Странице

уторак, 19. јун 2018.

XX SEZONA U MADLEIANUMU: 3, 2, 1 +2 u finišu





  • Slučajevi, 21. juni u 19:30, Gledalište na Velikoj sceni Madlenianuma
  • Prisutnost, 30. juni u 19:30, Velika scena Madlenianuma
  • Igre i pesme sa Balkana – Koloristički Balkan, 1. juli u 19:30, Velika scena Madlenianuma


U svojoj jubilarnoj XX sezoni Opera i teatar Madlenianum je izveo 6 premijera: 3 dramske, 2 operske i 1 baletsku premijeru. Prvi put napravljena je koprodukciju sa Narodnim pozorištem u operi Don Đovani i baletu Hazarskirečnik – lovci na snove. Sa Novobeogradsko operom NBO premijerno je izvedena operu Orfej koja je višestruko nagrađena za najbolje koncertno izvođenje u 2017. godini. Falio je samo mjuzikl, bila je tajanstvena Tatijana Rapp, PR menadžer Madlenianuma, a mi smo to shvatili kao novost za iduću sezonu. 

Predstave Madlenianuma je pratilo preko 23 hiljada, a organizovana su i gostujući programi što nas dovodi do cifre od 50 hiljada posetilaca u ovoj sezoni. 

Madlenianum ne posustaje niti usporava pred kraj sezone! Za kraj sezone žele da predstave eksperimentalne i studijske programe,  jer je oduvek predstavljao mlade umetnike i izvođače, idući u korak sa savremenim pozorištem, osluškujući ritam publike. Dakle samo u junu gornjoj računici dodajmo još dve premijere!


Premijera eksperimentalno plesno-dramskog teatra, predstava po motivima Danila HarmsaSlučajevi, u režiji i dramaturgiji Tadije Miletića (koji je karijeru u Madlenianumu započeo kao volonter pre nego što je upisao studije! Madlenianum je njegova kuća već 13 godina) očekuje nas 21. juna sa početkom u 19:30 časova. Očekujte neočekivano. Predstava je podeljena na dve strane, na levu i desnu. Sa jedne strane je plesna predstava, a sa druge dramska.   A radnja prati svakodnevnicu dvoje mladih. Na vama je da se opredelite. Imate mogućnost izbora pri kupovini karata!

Da bi se u potpunosti shvatile obe, treba pratiti radnju i jedne i druge. Na kraju ćete uvideti da ove dve predstave, u stvari, žive samo kao jedna celina i da je svako drugačije sagledavanje pogrešno.


Uzimajući u obzir Harmsovo fragmentalno delo, predstava kombinuje niz pozorišnih motiva. Pre svega, glumačku igru duodrame u kojoj se nalazi okosnica radnje. Zatim, koreodramski ples koji prenosi dopunu, razjašnjenje i unapređenje dramskog teksta koji čujemo, a istovremeno i unosi sopstvenu zasebnu tematiku koja je ravnopravna dramskom delu. 

Potom je tu i muzičko-operski aspekt koji celokupnu sliku dopunjava i unapređuje. U svemu tome imamo i elemente pozorišta senki kao i dodatnih modernih audio-vizuelnih scenskih rešenja, koja finalno sve aspekte objedinjuje u jednu veliku sliku, jednu scenu i jednu priču.  

Teatar senki deli ili povezuje ova dva sveta, kako već gledate. 


Celokupno idejno rešenje predstave proizilazi iz života i dela Danila Harma, čiji su Slučajevi bili posebna i trajna inspiracija za nastanak ovakvog modernog koncepta predstave.  Tako je ovaj teatar apsurda, nastao u vreme staljinističke Rusije izmešten u realistički, uz otklon od političkog ka društvenom. 

Time ovaj komad istražuje kada podele više nisu bitne!

 
U predstavi nastupaju Stojan Đorđević, Amar Mešić, Marija Kosić, Novak Radulović i Nebojša Rako.


Višemesečni rad muzičko-dramskog studija  biće predstavljen javnosti u vidu muzičko-dramskog projekta  Prisutnost, čija je premijera zakazana za 30. juni sa početkom u 19:30 časova na Velikoj sceni Madlenianuma.  Prisutnost treba da ukaže na ove mlade talente koji zasad nisu dovoljno vidljivi kulturnoj javnosti, a da oni „prođu kroz sve osnove i segmente pozorišnog stvaranja i shvate da sami mogu da kreiraju kompletno umetničko delo..“

Naime, od početka 2018. godine u Operi i teatru Madlenianum odvija se jedan jedinstven kreativni proces u kojem su uključeni mladi glumci i pevači, njih 18, sa oasm akademija, koji su sami izabrali raznolike uloge, komentarisali ih sa kolegama, stvarajući jedinstvenu predstavu, zajedničko scensko delo koje je odraz njihovih ideja i njihovih talenata, a odabranih od 60 mladih glumaca prijavljenih na otvoreni konkurs.  


Ansambl od 18 glumaca i 10 pevača podržan je radom sa stručnim saradnicima Anom Radivojević Zdravković i Tadijom Miletićem, a takođe i nadahnut nizom predavanja koja su im održale njihove iskusnije kolege (Nebojša Dugajlić, Željko Dimić, Jelena Stupljanin, Tanja Bošković, Isidora Rajković, Nevena Ristić- 3 predavanja mesečno)  od decembra 2017. Teme koje obrađuje projekat vezane su za mladu generaciju, a to su prisutnost i odsutnost, ljubav,porodica, potraga za identitetom...


Predstava Prisutnost nastala je na neobičan način, jer su se učesnici sami odlučili koje će likove tumačiti na sceni, pristupivši izboru krajnje slobodno, pa je ova pozorišna priča vrlo neobična i krajnje originalna usled kombinatorike koja je razbuktala maštu mladih umetnika. 



U maju 2017 u okviru radionice Opere Evrope, organizovan je radionica koja je trajala tri dana.Cilj je bio bez zadatog prdloška da se sklopi priča, napravi libreto, režija, muzika.

U operskom delu predstave muzika je komponovana od strane samih pevača i to je poseban kuriozitet projekta. Delo obiluje grupnim scenama, zahtevnim scenskim pokretom i koreografijama koje su takođe kreacija samih učesnika. Mladi umetnici su dokazali da je potencijal njihovog stvaralaštva ogroman, da su svestrani i da na najbolji i najprofesionalniji način koriste veštine i znanje koje su stekli svojim obrazovanjem.


Od reakcija publike zavisiće pozorišni život ove predstave.  Direktor Opere i baleta, Andreja Rackov nam ukazuja da prošlu sezonu krasi i 14 koncerata, a da kraj sezone obeležavaju mali, ali hrabri repertoqarski iskoraci.  Ukazuje na komad Elfride Jelinek "Senka - Euridika govori", u režiji Ivane Vujić.

Iduća sezona započeće nešto ranije, 27. septembra obnovom oere „Pajaci“ (2011.). Povratkom Nine Janković biće aktivirana i „Ana Karenjina“.  Na repertoaru će se naći i balet iz dva dela „Bolero, Krvava svadba“  i mjuzikl „Rebeka“. 

Na konkursu je od 26 komada, od kojih je dosta bilo romantičnih komedija izabran odabran jedan „Dolče vita“ koji će iduće sezone, 29. novembra premijerno biti prikazan.  

Najavljene su i dve međunarodne saradnje (Italija, Izrael). 


Sezona završava gostovanjem AKUD-a Branko Krsmanović, koji će na  Velikoj sceni 1. jula sa početkom u 19:30 časova, odigrati koncert pod nazivom Igre i pesme sa Balkana – Koloristički Balkan. 

Opera i teatar Madlenianum je dobio i ove godine poziv festivala Umetnički susreti u Pekingu, koji se održava osamnaesti put, ali s pomalo neobičnim zahtev: da dovedu neki folklorni ansambl.

Uz podršku Društva prijatelja opere Madlenianum u Kinu su otišli sa Ansamblom narodnih igara i pesama Krsmanac. Sa programom koji će i beogradska publika videti, Ansambl narodnih igara i pesama nastupio je nedavno (22. maj – 1. jun) na turneji po Kini, gde je svojom pesmom i igrom oduševio publiku u tri grada: Peking, Yiwu i Jinhua.  I dobio gromoglasni i dugotrajne aplauze što tamo nije baš tako česta pojava. 

Svu lepotu takve igre sa ovih prostora i umeće kada je horska umetnost u pitanju.Krsmanac će nam predstaviti na koncertu na kome će nastupiti svi njihovi ansambli, od Dečjeg folklornog ansambla, do hora Obilić.  Očekuje se da ovaj program traje oko sat i 45 minuta, a koreografiju potpisujo, uobičajno, Branko Marković.


Madlenianum nije slučajno izabrao ovaj ansambl. Više od jednog veka studenti beogradskih fakulteta okupljaju se kako bi svoje talente i umetničke afinitete iskazali kroz pesmu, igru, sviranje i glumu u ansamblima koji čine Akademsko kulturno-umetničko društvo Branko Krsmanović

Akademski hor Obilić, osnovan je 1884. godine, Akademsko pozorište 1922. godine, a Ansambl narodnih igara i pesama i ansambl narodne muzike 1945. godine. Svaki od ansambala doprinosi ugledu i afirmaciji Društva širom sveta oslanjajući se na izuzetan doprinos umetnika ranijih generacija koji su svojim umetničkim kvalitetima, znanjem i talentom postavili visoke izvođačke kriterijume. Pored aktivnosti na domaćim scenama, svi ansambli su ostvarili izuzetne uspehe nastupima na uglednim međunarodnim festivalima i u najpozanatijim koncertnim dvoranama širom sveta.Nastupi u najuglednijim salama (Palata Šajo, Boljšoj teatar, Beljas Artes, Pariska i Rimska opera, Karnegi hol…) samo su potvrdili visoki ugled koji ansambl uživa. Ova turneja u Kinu je prva velika turneja posle dvadeset godina.



Društvo prijatelja opere Madlenianum osnovano na kraju 1997. godine Društvo je bilo je pokretač osnivanja Kamerne opere Madlenianum, sadašnje Opere i teatra. Društvo kao svoju osnovnu delatnost vidi razvoj operskog i muzičkog stvaralaštva, kroz prizmu mladih kojima treba dati šansu da pokažu svoje umeće na sceni. Poznat je rad Društva kroz Klub mladih koji je zaživeo odmah po ulasku u renoviranu zgradu Opere i teatra Madlenianum.

I kada smo mislili da je to sve, rečeno nam je da će 27. juna u 19:30 biti održan Koncert polazika muzičke radionice Opere i tetra Madlenianuma uz klavirsku pratnju Dragane Anđić Bunjac.

Нема коментара:

Постави коментар