Svečanom ceremonijom 17. avgusta završeno
je ovogodišnje izdanje Festivala
filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji.
U konkurenciji za festivalska odličja ovog avgusta našlo se četrnaest novih
srpskih filmskih ostvarenja, a najbolji po miljenju žirija su dobili nagrade.
Festival je zatvoren filmom Na
mlečnom putu Emira Kusturice, koji se u Vrnajčkoj Banji prikazuje van
konkurencije.
Festival filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji ove godine održan je
po 41. put, a žiri je radio u sastavu: Filip
Dautović (filmski producent), Milan
Jelić (glumac, scenarista I reditelj) i Stevan Filipović (montažer, scenarista i reditelj i prošlogodišnji
pobednik Festivala).
I nagrada 41. Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji se
dodeljuje filmu Rekvijem za gospođu J. scenariste (i reditelja) Bojana Vuletića. Kako je navedeno u
obrazloženju ovogodišnjeg festivalskog
žirija, Vuletićev scenario hiruški precizno disecira priču o depresije jedne
od nas – žene izgubljene u limbu tranzicije, kojoj, izgleda, nema kraja. Bez
imalo patetike, sa minimalnim dramaturškim sredstvima, film uspešno generiše
jaku emociju, što odavno nismo imali prilike da vidimo i doživimo u našoj
kinematografiji.
II nagrada se dodeljuje scenariju za film Slepi putnik na brodu ludaka nastao po scenariju Vuleta Žurića. Žiri je u ovom slučaju istakao da scenario nudi
novu perspektivu jednog burnog istorijskog trenutka tadašnje Srbije, uz obimno
istraživanje autentične građe i uspešnu integraciju fiktivnih likova u narativ.
Drama poslednjih trenutaka života glavnog junaka postaje paradigma prkosa
okupaciji.
III festivalsku nagradu dele scenariji za filmove Jesen
samuraja Dimitrija Vojnova i
Igla
ispod praga Ivana Marinovića.
Žiri je istakao da Samuraj dobro funkcioniše kao
komunikativan omaž žanrovskim filmovima 80-tih godina, sa duhovitim,
zapamtljivim replikama, i živopisnim likovima koji se snalaze kako znaju i
umeju u vremenu koje svodi ljude na robovanje novcu, dok Marinovićeva Igla
donosi autentičnu lokalnu aromu, ali na moderan način, sa suptilnim humorom
koji u oblandu tranzicijskog vesterna pakuje priču o postepenom otvaranju
protagonste prema životu, porodici i mogućnosti sreće.
Specijalnu nagradu poneo je film
Afterparti scenariste Luke
Bursaća, za eksperimentisanje sa tradicionalnom dramaturškom formom i
autentičan, gotovo dokumentarni, prikaz života i priključenija beogradskih
klabera. Zajedno sa njima voljno tonemo u pakao koji mnogi od nas odbijaju da
vide oko sebe.
Нема коментара:
Постави коментар