среда, 29. март 2023.

Austrijski filmski festival 2023. u nekoliko gradova u Srbiji


Austrijski filmski festival 2023 održava se u periodu od 20. do 25. aprila 2023. u nekoliko gradova u Srbiji. U selekciji “Otkriveni - filmovi novog vremena” očekuje nas izbor sedam savremenih austrijskih filmova novije produkcije: “Iznad sveta” i “Lisica” reditelja Adrijana Goigingera (Adrian Goiginger), “Korset” rediteljke Mari Krojcer (Marie Kreutzer), “Alma & Oskar”  Ditera Bernera (Dieter Bernera), “Narcis i Zlatousti” i “Nulti pacijent” Štefana Ruzovickog (Stefana Ruzowitzky), kao i ostvarenje “Vera” koje su režirali Tica Kovi i Rajner Frimel (Tizza Covi, Rainer Frimmel).

Adrijan Fajks (Adrien Feix), direktor Austrijskog kulturnog foruma u Beogradu, povodom predstojećeg izdanja festivala je rekao: 


“Za ovogodišnji program dali smo odrešene ruke Milutinu Petroviću - i ne žalimo zbog toga! Oduševljen sam što se rezultat odražava u veoma raznovrsnim, inteligentnim, ali takođe i prelepim filmovima za uživanje. Izdvojio bih ,,Lisicu” Adrijana Goigingera koja oduzima dah kao i regionalnu premijeru njegovog filma ,,Iznad sveta”, u kome središnje mesto zauzimaju priroda, porodica i samoća. Zatim zadivljujuću adaptaciju Hermana Hesea “Narcis i Zlatousti” u režiji Štefana Ruzovickog, fascinantnu kombinaciju realnosti i fikcije u filmu ,,Vera” Tice Kovi i Rajnera Frimela, koji je osvojio nagrade za najbolju režiju i najbolju glumicu u selekciji Venice Orizzonti na Venecijanskom filmskom festivalu, kao i film Ditera Bernera ,,Alma & Oskar” koji dočarava eksplozivnu ljubavnu vezu slikara Oskara Kokoške (Kokoschka) i kompozitorke Alme Maler.

Selektor ovogodišnjeg izdanja Austrijskog filmskog festivala je reditelj i profesor Milutin Petrović. Festival se održava u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, uz pojedine projekcije i u drugim gradovima.


Reditelj Milutin Petrović, selektor ovogodišnjeg festivalskog izdanja, posebno je istakao: 


„Pre svega, gledaćemo dva filma Adrijana Goigingera, koje je i naš gost u Beogradu, a to znači razgovore posle filmova koji čine tu ogromnu razliku između običnih projekcija i onih na ovakvim festivalima. Još jedan autor će imati fokus na ovom malom festivalu: to je stari vuk, oskarovac Štefan Ruzovicki”. Milutin Petrović je, uz ostale filmove i autore, naveo i da je “Korset” njegov omiljeni film ovog festivala, koji opisuje kao „ekstravagancu dostojnu imaginarnog filma o Dragi Mašin u režiji Maje Uzelac”.


Radnja filma “Märzengrund / Iznad sveta” Adrijana Goigingera prati Elijasa, sina najbogatijeg farmera u dolini Zilertal za koga se očekuje da će uskoro preuzeti razne porodične posede. Ali, što se 18-godišnjak više trudi da ispuni nade koje se u njega polažu, to više pati. Sve se menja kada se preseli u planine. Elijas se ubrzo naseljava u divljini i samoći, razvijajući blizak odnos sa svetom prirode.


“Der Fuchs / Lisica”, drugi film Adrijana Goigingera u ovogodišnjem programu Austrijskog filmskog festivala, istinita je priča o Francu Štrajtbergeru, pradedi Adrijana Goigingera. Početkom Drugog svetskog rata introvertni mladi vojnik pronalazi ranjeno mladunče lisice o kome se brine kao o svom detetu i vodi ga u okupiranu Francusku. Kroz ovo čudno prijateljstvo sa životinjom polako ga sustiže sopstvena prošlost od koje je uvek bežao. 


U fokusu ostvarenja “Corsage / Korset” Mari Krojcer je austrijska carica Elizabeta, idolizovana zbog svoje lepote i poznata po inspirativnim modnim trendovima. Ali 1877. godine 'Sisi' slavi svoj 40. rođendan i mora da se bori da održi svoj imidž u javnosti tako što će sve čvršće vezati korset. Dok je Elizabetina uloga svedena protiv njenih želja na čisto performativnu, njena glad za znanjem i želja za životom čini je sve nemirnijom u Beču. Glavna glumica Viki Krips (Vicky Krieps) je za svoju rolu nagrađena na filmskim festivalima u Kanu i Sarajevu, dok je film dobio nagradu za najbolje ostvarenje na BFI Film Festivalu u Londonu.


Radnja filma “Alma & Oskar”  Ditera Bernera smeštena je u Beč 1912. godine. Nedavno udovica, kompozitorka Alma Maler, velika dama iz Bečkog društva, zavodi enfant terrible bečke umetničke scene, mladog slikara Oskara Kokošku. Ono što je počelo kao seksualna avantura brzo se pretvara u intenzivnu aferu, koja ih oboje vodi ka samodestrukciji.


U filmu “Narziss und Goldmund / Narcis i Zlatousti” Štefana Ruzovickog, mladić Goldmund (Zlatousti) je poslat u manastir da se iskupi za grehe svoje majke. Ovde upoznaje početnika Narcisa i započinje duboko prijateljstvo. Nekoliko godina kasnije, Narcis odlučuje da nastavi da živi u molitvi i meditaciji, dok Goldmund bira put dalje od manastira da bi postao avanturista. Veoma dramatičan trenutak ponovo okuplja prijatelje.


Ostvarenje “Patient Zero / Nulti pacijent” istog reditelja u fokusu radnje ima supervirus koji je pretvorio čovečanstvo u veoma inteligentne, moderne ubice, a asimptomatska žrtva koja može da komunicira sa zaraženim mora da povede poslednje preživele u lov na Nultog pacijenta i lek.



U filmu “Vera” koji su režirali Tica Kovi i Rajner Frimel, istoimena glavna junakinja živi u senci svog slavnog oca. Umorna od svog površnog života i odnosa, ona luta kroz rimsko visoko društvo. Kada povredi dete u saobraćajnoj nesreći u predgrađu, uspostavlja intenzivan odnos sa osmogodišnjim dečakom i njegovim ocem. Ali uskoro mora shvatiti da je i u tom svetu ona samo instrument za druge.

Нема коментара:

Постави коментар