Kunshan. Autor je knjige „Queer Ancient Way: A
Decolonial Exploration (punctum books, 2018). Glavni je kustos "malog
kosmopolitskog vikenda" u HKW Haus der Kulturen der Welt (2018), kao i
urednik kataloga „minor cosmopolitan: Thinking Art, Politics and the Universe
Together Otherwise“ (Diaphanes 2020). Ko-kurator je manifestacije Guangzhou
Image Triennial 2021. Bio je saradnik na ICI-Berlin Institutu za kulturnu
istragu (2014 – 2016) i postdoktorski istraživač DFG Research Training Group minor
cosmopolitanisms na Univerzitetu Potsdam (2016-2020).
Domaćin ovog predavanja je Nacionalna akademija umetnosti u Oslu u
saradnji sa kustoskim programom „What could should currating do“. Moderiraće ga
vanredna profesorka akademije Liza Rozendal i biće prikazana uživo putem Zoom
platforme i Facebook strane.
Međunarodni
program „Šta kustosiranje može/treba da bude“ (WCSCD) pokrenut je 2018. godine
u Beogradu kao edukativna platforma koja se bavi pojmom kustosiranja. Od 2020.
godine, WCSCD je počeo da inicira sopstvena kustoska istraživanja i projekte
koji bi rešili tu vrstu složenosti, zadržavajući obrazovnu komponentu kao srž
programa. Celokupan program i serije javnih predavanja inicirala je i
organizovala kustoskinja Biljana Ćirić.
Serija onlajn
predavanja u okviru programa „Šta kustosiranje može treba da bude“ 2020/2021
realizuje se u saradnji sa Divisions of Arts and Humanities, Duke Kunshan
University i SeeCult platformom.
Нема коментара:
Постави коментар