Danas
u 19:30, počinje ceremonija svečanog otvaranja 44.
SOFEST-a.
Posle defilea autora, glumaca i filmskih radnika, na binu će izaći Zoran Simjanović , naš najpoznatiji kompozitor filmske muzike, koji će se obratiti publici i najaviti koncert benda „The Loop“ - reditelja Milutina Petrovića.
Nakon koncerta ovih filmskih i muzičkih
veterana, Vladan Vukosavljević, gradski sekretar za kulturu,
pozdraviće prisutne i zvanično proglasiti festival otvorenim, nakom čega sledi
tradicionalno spektakularni vatromet.
Takmičarski
deo festivala počinje u 21.30 projekcijom filma "Branio sam Mladu
Bosnu" reditelja Srđana Koljevića.
Od
ove godine, SOFEST je festival
filmskih profesija na kome će
stručni žiri dodeljivati plakete „Sunce
Sofest-a“ i
novčane nagrade za KAMERU, MONTAŽU, SCENOGRAFIJU, KOSTIM ,MUZIKU i DIZAJN
ZVUKA.
Ove
godine prateći program Festivala posvećen je kompozitoru Dušanu Radiću, koji je
dao veliki doprinos na polju filmske muzike. Projekcijom filma The
long ships za koji je komponovao muziku, kao
i izložbom plakata, dokumenata i fotografija sa snimanja, priredićemo omaž ovom
velikom kompozitoru.
Filmovi
koji će se takmičiti na Festivalu: Branio sam mladu Bosnu, Crveni
makovi, Enklava, Mali Budo, Off, Isceljenje, Ničije dete, Spomenik Majklu
Džeksonu, Jednaki, Peti leptir, Za kralja i otadžbinu, Varvari, Petlja, Žigosana,
Okean, Unutra, Travelator, Psiho seansa, Otvoreni kavez.
Žiri
će raditi u sastavu:
Zoran
Hristić - kompozitor, Miloš Pušić - reditelj, Đorđe Marković - montažer, Jelena
Đorđević – kostimograf
A sada prenosimo kraći inervju sa Zoranom Simjanovićem
A sada prenosimo kraći inervju sa Zoranom Simjanovićem
SOFEST od ove godine postaje i
festival filmskih profesija, fokus je na muzici, kakav je vaš stav o novom
konceptu?
Sličan koncept je bio u Mladenovcu
osamdesetih ali je ukinut. Lepo bi bilo kada bi ovaj koncept za SOFEST
zaživeo i postao regionalan.
Koje je vaše mišljenje, da li mislite
da će ova koncepcija zaživeti i koji su joj
dometi?
Ako bude bilo želje ljudi iz grada
živeće, ako ne - propašće. Svi festivali imaju za cilj afirmaciju kulture i
mobilizaciju ljudi da dolaze i učestvuju u toj kulturi. Normalno sve zavisi i od
kulture tj autora. Ako bude dobrih filmova biće i gledaoca. Teško se gledaoci
privlače, ali mnogo lako teraju.
Na koji način su do sada vrednovani
muzika i ton na domaćim festivalima?
Mislim da u Srbiji uopšte nije bilo
nagrade za muziku i ton.U bivšoj Jugoslaviji u Puli su to bile ARENE i za
muziku i za zvuk. Posle u Herceg Novom takođe, tako da je ovo dobar način
da se proceni vrednost tih veoma važnih elemenata za
film.
Kakvo je vaše iskustvo sa festivala
sličnih profila po svetu?
Ja retko idem na festivale. Samo kad
moram. Čak i žirije izbegavam jer se mnogo unosim u želji da stvarno dobar film
dobije nagradu, a to je teško jer uvek ima nekih sistema ko treba i zašto da
bude pobednik. Ha ha.
Kakvo je vaše iskustvo sa nagradama,
koliko one znače, pokreću i afirmišu autore?
Ja sam uvek mislio da je nagrada
dobra, ali ne i najvažnija stvar u životu. Nije loše kad je dobiješ, ali ja za
neke najbolje filmske muzike nisam dobijao nagrade, a te muzike žive i danas, a
ti koji su dobijali više ne postoje. Mladom čoveku može da bude podstrek ali ne
sme da ga uspava. Svaki novi projekat je novi
početak.
Šta za vas predstavlja festival u
Sopotu ?
Ja sam dupli laureat na teniskom
turniru u Babama (smeštaj pored Sopota, gde su ranijih godina tokom
festivala održavani i teniski turniri na kojima su učestvovali gosti
festivala ) što mi je uvek više značilo nego zvanična nagrada. Ha ha. Nekad
su se na viđenijim festivalima organizovali turniri i to je stvarno bilo lepo.
Polako se sve gasi.
Kakva je perspektiva ljudi koji
počinju da se bave ovim pozivom?
Vrlo teška. Prvo producenti muziku
smatraju za nužno zlo a ne nešto što treba da im pokreće film. O muzici se misli
na kraju kad nema para, pa se onda mole neki zaljubljenici da to urade kako
mogu, tek da je bude. To je sve totalno pogrešno. Muzika se piše od početaka, od
ideje reditelj mora da razgovara sa kompozitorom i da zajedno sazrevaju u
tretmanu muzike u filmu. Sa druge strane sve se više isplati nego pisati filmsku
muziku i ljudi to i rade, rade nešto drugo.
Vi ste u Srbiji personifikacija
kompozitora filmske muzike, da li prepoznajete neke mlade ljude koji mogu takođe
to da postanu ?
Ne. Nisam primetio ljude koji toliko
vole film da su u stanju da batale svakojaku slavu koja im pruža druga
vrsta muzike zarad filma. Možda ih ima, ali ne mogu da se probiju do reditelja i
producenata. Moraju strpljivo da rade na tome i na sebi, da prate sve trendove
ali da se slepo ne vezuju za trendove već da svaki film tretiraju posebno i
onako kako tom filmu odgovara.
Koji su vam planovi, a da se
tiču komponovanja filmske muzike?
Već se dugo nosim mišlju da napišem
knjigu „Kako sam postao (i prestao da budem) filmski kompozitor.To je posle moje
prve knjige Kako sam postao (i prestao da budem) roker postala veoma važna
stvar. Nema odnosa prema filmu kakav je nekad bio, sve se radi onako tek da se
uradi i stvarno nemam razloga da se posle svega sto sam uradio rvem sa
nemaštinom i nerazumevanjem oko filma i filmske muzike. Ako se nešto promeni u
tom shvatanju - ja sam tu.
Sve
ostale ažurirane informacije možete naći na našem sajtu www.ffs.rs
Нема коментара:
Постави коментар