понедељак, 7. август 2017.

МАЛЕ ПРИЧЕ Дејвида Линча ексклузивно у септембру у Културном центру Београда

Док свет већ ужива у новом серијалу “Twin Peaks Season 3” светски познатог америчког редитеља Дејвида Линча и изнова одаје почаст његовом делу, поред осталог, и документарним филмом Дејвид Линч: Уметнички живот (премијерно приказаном на 73. Венецијанском филмском фестивалу; редитељи: Jon Nguyen, Olivia Neergaard-Holm and Rick Barnes), Културни центар Београда је одлучио да као један од кључних програма у години свог 60. јубилеја посвети овом изузетном не само филмском него и ликовном/визеулном ствараоцу, истичући тако области у којима је доминантно препознатљиво његово дело.

Изложба  Мале приче (Small Stories) ће бити отворена 1. септембра у 20 сати у Културном центру Београда и трајаће до 30. септембра.

Изложбу чини 56 црно-белих фотографија великог формата  са свим одликама његових филмова: чудесно преплитање реалних референата и фантазмагоричних интервенција и композиција. Овом изузетном и конзистентно осмишљеном изложбом жели се пружити увид у Линчово визуелно стваралаштво с којим српска јавност није имала прилике да се упозна за разлику од његовог кинематографског опуса, који има култни статус.

Мале приче, које су продуцирали Галерија Итем из Париза и Европска кућа фотографије, у којој је изложба премијерно приказана 2014, ексклузивно ће, по ауторовој жељи, бити приказана само у  сва три галеријска простора КЦБ-а, и нигде другде у окружењу. Изложбу ће пратити бројни програми: предавања,  тематска вођења стручњака/стваралаца из различитих области,  едуактивно-кретаивне радионице за средњошколце и млађу студентску популацију и филмски програм.

Дејвид Линч (David Keith Lynch, Мизула/Монтана, САД, 1946) је амерички филмски и телевизијски редитељ, визуелни уметник, музичар и глумац. Познат по својим надреалним филмовима, Линч је развио свој јединствени визуални стил, популарно називан "Линчевски стил". Филмове Дејвида Линча карактерише надреалистички приступ, односно специфичан аранжман секвенци, на граници сна и јаве, које се често преклапају, тако да је тешко раздвојити реално од иреалног. Надреални и у многим случајевима насилни елементи његових филмова стекли су репутацију да гледаоце „застрашују, вређају и доводе у забуну“. Музика у његовим филмовима је веома пажљиво изабрана и често стварана за сваки филм на бази монтаже и ритма секвенци слика. Када говори о свом стваралаштву, сам Линч га дефинише као интуитивно истраживање нашег „другог ја“, наших снова, страховања и предрасуда, која нису очигледна на први поглед. Интуицију дефинише као интегрални склоп интелекта и емоције, размишљања и осећања. Упоредо с радом на филму који одликује значајна ликовност, Линч се бавио и визуелном уметношћу, коју је кратко и студирао на Pennsylvania Academy of Fine Arts у Филаделфији. Његова дела из области визуелних уметности излагана су у најпрестижнијим музејима и галеријама широм света и део су бројних и значајних јавних и приватних колекција.
www.davidlynch.de

Нема коментара:

Постави коментар