среда, 19. октобар 2022.

Devet predstava na XV Kondenzu u devet različitih oblika

 


 



Na XV izdanju Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa koji se od 23. do 30. oktobra održava u Beogradu u organizaciji Stanice Servisa za savremeni ples, biće odigrano devet predstava.

 

U ponedeljak 24. oktobra u Ustanovi kulture „Vlada Divljan“ u 20 časova, na programu je „Works in Silence” Lucinde Childs u izvođenju Dance On ansembla, rad koji pruža uvid u ključnu fazu razvoja jedne od najznačajnijih koreografkinja / koreografa 20. veka. Ova zbirka ranih dela iz obimnog repertoara Lucinde Childs posebno je uzbudljiva kako zbog retkih prilika da se izvodi, tako i zbog značaja za istoriju plesa. Dance On ansambl je ove godine otvorio Bitef festival i dobio jednu od festivalskih nagrada. Kondenz će publici omogućiti da besplatno vidi ovu veliku evropsku kompaniju.

 

Predstava „4IMNNML (For I am an Animal)“ na programu je 25. oktobra u Ustanovi kulture „Vuk“ u 18h. Stefan Veselinović, mladi koreograf i plesač, i Romain Lafon-Pachot, pozorišni i umetnik glasa, udružili su se u istraživanju polja gramograma i njegovih sredstava za postavljanje odnosa telo-jezik na sceni. Kondenz s ponosom predstavlja prvo igranje Stefana Veselinovića u Beogradu, nakon njegovog školovanja u Francuskoj.

 

 

Iste večeri u 21h u Ateljeu 221, Ivana Kalc i Igor Koruga će premijerno prikazati novi rad „Zašto ne (?)“ koji traga za otelovljenjem i definisanjem današnjeg (beznadežnog, izolovanog, uplašenog, prekomerno-identifikovanog) tela pojedinca i afektivnim prostorom negovanja između (najmanje) dvoje, kao prakse koja se nadalje može razvijati sa kolektivom (publikom).

 

 


 

U sredu 26. oktobra, u Bitef Teatru u 20h biće izvedena predstava „The sound they make when no one listens“. U vreme ekološke, političke i lične krize, brazilski koreograf Thiago Granato istražuje čin slušanja. Tri izvođača se upuštaju u mehanizme svesnog slušanja kao način opažanja pokreta i nekretanja, i tako razotkrivaju skrivene strukture moći i kontrole. Ovaj rad započet je u Beogradu 2019. godine kada je autor bio na rezidencijalnom programu Stanice.

 

 

 

Predstava „Ranjiva tijela“ na programu je 27. oktobra u Magacinu od 20 časova. Ovo delo autorke Ane Jelušić, u saradnji s plesnom umetnicom Martom Krešić i dramaturškinjom Ninom Gojić, bavi se time kako gledamo i šta vidimo u tome što gledamo, oslanjajući se na haptički materijal koreografiranog dodira.

 

 


U petak 28. oktobra u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra biće izveden performans „To Speak Light Pours Out“ autorke Kate McIntosh koji, kroz mešavinu tekstova različitih pisaca, kompozitora i izvođača, uranja publiku u moćan prostor za slušanje, stvarajući zvučni svet koji kanališe energiju ritmova, glasova, tekstova i njihovih značenja.

 

 U bašti Galerije Legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, 29. oktobra u 12h, na programu je verzija predstave „Trança“ autora Thiaga Granata. „Trança“ je poziv na taktilno putovanje gde se zvuk i pokret prepliću na vrtoglavim površinama i temporalnostima. Kroz koreografiju ruku, Thiago Granato ubrzava procese transformacije gde se različite sile prevode u znakove, istražujući moć tela da kreira kontekste koji oblikuju nove načine života.

 

 Istog dana u 20h, u Centru za kulturnu dekontaminaciju na programu je predstava Marka Pejovića „O iscrpljivanju ili plutanje van sopstvenih granica“. Nastala u okviru projekta „Redovno u zoni neživljivosti“, ona se fokusira na to kako nas uslovi života – društveni, politički, ekonomski, radni… dovode u stanje konstante iscrpljenosti koja postaje redovna pojava.

 

Poslednjeg festivalskog dana, u nedelju, 30. oktobra u Bitef Teatru u 20h biće izvedena predstava „U.F.O. - Hommage to Katalin Ladik“ Irene Z. Tomažin i Jule Flierl koje slave zajedničko interesovanje za umetničku poziciju Katalin Ladik. Ovo je omaž koji briše granice između poezije, glume i eksperimentalnog rada glasom, posvećen „Joko Ono Balkana“ i pionirki umetnosti glasa i performansa u Jugoistočnoj Evropi.

 

 

 

 

Нема коментара:

Постави коментар