TRANZIT je kolaborativna instalacija grupe autora nastala kao nastavak
samoinicijativnevišemesečne saradnje na prezentaciji u prostoru Aquarium u Beču
decembra meseca 2019, kada autori odlučuju da adresiraju aktuelnu društvenu
temu mobilnosti.
Dok se mobilnost kroz radove tretira ne samo kao fizičko, već i
mentalno pomeranje, poseban fokus je stavljen na pitanje socijalne mobilnosti.
Tranzit (prelaz-prenos-prevoz) nije svhaćen isključivo kao momenat između faza
kretanja, već i kao izgovor za dugotrajnu statičnost i nemogućnost
socio-političke mobilnosti. Perspektive adresiranja pitanja impliciraju
bavljenje prostorom i pitanjem pristupa, odnosno dostupnosti i redistribucije
društvenih resursa.
ALFA. 2019. Aquarium, Beč
Žarko Aleksić
Prostorna instalacija se sastoji iz 5 delova jedne
fotografije velikog formata postavljenih u prostor, tako da se celokupna slika
može konstruisati i sagledati tek u svesti posmatrača koji prolazi galeriju,
tj. sekvencu fragmenata, tako da kretanje postaje ključni aspekat ovog mentalnog
kolaža. Fotografija isečena u nepravilnom obliku je kaširana na medijapan, koji
prati isečak. Ovaj rad se poigrava prostorom između filma i fotografije,
odnosno kolaža i montaže, ispitivajući mogućnosti memorije i imaginacije, kao
ključne elemente svesti kao umetničkog medija, kojim se najviše bavim u svojoj
umetničkoj praksi.
Marijana Ćurčić
Rad je instalacija sedišta presvučenih jambolijom. Socijalni
klasni simboli tipični za period socijalizma u slovenskim zemljama. Asocijacija
na detinjstvo, kič sa rupom od cigare i doza sramote zbog iskrene ljubavi prema
kiču. Roze boja, ljubičasti tonovi, prelivanje, sjajne poliesterske niti,
sjaj... Samo lepe stvari…
Instalacija se bavi preisipitivanjem pojma sopstvene i
kolektivne sreće, sa jedne strane subjektivnog osećaja, a sa druge nametnutog.
Ona govori o praznini koja se krije iza potrebe da se uklopimo u standarde
ponašanja i osećanja, da nas drugi vide srećne i u sopstvenom zavaravanju.
Izolovanost čoveka i kreiranje sopstvene istine kao i prilagođavanje životmih situacija
dovodi nas do opravdavanja sopstvenih postupaka. Socijalni i psihološki presek kritičkog
mišljenja prikazan je kroz proizvoljna poređenja. Simbolika stvorena
proizvoljnim komponovanjem svakodnevnog i bukvalnog, kao i preplitanje i
kontradiktornost sirovih fragmenata ideje i forme samih radova čini veoma
složenu grupu. Ne tako jednostavna za povezivanje u jednu celinu, metaforička
formulacija sačinjena je od šljokica, balona, stihova, nagrada, izmeta...
Okosnica rada je način prepakiranja i marketinga kapitalističkih sistema kako bi
se zamenila težina korisnog i atraktivnog, materijalizacija svega, između
ostalog, sjaj koji postaje dopadljiv proizvod.
Jelena Micić
Privremeni in situ mural
Ganunerzinken je tajni jezik skitnica koji je postao aktuelan u toku
skorašnjih migracija stanovništva
u Zapadne razvijene zemlje. Iako je jezik tajni, nemačka policija je započela
sa objavljivanjem značenja
svakog od grafičkih uobličenja, kako bi upozorila lokalce i inicirala interakciju i eventualnu
intervenciju. Znakovni jezik se pripisuje migrantima, odnosno izražava neprijateljski stav desnih vlada.
U pitanju je sociolekt crvenovelškog, odnosno jezika
skitnica koji obično služi za označavanje
sigurnih lokacija za skrivanje tokom putovanja ili pak ograničio
teritoriju određene marginalne grupe.
U novije vreme ga koriste i provalnici, kako bi međusobno prenosili informacije
o finansijskom, porodičnom,
starosnom stanju stanovnika.
Budući da je u mojoj praksi antropološki aspekat u fokusu
mog interesovanja, smatram ovaj rad relevantnim
za realizaciju, ne samo u smislu sopstvene prakse, već i aktuelnosti same
tematike.
Neki od motiva kojima sam se bavila proteklih godina kroz
umetničku praksu su i ritual prelaza
osobe muškog pola u oca, teritorijano markiranje navijačkim muralima,
magaze u opštini Vladimirci,
kao i Zierschrot načinom gradnje u oblasti Salcburga u Austriji.
Uroš Zvizdić
Instalacija "Good place III" je transfer utiska na
prostor sa drugačijom interpretacijom u pozadini. Ideja rada je slagalica od
parketnih pločica u kompoziciji sa različitim objektima koji formom referišu na
vizualizacije različitih nenarativnih zbunjujućih utisaka koji žive od i sa
banalnosti koja nas okružuje (uz objekte se reprodukuje udio zapis). Članstvo u
kolektivu umetnika pod imenom UVUU, 2016. godine donelo iskustvo aktivnog
učešća u adaptiranju napuštenog vojnog objekta u alternativni kulturni centar u
sklopu koga su umetnički ateljei i galerija. Cela zgrada je ruinirano zdanje
prepuno vlage, pa je kolektiv bio primoran da skine parket i tako ogoli pod do
betona kako bi se prilagodilo potrebama galerije.
Umetnički rad je nastao kao rezultat nekreativnih radova u
cilju društvenog i kulturnog aktivizma.
ŽARKO ALEKSIĆ Zarkoaleksic.com
2018 Lecturer and workshop organizer. Art and Cognitive
Science. Theoretical Workshop B2. Academy
of Fine Arts Vienna (Winter Semester 2019)
2017 Student assistant. Academy of Fine Arts Vienna
2013 - 2019 student at the Academy of Fine Arts in Vienna.
Fine Arts department. Class for Art and
Photography (Martin Guttmann)
2007 - 2012 Student. Department of Philosophy. Faculty of
Philosophy. University of Belgrade Founder
of the informal group UMETNIK*.
Chairperson team (Vorsitz) of the Student Union (ÖH) at the
Academy of Fine Arts in Vienna.
Solo Exhibitions (Selection)
2019
Slike mozga 2.0. SANU. Gallery of Science and Technology.
Belgrade
Simulation Of Thinking. Consciousness as an artistic medium.
Vienna Museum MUSA Startgalerie.
Vienna
Cognitive Works of Images. AaCollections. Vienna (Fotowien -
Month of Photography) 2018
Mrtvo Mišljenje. KC GRAD. Belgrade
Umetnost Skida Kilažu. DKSG. Belgrade
Swimming Against the Stream of Consciousness. GMK. Zagreb
2017
Education/Forming. Minus 1 Space. Katowice
Dreams of Reality. Consciousness as an artistic process.
Reconsolidation of Knowledge. University
Library of the Academy of Fine Arts. Vienna
2016
BRAIN PICTURES. Aula. Academy of Fine Arts. Vienna
Homunculus. AaCollections. Vienna (Vienna Art Week)
Building Blocks from Happiness. Mandelkern Project. Vienna
States of Mind. Cultural Center Pančevo. Pančevo
States of Mind. Dom omladine Gallery. Belgrade
2015
Exhibition for a Single Viewer. Aquarium. Vienna
Axiom. Ubik. Vienna
The Title is in the Head. AU. Vienna
Profile Picture. Street Gallery. Belgrade
MARIJANA ĆURČIĆ http://marijanacurcic.com/
Ćurčić Marijana rođena je 1987. godine u Užicu. Završila je
osnovne i master studije na
Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na slikarskom
odseku u klasi profesora Milete
Prodanovića, a zatim u klasi profesora Jovana Sivačkog. Član
je Udruženja vizuelnih umetnika
Užice, gde radi kao koordinator galerije Reflektor.
IZLOŽBE:
2012. lzložba studenata umetničkih fakulteta "Oni koji
dolaze" Gradska galerija Užice
• lzložba crteža i skulpture malog formata studenata FLU,
Dom omladine Beograd
• lzložba ,,Šta umetnost nudi društvu" Fabrica Braco de
Prata, Lisabon, Portugalija
2013. Martovski salon, Kulturni centar Rakovica, Beograd
2013. lzložba crteža i skulpture malog formata studenata
FLU, Dom omladine Beograd
• lzložba u okviru festivala FESTUM, Studentski kulturni
centar, Beograd
• 26. užički regionalni salon, Gradska galerija, Užice
• XXIV lzložba malog formata, Kulturni centar, Šabac 2015.
Letnji internacionalni
umetnički festival u Staparima
2015. Projekat Black box, Mikser festival, Beograd
2015. ,,ISKOR AK ", Graska galerija, Užice
2015. Regionalni likovni salon, Gradska galerija, Užice
2015. 16. lzlozba malog formata, Kulturni centar, Šabac
• Drugi memorijal Milana Vergovića, Gradska galerije, Užice
• 28. Regionalni likovni salon, Gradska galerija, Užice
• ISCREAM, Galerija U 10, Beograd
2017. Borderland ESC, Galerija Reflektor, Užice
2017. DOBA OBNOVE, Galerija Reflektor, Užice
• SUGAR STORY, Gradska galerijaUžice, samostalna izložba
2018."Skoro pa otpor" Galerija U10, Beograd
• "Radical softness", Drina gallery, Beograd
• “ALFA”, Gallery Aqarium, Wien
JELENA MICIĆ jelenamicic.com
Rođena 1986. godine u Knjaževcu, Srbija. Diplomirala na
Akademiji likovnih umetnosti u Beču
na odseku za Tekstualnu skulpturu, mentor Heimo Zobernig.
Diplomirani filolog Skandinavskih jezika i književnosti, kao
i master-filozof Univerziteta u
Beogradu. Saradnik u nastavi na odseku za Figurativno
slikarstvo na Akademiji likovih
umetnosti u Beču (2016-2017), i na odseku za PR i izložbeni
menadžment na Akademiji (2019).
Odabrane samostalne izložbe:
2021.
Alles in Ordnung. Wien Museum MUSA. Beč
Now or Never. Galerie3. Velden
I learned from the best. DKSG. Beograd
2020.
was ich mache. Parcours Abschluessarbeiten. Beč
2019.
MOLERAJ. Temporary Parapet. Bratislava
kunstnah/kunstfern. Galerie IG Bildende Kunst. Beč
2018.
NO-YELLOW. Gallery Reflektor. Užice
2017.
BOJNA POLJA. KCNS. Mali likovni salon. Novi Sad
2016.
ANEKUMENA. Galerija doma omladine. Beograd
2015.
TRANSFORM. Kunstfabrik Gros Sigarts, Austrija OTAC.
Inex galerija. Beograd
2014.
FORMA.izam. Galerija SKC. Beograd
POSTMortem. Ulična galerija. Beograd
Odabrane nagrade i projekti:
Ö1 Talentestipendium Bildende Kunst. Beč (2018) kültür
gemma! Fellowship. Beč (2018)
UROŠ ZVIZDIĆ
uroszvizdic.com
Obrazovanje:
Univerzitet umetnosti u Beogradu
Fakultet likovnih umetnosti
Master - likovni umetnik - vajar
2012/2014 Master studije, Fakultet likovnih umetnosti u
Beogradu
2008/2011 Osnovne studije, Fakultet likovnih umetnosti u
Beogradu
Izložbe:
2019. “Alfa”, Gallery Aqarium, Wien
2019. “Doba obnove”, Galerija Reflektor, Užice
2018. Međunarodna bijenalna izložba likovnih i vizuelnih
umetnosti “Biblioteka-otvorena knjiga
Balkana”, Čačak
2018. “Skoro pa otpor”, Galerija U10, Beograd
2018. “Doba obnove”, Galerija Reflektor, Užice
2018. Samostalna Izložba “Dobro mesto”, Galerija Reflektor,
Užice
2017. Samostalna izložba,”Ko je umetnik kada je kod kuće”,
Gradska galerija, Požega
2017. “Borderland esc.” Gradska galerija, Užice
2016. 28. Regionalni likovni salon, Gradska galerija, Užice
2015. XXIV Izložba minijature, Kulturni centar, Šabac
2015. Letnji internacionalni umetnički festivala stapari
Нема коментара:
Постави коментар